Část 6: Daleko, předaleko (S01E06)

(epizoda)
  • USA Part Six: Far, Far Away (více)

Hledání velkoadmirála Thrawna pokračuje za hranicemi známé galaxie. (Disney+)

Recenze (47)

MoreAdam

10/10. Thrawn, Chimera, Ezra, Sabine a nový život který se nám začíná odhalovat jako želví lidé, co víc si přát od seriálu který milkuje starší seriály, snad jediný mínus v této epizodě je to, že Thrawn má jiný odstín pleti. Moc se těším na další epizodu Ahsoky, kdy se Thrawn vydá na lov, se svojí "armádou". ()

warrenur

Planeta Peridia a vstup na nu bol efektny - lepsi bol uz len vo filme Prometheus, volneho pokracovania (predchodcu) Votrelcov. Rovnako sa inspirovali aj hlbokymi tonmi navodzujucu paradnu atmosferu..spomeniete si? :) Novy charakter - "fantomas" grand admiral Thrawn posobi svojim zjavom a kultivovanym prejavom zaujimavo. Potesi tiez, ze odpadlik od Jedi-ov general Baylan Skoll, ma taky vyrovnany a pragmaticky pohlad na svoju ulohu, vzdy ma totiz iritovalo, ak postavy byvali len ciernobiele. Prekvapilo pragmaticke, zdranlivo velkoryse, nakladanie s "vazenkynou", padavankou Sabine. Davala zmysel. :) Btw. pekne mounty na jazdenie - Howler-y myslim. Haluzna "pancierovnik" rasy Noti, pri ktorych zvukovych prejavoch sa zasa tvorcovia jednoznacne "inspirovali" MIMONMI. Vydareny diel a plnokrvne sci-fi-cko s par drobnymi vyhradami. ()

Textorix

Perfektný cast, veď viete koho myslím. Trawn má strašne badass nástup, takto má vyzerať zaporak ktorý budí rešpekt a strach zároveň. Za mňa tento seriál prekonáva už aj Manda, lebo tu snáď ani nie je výplňová epizoda. Každá jedna časť je absolutna nalož akcie, referencií a posúva dej ďalej. Finále bude isto veľké. ()

Krnac

Táto epizóda presne ukázala problém ktorý mám s formátom 8 epizód na čo seriály posledné roky nabehli. Bola to dobrá epizóda ale stalo sa toho málo. V minulosti keď mal mať seriál 20 či už 20 min alebo 40 min prišlo mi že sa toho dialo viac. Áno boli tu experti ktorý zvyšok seriálu zahlzili fillermi ale inak som nemal tak často ako dnes pocit že séria končí v momente keď sa len začína hlavná zápletka. ()

Martrix

Po minulé epizodě to tady bzučelo jak v úlu, samé superlativy a výroky jako best epizoda ever apod. Tak já tohle prožívám až teď, u této epky. Za mě má úplně všechno, co jsem měl rád na starých filmech a navíc i to, co mě bavilo u CW. V některém z tehdejších komentářů jsem se zasnil, že by bylo skvělé udělat hrané filmy o čarodějnicích, kde by se objevila Assaj Ventress, Savage, Bane (to už se bohužel vyplnilo u plechové hlavy). Tato epizoda je moc pěkný průnik směrem, který se mi velmi zamlouvá. Filoni je pro mě Santa, kterému se sprčil budík a nadělil mi dárek už teď. V této epce funguje všechno. Od luxusního, filmového vizuálu, přes obsazení herců, po scénář, který považuji za nejlepší v rámci dosavadních hraných seriálů. A to se dá čekat i velmi zajímavý vývoj v další epizodě. Parada. ()

Zajímavosti (9)

• Při nástupu legií Thrawna můžeme v hangáru kromě zavěšených TIE stíhaček vidět i čtyři LAAT/le patrol gunship. Popvé se představily jako lodě pro udržování pořádku během Klonových válek za časů Republiky, pozdě je převzalo Impérium, kde sloužily stejnému účelu. (Veskoslav)
  • Jméno prvního kapitána Thrawna (Lars Mikkelsen) – Enoch (Henoch) má biblický význám. Je to ten, kterého si Bůh vzal na nebesa, aniž by zemřel. Jeho maska pak odkazuje na zlaté pohřební masky starých Řeků. (Veskoslav)
  • Věta, kterou pronese Huyang (David Tennant): „A long time ago in a galaxy far, far away...“ je nejenom odkazem na to, že se skutečně nacházejí v jiné galaxii daleko odsud, ale je to samozřejmě ikonická věta, kterou celá sága Star Wars vlastně odstartovala a poprvé jsme ji mohli vidět ve Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977). (Veskoslav)