Reklama

Reklama

Bruce Wayne (Ben Affleck) je odhodlaný postarat se o to, aby Supermanova (Henry Cavill) oběť nepřišla nazmar. V Lize spravedlnosti Zacka Snydera spojí síly s Dianou Prince (Gal Gadotová) a společně sestaví tým superhrdinů, jehož posláním je zachránit svět před blížící se hrozbou katastrofických rozměrů. Tento úkol je však mnohem obtížnější, než si Bruce představoval, neboť každý z nováčků čelí vlastním démonům, které musí porazit, aby mohli dát dohromady jedinečnou ligu superhrdinů. Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadotová), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) a Flash (Ezra Miller) doufají, že na záchranu planety před zloduchy jako jsou Steppenwolf, DeSaad a Darkseid ještě není příliš pozdě. (HBO GO)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (809)

novoten 

všechny recenze uživatele

V situaci, kdy jsem čekal všechno nebo nic, končím zase u průměru. A rozčiluje mě podivný instantní trend dělat z Josse Whedona neschopného břídila, který přece ani na těch Avengers nemá žádnou zásluhu. Nedávný král geeků je najednou za patlala, což je názor krátkozraký a v důsledku i zbabělý. Josstice League sice nebyla žádná výstavní paráda, ale přijít k cizímu projektu a v šibeničním termínu ho poslepovat z rozkývaného polotovaru do zcela jiného výsledku? To, že ze z filmu vyklubal poslabší blockbuster, je vlastně docela zázrak. A tím spíš mi to tak přijde teď. Zack Snyder totiž oproti tomu v jiných časových podmínkách a podporovaný davem svého toxického kultu sestrojil kolos, který už kvůli zařazení původně neplánovaných postav není tím, čím před lety být měl a - a to je asi nejzásadnější rána - nedává v důsledku výrazně jiný dojem než verze z roku 2017. Opravdu, pokud někdo sestřih pro kina považuje za nesledovatelný odpad a tady mluví o zážitku roku, tak si nevidí do pusy nebo měl o výsledku jasno už dávno před zhlédnutím. Pořád je tu totiž každou druhou replikou "motherbox", opět jsou Wonder Woman a Aquaman jen nevyužitými taháky, opět většinu zachraňuje Flash a opět pointa vítězství začíná a končí u Supermana. V jeho scénách vidím pokrok, ne snad kvůli reskinu, ale kvůli scénám, které mu jdou i beze slov trochu pod kůži a alespoň z malé části ospravedlňují přestřelenou délku. Takhle v novém je alespoň vidět, že nápad s "řadovou slovanskou rodinou" byl minule bláhovým omylem, ale co dostáváme místo toho? Po zvěstech o tom, že Cyborg je opravdovým srdcem filmu, musím ve výsledku jen kroutit hlavou, protože i tentokrát je zoufale navíc, což je s větším počtem jeho scén o to zřetelnější. Naopak víc Supermana je vždycky dobře, ale dohromady jsou to pokaždé jen generické minuty toho samého, žádný soudržný celek. Pár epizod seriálu spojených v jednoho macka. A jakkoli nechci nikoho urazit, protože to nemyslím zle, musím říct jednu věc. Zack Snyder se zbláznil. Nevím, jestli za to může jeho osobní tragédie nebo sociálními médii cementovaná domnělá moc jeho tvorby, ale všechna jeho režisérská rozhodnutí jsou buď podivná nebo rovnou nesmyslná. Čtyři hodiny, když spousta scén jen opakuje nebo variuje již viděné? Imax formát, když víme, že se jde na stream a ne do kina? Černobílá verze, ve které se dá lidským okem rozeznat snad jen oheň? A nakonec průšvih největší - snový epilog. Trikově nepřesvědčivý, dějově zcela nepasující a vzhledem k účasti opětovně hrozného Jokera extra rušivý. Právě tady se ambice tvůrců rozletěly do nejvyšších dálek, aby nejhlasitěji narazily. A to není o osobních preferencích, ale o na první pohled viditelných skutečnostech. Netrvám na tom, aby se jen napodoboval model Marvel, ale u DC v tomto případě dělali přesně to a jejich čtyřnásobná halabala rychlost nikdy nebyla vidět víc. V celkovém obrazu je to to samé, jako kdyby u sousedů přišli s Infinity War a s Endgame ve chvíli, kdy by v minulých letech vyslali do kin jen prvního Iron Mana, první Strážce galaxie a Capovu Občanskou válku. A přesně z toho důvodu jsem byl u Avengers opakovaně napjatý a dojatý a tady emoce zazvoní právě jen u Flashe (a to hlavně proto, jak přesně na tělo je Millerovi napsaný) a (to všechna čest) opakovaně i u Supermana, nejen díky tomu, že je Cavill sošným Kal-Elem víc než kdy předtím. Zbytek drží vší silou herci nebo opulentní akce, ale srdce tu vážně není. Jen oblíbené postavy, smutně často odsouzené k tomu být jen akčními figurkami. () (méně) (více)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $370miliónov▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $12,256,253║ Tržby za predaj DVD v USA $3,883,025║ Resetovaná Liga spravedlnosti Zacka Snydera sa nakoniec vydarila. Nie je to dokonalé ale Snyder nakopol klopitajúcu DC komiksárnu znovu do sedla. Je už len na nich, čo s tým teraz spravia ako to ustoja. Na to aký obsahový záber to má tak ma to nadmieru bavilo, občas dokonca aj zimomriavky prebehli, má to konečne lepší punc, výraz, nádych, lepšie dopasovanú hudbu s motívmi k daným hrdinom a hlavne silné ikonické scény. Dokonca aj taká Gal Gadot tu je stráviteľná a humor Flasha neotrávi, možno by som prijal záver bez tej snovej nádstavby, mohlo to pekne skončiť z vypnutým S-kom na hrudi ale dobre, nesmieme byť asi nenažraný. Trikovo občas bijúce do očí, akcia v norme, poteší celá plejáda známych hercov, ktorý tu majú svoje miesto. /85%/ ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Hodnotové soudy na adresu LIGY SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA dominují, ale já si dovolím takový nemít. Podstatnější, než jestli je to lepší ve srovnání s Whedonovou verzí, či jak si to stojí s ohledem na další superhrdinské týmovky, je pro mě to, že je to zajímavé dílo. Ne nutně s ohledem na produkční a distribuční historii, jelikož už dříve jsme se dočkali Donnerova sestřihu SUPERMANA II, protože Warneři využili obliby nových verzí a sílícího fyzického média DVD (a teď se to opakuje, akorát se streamovacími službami). Spíš s ohledem na žánr a jeho formální podobu._____ V některých recenzích se objevují přirovnání k PÁNOVI PRSTENŮ, jenže ta sedí leda s přihlédnutím k povrchním shodám ve vyprávění (mýtus hrdiny, topos cesty, začátek in medias res) a žánrovým překryvům (příklon k fantasy, tj. ustupování vyprávění do pozadí pro budování světa příběhu a mytologie). Adekvátnější by bylo přirovnání k NEBESKÉ BRÁNĚ, protože ta taktéž využila dobové popularity jednoho žánru k těžce manýristickému, v mnoha ohledech excesivnímu dílu. Čtyřhodinová (!) LIGA SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA je postprodukčně dokončený assembley cut, ke kterému bylo ještě dotočeno několik epilogů teasujíci možné věci příští (ok, i v tomhle je to jako PÁN PRSTENŮ - NÁVRAT KRÁLE měl taky nespočet epilogů, jenže ty uzavíraly předchozí vyprávění, že). První dvě hodiny v podstatě nevypráví (až na několik narativně integrovaných atrakcí, na jejichž konci sidekick budoucího hlavního záporáka získá jeden ze tří MacGuffinů). Jsou založeny na zastávkách ve vyprávění (podíváme se k této postavě, navštívíme tohle místo...), na zpomalení až zastavení obrazu - strnulosti obrazu jako obdobě ikoničnosti výjevů v komiksech, k čemuž dopomáhá po stranách užší výřez s na současné standardy netradičním formátem obrazu. Celé je to ale zvláštně arytmické, za což mohou delší záběry v dialozích i akci, s náhlými a rušivými prostřihy na detail a odskoky (do vzpomínek, do vizí, do odlišně pojaté temporality: zastavení, zpomalení). Tempo a rytmus jsou vůbec vychýlené, například první desetiminutovka je skoro beze slov, následně je upovídaná, aby po necelé půlhodině po sobě následovaly dvě atrakce; po půlhodinovém klimaxu zase dobře čtvrt hodina epilogů - a to členění do kapitol sice odpovídá výstavbě dlouhých hollywoodských děl, jenže ta takhle fakt nejsou organizována (osvětlení motivací a cílů i nutného pozadí až po hodině, jako kdybyste prolog ze SPOLEČENSTVA PRSTENU šoupli až po spytlíkování části party)._____ Nehodlám klást normativní nároky, jenom uvádím, v čem se to normám vzpírá. Nedá se přitom obrátit ani k žádné ze zavedených tradic žánru, protože tohle není ani odlehčenou žánrovou pastiší s psychologicky definovanými postavami jako marvelovky, ani nadlidské postavy nepřesazuje do skutečného světa a širších vztahů (politických, ekonomických, mediálních, náboženských...) a vazeb (rodinných, milostných) jako předchozí snyderovské dcčkovky, potažmo není ani campovým blbnutím jako postsnyderovské dcčkovky. Zatímco MUŽ Z OCELI byl o Supermanovi jakožto figuře spasitele, která se ocitla v dnešním světě, a BATMAN V SUPERMAN roli superhrdinů a vigilantů dále problematizoval, LIGA SPRAVEDLNOSTI je o superhrdinech jako novodobých bozích, mytických postavách větších než život, přičemž přítomnost běžného člověka či cokoliv lidského působí nepatřičně (Lois je redukována na jednu narativní funkci). Tohle je vskutku komiksový/superhrdinských film: o superhrdinech, nikoliv lidech a světu, s barokně přebujelou, na ikoničnosti a strnulých pózách založenou estetikou komiksů. Osobně preferuji, když se dílo vzpouzí normám a konvencím, ale činí tak systematicky (řada linií, motivů a cílů sbíhající se k Luthorovi v BATMAN V SUPERMAN), když je spojeno téma s formou (nechronologické vyprávění MUŽE Z OCELI korespondující s hledáním kristovské postavy v proměněném světě). I tak ale myslím, že by LIGU SPRAVEDLNOSTI měl každý a každá vidět. Už proto, že pro superhrdinské komiksy představuje to, co NEBESKÁ BRÁNA pro westerny či třetí KMOTR pro mafiánské opusy. () (méně) (více)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Kde začať. Mohol by som tu písať o tom ako celá táto verzia Ligy vznikla, pretože aj to je určite zaujímavé. Obzvlášť preto, lebo po troch rokoch si vydupať druhú verziu filmu je niečo, čo tu snáď ešte nikdy nebolo. Za zmienku stojí fakt, že si Zack Snyder nezobral ani cent za dokončenie a tak mal úplne voľné ruky a ľahšie si obhájil svoju víziu, ktorá ma neskutočné štyri hodiny! Som strašne rád, že sme sa toho dočkali, pretože považujem Man of Steel a Batman v Superman za kvalitné filmy a aj keď Liga dokončená Whedon ma bavila, nebolo to ono. Zatiaľ čo Justice League s roku 2017 sa prestrihala až úplne na dreň, tu som dostal takmer všetko čo mi pôvodne chýbalo. Aby bolo jasné, nie je to iný film, nemá byť prečo, príbeh je rovnaký, akurát Snyderová verzia ma úplne inú atmosféru, lepšie finále, vyvážený humor, dostávame sa tu viac do hĺbky príbehu, všetko je tu veľkolepejšie, monumentálnejšie a hlavne postavy majú oveľa väčší priestor vyniknúť. Taký Steppenwolf okrem toho, že ma oveľa lepší dizajn, ma aj motiváciu a nie je to iba tupý dobyvateľ svetov. Keď sme ešte na zápornej strane, nakusnem aj najväčšieho zloducha v DC universe Darkseida, ktorý sa tiež ukáže v pár scénach a hlavne jeho prvý príchod na zem je famózny. S väčšej časti sme túto scénu už videli v kino verzii zo Steppenwolfom, ale tu sa pridalo kopec nových scén a práve tieto detaily, robia film oveľa zaujímavejším. Čo sa týka ďalších postáv, tak každý tu má svoj priestor zažiariť, nikto nie je ukrátený, nikto tu nie je na silu a každá postava tu má svoje miesto. Nové scény s Aquamanom hlavne prepoja jeho neskoršiu sólovku. Flash je aj v tejto verzii za šaška, ale nie je to trápne a väčšina jeho pôvodných vtipných scén je tu nahradených inými. Wonder Woman pribudli tiež niektoré veľmi dobre scény, hlavne pátranie po minulosti v chráme, no okrem toho zažiari medzi chlapmi v akcii. Batman je samozrejme aj tu hlavný líder, perfektne sa dopĺňa s Alfredom, ktorý tu ma tiež viac priestoru, no hlavne Knightmare scéna upúta. No a Cyborg ten nafasoval takmer vlastný origin, ktorý bol úplne vynechaný v kino verzii. Jeho postava je ďaleko lepšia, jeho pocity, či vzťah s otcom dokážu miestami aj chytiť za srdce. Film ma síce štyri hodiny, ale plynie ako voda, vôbec nič mi tu neprišlo navyše, príbeh už tiež nie je nudný a priamočiary, je tu hromada nového a zaujímavého materiálu, ktorý prehlbuje svet DC hrdinov. Nechýbajú easter eggy, či cameo roli niektorých hrdinov alebo úplne nového hrdinu, no hlavne sa zlepšila akcia, ktorú výrazne bičuje vpred kompletne nová hudba od Junkieho XL, ktorá pekne zapadá do série. Dúfam, že sa dočkáme aj uzavretia tohto príbehu, pretože by bola veľká škoda nevyužiť to. Rozhodne najlepší film zo série DCEU! Teraz už treba len jedno - #RestoreTheSnyderVerse ! Obľúbený soundtrack: Cyborg Becoming / Human All Too Human, At the Speed of Force, An Eternal Reoccurrence of Change, The Crew at Warpower, The Foundation Theme. 100% - 5* ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Z původního sestřihu si už nepamatuju nic, krom digitálního ne-knírku, co ne-měl ten pán z Krypton, co byl víc patetický, než americká vlajka vlající na zápase amerického fotbalu za účasti pravých amerických patriotů. Tady je to všechno lepší (až teda na supermana, ten je plnej patosu pořád a scény s ním jsou stále neskutečně na nic). Postavy, co minule nedávali vůbec smysl tu najednou fungují a to dokonce tak, že Ezru Millera (flash) dokonce přestanu považovat za bytost rovnou chcíplému klíštěti v kožichu syfilitického vakovlka. Dokonce i Cyborg funguje, ba dokonce těší! Batman při skládání týmu je výborný a přestože je to stále víc gadgetýr, než-li detektiv/hlava moudrá nejmoudřejší, hrozně mě baví a pořád budu tvrdit, že je u mě Affleck jediný, co dokázal perfektního Batmana i Bruce Wayna. Upřímně, chtěl jsem dát původně tři hvězdičky, už jen pro to, že první hodina filmu je nejzábavnější a všechno je příliš temné, zpomalovačky otravné a počasí věčně zatažené, ale.... Tenhle film má čtyři hodiny a já je nejen že přežil, ale dokonce jsem se přistihl, že se i bavil, já padouch - takže za to si to tu čtvrtou nakonec bez problému zaslouží. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (40)

  • Ve scéně, kdy Flash (Ezra Miller) zachraňuje Iris West (Kiersey Clemons) po srážce s kamionem, je možné si na vozidle všimnout nápisu Gard'ner Fox. Jde o odkaz na slavného komiksového tvůrce Gardnera Foxe, autora mnoha komiksových postav, ale především tvůrce „Ligy spravedlnosti“, která debutovala v březnu 1960. (TwoFace)
  • Když Bruce Wayne (Ben Affleck) a Barry Allen (Ezra Miller) odjíždí z Barryho úkrytu, lze na budově vidět billboard Americké nadace pro prevenci sebevražd (AFSP) s nápisem: „You are not alone.“ Zack Snyder tuto nadaci podporuje od smrti dcery Autumn a jeho fanoušci pro ni v rámci kampaně #ReleaseTheSnyderCut vybrali přes 500 tisíc amerických dolarů. (TwoFace)

Související novinky

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Reklama

Reklama