Australský specialista na špinavou práci Rake (Chris Hemsworth) jen tak tak přežil události z prvního filmu a teď dostane nový úkol, při kterém půjde o život: má zachránit zbědovanou rodinu nemilosrdného gruzínského gangstera z vězení, kde její členy drží. (Netflix)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (490)

luka4615

Velmi nápaditá a nečekaně nekompromisní akční záležitost, která všechny atributy z prvního snímku posouvá na zcela novou úroveň. Tak zhruba nějak takto lze v jedné větě popsat snímek Extraction 2 režiséra Sama Hardgrava, na němž je na první pohled vidět, že celkový rozpočet oproti počinu z roku 2020 znatelně nabobtnal. Jistě, na prémiové akční holywoodské značky to sice stále nemá, nicméně i tak se na vypiplané akční sekvence velmi dobře kouká. Právě ty jsou totiž tou největší předností, přičemž jdou ruku v ruce s nápaditou kamerou, která nejvíce vynikne při skvostné akci na jeden záběr, takže je pak vlastně úplně jedno, že celý snímek zcela selhává při jakémkoliv dialogu a práci s postavami. Co tedy dodat na závěr? Pokud hledáte nenáročnou a dobře vypadající akční jednohubku na volný večer, u níž si některé akční scény budete pouštět opakovaně, jste zde opravdu správně! (Netflix) „You think what you do is good?“ ()

Největší letošní Hit a černý kůň Netflixu spatřil světlo světa a pro akční fanoušky ( čti pořádný chlapy) jde už o druhý akční svátek letošního roku, který je potřeba oslavit šampaňským a ocenit 5 hvězdou. Pro diváky s nízkou hladinou tesťáku a dramofily jde jen o výplň před 60tým opáčkem Velryby a Fathera. Chris Hemsworth aka Tyler Rake ( Rozhodně jde o postavu, která patří na výsluní moderní akční kinematografie s Wickem a Nobodym) se po náročném zotavení z Bangladeshe musí opřít do další náročné mise, kde bude muset vystřílet a vymlátit hromadu šmejdů a já si to opět neskutečně užíval. Hemsworth je ve vrcholné formě, herecky dozrál na maximum a díky němu fungují i emoce, takže bez problému tahá celý film spolehlivě a uvěřitelně. Na Extraction oceňuji, že vybírá zajímavé a neokoukané lokace. Tady se podíváme do Gruzie a Gruzijské mafie, což je pro mne vítané a poutavé. Povedl se záporák, který je ten správný zákeřný šmejd jak se patří. Nejlepší je samozřejmě jak jinak samotná akce, kvůli které tu všichni jsme až na pár zabloudilců, kteří opět omylem sledují jiný žánr, než si zaslouží zhlédnout. Vrcholná je hned první akce z vězení natočená na jeden záběr, která má nejen hutnou atmosféru, šílený napětí, ale taky skvělou choreografii- řval jsem a brečel nadšením. Druhá akční scéna přepadení mrakodrapu je také výborná. Gruzijci mají parádní Gear, je to hezky organizované a týmové akční inferno, kde funguje atmosférická beznaděj a Hemsworth skvěle využívá prostředí ( Gym byl v topu). Finále je už oproti zbytku komornější ( ano příliš nepřátel nezbylo) a jde tam převážně o to, vidět dva ústřední rivaly dát si pěkně do držky a tam oceňuji hezké využití Tools. Je to syrové, nekompromisní, brutální, rve to koule. Mé nadržení na film bylo tedy řádně a dostatečně uspokojeno. Pokud bych měl něco vytknout, tak mi trochu vadila postava otravného chlapce a triky/výbuchy měly slabší CGI, ale né tolik, aby to rušilo, je to rozhodně strávitelné a příběh je k potřebám akčnímu žánru naprosto adekvátní. 9/10. ()

Morien

Z jedničky si nic nepamatuju, jakože vůbec nic, ani jestli mě to bavilo. Tady jsem byla většinu času přilepená k obrazovce, napnutá jak kšandy, ale těžko říct, jestli si za měsíc/rok na to vzpomenu. Tyler a dynamické duo bráchy a ségry jsou super jako šachové figurky, o které se divák bojí. Problém je v tom, že poutavost akčních sekvencí se stupňuje sestupně, a totiž že úvodní věznice/vlak je nejlepší, mrakodrap o něco míň nejlepší a závěrečný kostel je přinejlepším meh. Chápu, že z hlediska výstavby příběhu to dává smysl, ale kvůli příběhu se na takovéhle filmy nikdo nedívá. Adam Bessa velmi hot. ()

Lima

V jednu krátkou chvíli průstřel ruky, šroubovák zapíchlej v boku, sem tam nějaká střepina pod kůži či bodnutí nožem, mnohočetné pády z libovolných výšek, fatality těžkým úderem přes ruce a nohy ….. a stejně stačí se jen tak na pohodu oklepat a jde se dál. A já vůl dodneška myslel, že lidské tělo se skládá z kostí, masa a tkání, aspoň tak jsme se to v biologii učili. Zjevně omyl. To i ten Rambo svýho času trpěl a foukal si rány, dneska je to jiný, dneska mají gerojové adamantiové kosti jako Wolverine. A to jsem si říkal, že zastavování kulek kouskem saka jako ve Wickovi už nic netrumfne, ale teď tu je fakt vážná konkurence :o) Tak fajn. Ale jinak vůbec nic proti Hemsworthovi, je to charismatickej chlápek a v tom, co dělá, se vysloveně našel, přeju mu to. Jenom ty dnešní akční kousky už holt nejsou pro mě. ()

pornogrind

Nesmrtelnej Rake je zpět tentokrát v misi za záchranou rodinky kdy synáček byl na přes držku a neskutečně mě sral. Nebylo to špatný a milovníci akce si určitě přijdou na svý. Jednička mi přišla ale přímočařejší. Tady mi to přišlo takový zdlouhavý. CGI efekty jsou viditelně slabší. Celkově ale začínám zjišťovat, že čím jsem starší, že už mi tyhle filmy neříkají tolik jako dřív. Střílení OK. Ale já už raději preferuji a dávám přednost fightům. Respektive asi víc ocením martial arts flicky viz. některý filmy Iko Uwaise. Takže protentokrát to má u mě Rake ještě za 3 hvězdy. Případný příští vyprošťování už bude NEJSPÍŠ beze mě. ()

Zajímavosti (17)

• Podobně jako v prvním dílu, tak i zde si střihnul cameo samotný režisér snímku Sam Hargrave. Můžeme ho spatřit jako hrobníka kopajícího hrob, který nezůstane dlouho prázdný. (UhLee)
  • Na viedenskej Donauplatte, architektonicky modernej oblasti rakúskeho hlavného mesta, sa natáčalo dva týždne. Kvôli akčným sekvenciám museli zavrieť na túto dobu niekoľko podnikov, ale aj detské jasle a škôlky z toho dôvodu, aby deti nevystrašili. Bola to najväčšia uzávera v rámci Viedne kvôli filmovej produkcii od natáčania filmu Mission Impossible 5 (2015). (Arsenal83)
  • Jedny z posledních dotáček probíhaly 24. března 2022 u obce Výsluní na Chomutovsku. Štáb měl povolení uzavírat celou silnici v krátkých intervalech pouze pro tento den a projíždějící vozidla se tak nevědomky stala součástí záběrů. (UncleMorty)