Reklama

Reklama

Klan Gucci

  • USA House of Gucci (více)
Trailer 2
USA, 2021, 164 min (Alternativní 151 min)

Režie:

Ridley Scott

Předloha:

Sara Gay Forden (kniha)

Kamera:

Dariusz Wolski

Hrají:

Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)
(další profese)

Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (488)

luka4615 

všechny recenze uživatele

Ucelená a frenetická mozaika klanu Gucci oplývající neortodoxními hereckými výkony (Jared Leto), která je ale v jádru podivně roztěkaná, překvapivě rutinní a v níž chybí ona pověstná režisérova jiskra. Snímek House of Gucci režiséra Ridleyho Scotta se kromě perfektního výběru herců (výtečná Lady Gaga) může rovněž pochlubit i nádhernými reáliemi Itálie či užitými maskami, což autenticitu celého snímku posouvá na ještě větší úroveň. Velmi zde tedy zamrzí fakt, že scénář vůbec nedrží pohromadě a má spoustu hluchých scén, což Vás několikrát donutí podívat se na ciferník hodinek. Tento neduh jde ruku v ruce i s neúměrnou stopáží, která je zejména v posledních dějstvích až zoufale utahaná. Ve finále tedy dostaneme přepáleně autentický vizuální skvost, kterému ale podráží nohy nedostatek péče o zbylé filmové ingredience. Je to vážně velká škoda, jelikož tento bezesporu zajímavý příběh by si důstojnou a vydařenou filmovou podobu vážně zasloužil. „Father, son and House of Gucci.“ ()

tron 

všechny recenze uživatele

Skutočne nie som odborník na módu. Som v tejto téme natoľko mimo, že som síce možno kedysi túto informáciu zachytil, ale následne som ju úplne vymazal z hlavy, takže som vôbec netušil, ako celý „incident“ dopadol (a pre koho). O to mohutnejšie som si Scottov film užil, pretože scenár pre mňa predstavoval nezmapované, nepredvídateľné územie, na ktorom sa môže stať všeličo. A veruže sa aj počas monštruózne stopáže (ktorá mi však vonkoncom neprekážala) stane. 84-ročný pán režisér si to užíva, herci si to užívajú, kameraman si to užíva, soundtrack je skvelý, dobová atmosféra parádna. Takýmto filmom 3* nedávam. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Díky falešnému přízvuku herců nesledovatelné. Jedna moje oblíbená italská historická švadlena hned po premiéře natočila nas*ané několikaminutové video o tom, že buďto teda měli celou dobu mluvit italsky, nebo se na to urážlivé karikování měli vykašlat, a já jsem během sledování filmu jsem nemohla myslet na nic jiného. Je to tak strašně rušivé, že se z hereckých výkonů samotných, děje, obsahu, zkrátka prostě všeho ostatního stalo jenom "něco na pozadí". A navíc i nesmyslné, proč by měli mít přízvuk, když k sobě snad mluví ve stejné řeči. Pokaždé, když promluvil Jared Leto, jsem chtěla zlomit svůj tablet vzteky vejpůl. A nebo jsem něco hrubě nepochopila a měla to být nějaká extrémní komedie? Grrrrr. Ale abych dodala aspoň jednu věc, která se mi líbila: Když byli milenci poprvé na rande a Adam Driver v lodičce přepadl ze sedačky na záda a ten tajemný bodyguard, co je sledoval, se usmál. --- Mno, a když už jsem se trochu uklidnila, tak ještě něco "konstruktivní kritiky". Přijde mi, že Ridleyho Scotta pořád nechávají točit filmy, protože je to Ridley Scott, a z toho samého důvodu se mu bojí říct jakékoliv připomínky. A to ne jen u tohohle, ale u všech jeho výtvorů z posledních pár let. U House of Gucci konkrétně třeba že na banální bulvární povídku není třeba dvě a půl hodiny, že "based on a true story" automaticky nepřidává nic na kvalitě a že dramaturgie je prostě potřeba. Hluboce jsem se zamyslela a dospěla jsem k názoru, že ten film je o ničem, respektive že o ničem není. "Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda (...)" - kde? Ačkoliv by se řeči distributorů neměly brát vážně, protože často mají s filmy samotnými společné jen pramálo, tak v tomhle případě to jako berlička napovídající, o co tvůrcům asi šlo, poslouží, protože film je v tomto ohledu velmi zmatený, a jak děcka dneska říkají, does not deliver ani v nejmenším. Například právě plynutí času je ve filmu zobrazené velmi neobratně a je při divákově vnímání děje spíš na překážku. Příběh módního domu Gucci to taky není, protože film začíná s Patrizií a minimálně v první půlce se tváří, že je zcela a pouze o jejím šplhání a pokusech o manipulaci. Pak se to tedy divně zlomí a ona z děje najednou vypadne a musí se z pozadí hlásit o pozornost filmařů stejně jako se její postava snaží získat pozornost svého ex, a nepůsobí to jako záměrná změna hlavní postavy z ní na něj, ale jako chyba tvůrců a neschopnost adaptovat roztahané skutečné události do souvislého koncentrovaného vyprávění. Vztah s Pinou je velmi zkratkovitý a nedodělaný, ačkoliv má dost zásadní vliv na událost, kterou je celý film rámovaný a vypointovaný. Řekla bych, že si určitě zasloužil víc pozornosti než nějaké blbé hádání se o akcie, koho to zajímá, tohle není The Social Network. Obsazení hlavní role Lady Gaga bylo spíš nešťastné, protože žádné množství stans a gayů prohlašujících ji za ikonu z ní charakterní herečku neudělá. Nedokázala být jako neinteligetní a pudy ovládaná megera přesvědčivá a tak její postava působí jako z nějaké televizní inscenace nebo žánrového filmu, nikoliv jako "z životopisného dramatu", pokud to tedy vůbec mělo být životopisné drama, protože při tom všem šaškování, kdo ví. Sledovat vedle ní Adama Drivera byla opravdová muka. Nejenže mi přišlo, že kvůli tomu neustálému nasazování přízvuku neměl příležitost doopravdy hrát/respektive ukázat to, co je na něm jako na herci zajímavé a odlišné od davu jiných hollywoodských panáků, ale navíc byl ještě i on jako performer utlačovaný svou neobratně dominantní hereckou partnerkou. Dekadenci bych jako lákadlo na diváky v souvislosti s tímto filmem taky raději nepoužívala, spíš nudné odosobněné snobství. Jeden nahý pánský zadek na přehlídce Toma Forda dekadentní film nedělá. Takže, abych to shrnula, nejenže se mi film nelíbil (což ostatně nic neznamená, protože vyhovět vkusu všech nemůže nikdo), ale především mi přišel špatně natočený. Mám dojem, že tvůrci celou dobu doufali, že dělají druhého Vlka z Wall Street, ale zůstali na všech frontách daleko pozadu. Mně se Vlk sice taky nelíbil, ale jsem ochotná uznat, že udělaný byl adekvátně ke svým vytyčeným cílům. () (méně) (více)

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Zatiaľ čo Miloš Forman robil vo svojich životopisných filmoch z nie práve fotogenických hercov úplných frajerov, Ridley Scott naopak necháva pôsobiť Adama Drivera, ktorý mi vždy prišiel ako svojrázny sympaťák, dosť odpudivo. Nehovoriac o tom, že ide o herca, ktorý má za sebou vyspelú vzťahovku Marriage Story, ale u Gucciovcov hrá plytké scény paródie na manželstvo, ako napríklad, keď ho žena oblečeného stiahne za sebou do vane so sviečkami za patričnej dávky chichotania. (Slovo "plytké" nie je použité náhodne. Okrem klišé situácie som sa zamýšľal aj nad faktom, že obsadená vaňa musí byť preňho naozaj zúfalo malá. Lady by teda pod ním asi čoskoro dogágala.) Moje rozčarovanie však môže mať na vine téma, ktorá ma nezaujíma. Tak do negatívneho hodnotenia nepôjdem, lebo príbeh asi bol úmyselne podaný neprívetivo. Ja len nemám vôľu to analyzovať. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Mě tedy, na rozdíl od ostatních, tohle rodinné drama dost smetlo. Také dlouhý film, ale dostatečně  napěchovaný událostmi, fakty a zajímavostmi o rodině Gucci. Ta mě zajímá asi jako dějiny raného maďarského truhlářství, ale klasik Ridley Scott, skvostné herecké obsazení a všechny ty intriky vytáhly mé hodnocení až na konečných 90%. O Lady Gaga jsem měl jako o herečce dost nevalné mínění, které jsem si musel taktéž poopravit. ()

Galerie (285)

Zajímavosti (41)

  • Na začátku filmu ve scéně, kde Patrizia (Lady Gaga) dává mistru Guccimu své telefoní číslo na jeho přední sklo od motorky, je v prvním záběru předposlední číslo nečitelné a nelze moc odhadnout, co za číslo to je, ale v dalším záběru je číslo perfektně čitelné. Navíc v prvním záběru napíše Patrizia číslo 534364, ovšem v dalším záběru je číslo pozměněné – 534634. (orionn12)
  • Podľa generálneho riaditeľa Gucci, Marca Bizzarriho, módny dom spolupracoval s produkciou a umožnil im úplný prístup k ich archívom pre šatník a rekvizity. (Arsenal83)

Související novinky

Byly uděleny Zlaté maliny

Byly uděleny Zlaté maliny

27.03.2022

Jak už bývá každoroční tradicí, den před rozdáním zřejmě nejprestižnějších filmových ocenění, jakými jsou Oscary, přichází i udělení nejznámějších anticen. Zlaté maliny každý rok směřují nejhorším… (více)

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

28.11.2021

Kriminální drama Klan Gucci režiséra Ridleyho Scotta (Gladiátor, Poslední souboj) má za sebou první víkend v kinech, a byť prozatímních 21,8 milionů dolarů v rámci prvních pěti dní z USA není ve… (více)

Blade Runner jako seriál?

Blade Runner jako seriál?

23.11.2021

Legendární režisér Ridley Scott (Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor) má poslední měsíce pěkně na pilno. Krátce po sobě mu totiž vyšly hned dva filmy, nejprve chválený Poslední souboj, který v kinech… (více)

Pokračování Gladiátora se blíží

Pokračování Gladiátora se blíží

30.09.2021

Legendární režisér Ridley Scott potvrdil, že se skutečně chystá natočit pokračování Gladiátora. 83letý režisér nedávno dokončil dva nové snímky, Klan Gucci a Poslední souboj, oba dorazí do kin ještě… (více)

Reklama

Reklama