Reklama

Reklama

Sardinky, na scénu! aneb Prkna, která znamenají totální zmatek. Divadelní režisér Lloyd Fellowes zkouší s malým hereckým ansámblem komedii nazvanou Bez roucha. Je to oddechová fraška, ve které je ovšem mimořádně důležitá souhra všech účinkujících: každé dveře se musejí otevřít v pravou chvíli a talířek se sardinkami musí být vždy na tom správném místě. Jinak vznikne místo komedie naprostý zmatek. Už při zkouškách je zřejmé, že složitá jevištní choreografie vysoce převyšuje síly zúčastněných herců. Ti se totiž místo na hru často soustřeďují na své osobní problémy. Notorický alkoholik Selsdon Mowbray, který hraje zloděje a věčně není k sehnání, kolegům na jistotě také nepřidá. Navzdory všemu nakonec přece jen dojde k premiéře a soubor vyrazí s inscenací na turné po Spojených státech. Když se však po měsíci Lloyd přijde neohlášeně podívat na představení, nemůže uvěřit tomu, co vidí na jevišti a především za scénou… Klasickou divadelní komedii Michaela Frayna převedl na filmové plátno režisér Peter Bogdanovich, jenž přitom vycházel z londýnské a newyorské inscenace Michaela Blakemorea. V hlavní roli zoufalého divadelního režiséra se zaskvěl Michael Caine. Fraynova hra je českým milovníkům divadla dobře známá především z legendární inscenace Jiřího Menzela v Činoherním klubu z roku 1986. (Česká televize)

(více)

Recenze (53)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Co by na to asi řekl Shakespeare?" No přátelé databázníci, takhle jsem se tedy dlouho nepobavil! O Frašce (Bez roucha) se nebojím napsat, že je jedním z nejlepších filmově-divadelních hybridů, jaké znám. Od začátku do konce sledujete třeskutý kolotoč fórů, přičemž mnohem, mnohem zábavnější než ty, které se dějí na scéně, jsou ty ze zákulisí. Obzvlášť nad "žárlivou" pasáží a její dokonalou choreografií jsem musel jen žasnout... Prvotřídní herci hrající herce i neherce jsou znamenití! Michael Caine jako režisér, který to celé (ne)režíruje, je k popukání, excelují ale i "superman" Christopher Reeve s bezchybnými záchvaty krvácení z nosu a Denholm Elliot, jehož herec-ochmelka-lupič musí odbourat každého. Zkrátka: Pět hvězd!__P.S. Mimořádně vydařený ČT dabing.__P.P.S. Láska k divadlu a klasickým komediím je při sledování tohohle skvostu nutná. ()

Lyžař 

všechny recenze uživatele

Jak je vidět, i propracovaná zábava, jakou hra o které pojednává tento film je, nemusí být doslova nic proti tomu, když vidíte dvě různé verze - tu povedenou a tu nejhorší, ale o to víc zábavnou. Abych se přiznal, ani na minutku jsem se nemohl otočit od monitoru - "Noises Off" je "totální zábava", i když vlastně drama:-) ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Ne nějaké rádoby-akční chrčení dieselových motorů, ale tenhle „nestíhatelný“ film zasluhuje název Rychle a zběsile. První screwballová i druhá slapsticková třetina jsou o poznání vtipnější než nepříliš zábavně nezvládnutý závěr – navíc už toho je skutečně moc. Tu hru (vlastně obě ty hry) bych někdy rád viděl na divadle. Klidně v režii Bogdanoviche. 75% ()

Ludva 

všechny recenze uživatele

[2019-11-06] * Intenzivní. Velice intenzivní. V první polovině sledujeme generálku divadelního představení. Hra sama o sobě má spád a přesné časování, jedny dveře se zavírají a druhé už otvírá jiná postava, která nemá tušení, co se před chvílí odehrálo. A tak pořád dokola. Do toho občas někdo vypande z role, a to vše v ohromném tempu. Ve druhé, ještě zběsilejší části sledujeme reprízu téhož představení, tentokrát ovšem ze zákulisí. Herci mají menší krizi, a tak si dělají naschvály. Před notorikem ukrývají lahev, která se k němu každou chvíli zase zakutálí. A to vše stíhají v těch několika vteřinách, kdy nejsou na scéně, a zase běží se svou replikou otevřít ty správné dveře. Stíháme je sledovat jen díky tomu, že už hru známe, a tak se jí nemusíme tak zabývat. Do třetice vidíme reprízu, kdy už toho mají všichni dost a představení úplně vykolejí. Opět si to můžeme vychutnat jen proto, že už jsme hru dvakrát viděli. Geniální. Neumím si představit, jak se to dá zahrát v divadle naživo. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Jedna z tých neurotickejších komédií. Postavy sa chovajú rovnako zmätene a šialene v zákulisí ako na pódiu. Čo má zrejme naznačiť, že ich život je podobná fraška ako divadelná hra, v ktorej vystupujú. Ale zároveň preto celý príbeh pôsobí menej pravdepodobne. Niekto to v prípade komédií odpustí, či dokonca uvíta, ja by som však potreboval fungujúcejší humor, aby som nad tým mohol prižmúriť oči. No záver je našťastie v tej nepodarenosti podarený a vtipnejší než prvé dve tretiny, takže sa naňho oplatí čakať. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama