Britská armáda naverbuje malou skupinu vysoce vycvičených vojáků, aby během druhé světové války zaútočili na nacistické jednotky za nepřátelskými liniemi. (TommyZR)

Recenze (93)

kenkaku

Guy si přečetl knížku a evidentně se mu zalíbila myšlenka Operation Postmaster. Lekci dějepisu ale nečekejte (historie byla na dnešní Hollywood málo diverzní). Z uvedené operace si vzal jen kostru hlavní linky a ústřední postavu (Cavil). A protože v té zůstal příliš bledý, testosteronový casting (jeden smyšlený Malajec bylo málo), musel dle moderních pravidel vykouzlit i vedlejší (s mexickou frndou a černochem) a dát ji dostatek prostoru, aby DEI nekvičelo. To že je ta druhá linka účelová se (krom zjevného, že historická postava byla Britka) potvrdí asi po hodině. Přes to všechno nepůsobí casting groteskně (až na tu “židovku z Mexika”) a děj se opravdu snaží, aby alespoň herec z Nigérie dával smysl. Děj jako takový odsýpá rychle a když dojde na akci je fantastická a ve světle toho co se dnes točí, je to prakticky skvost. Až to uvidím podruhé a potřetí, možná to i zvednu na plný počet. ()

kinderman

Občas prosáknou zprávy o výrobě filmu, který ve mně vyvolá jistá očekávání, jež posléze zůstanou nenaplněna. Což je bohužel případ tohoto snímku. Když točíte válečné dobrodružství, musíte v něm mít pár charismatických herců (viz Děla z Navarone, Kam orli nelétají nebo Tucet špinavců), ne partu zaměnitelných maníků. A taky dávku napětí, ne nudu, v jejímž rámci si H. Cavill většinou svižně vykračuje a zbraní s tlumičem nevzrušeně odstřeluje nepřátele jako na pouti. Když už sem mermomocí tahat srovnání s Hanebnými pancharty, tak jedině v tom, že i to je film, který moje očekávání v době premiéry nenaplnil. Ale byl aspoň zajímavý. ()

SpaceOdyseus

Je to béčko jako řemen. Ale já se bavil celou stopáž. Westernová stylizace, skvělé obsazení, desítky mrtvých nácků a spousty výbuchů? Ano, tenhle film je jak dělaný pro mě. U projekce jsem také zavzpomínal na hry Commandos nebo Hidden & Dangerous. Směle by Ritchieho dílo mohlo být jejích víc než zdařilá adaptace. Moc rád bych si dal alespoň tři další pokračování. ()

MiniMinion

Zajímavá premisa, skvělý tvůrčí tým a dobré obsazení, ale bohužel výsledek je trochu zklamání. Eiza González coby Majrorie Stewart je bezpečně nejlepší částí filmu a mimo ní a Tila Schewigera coby hlavního záporáka bohužel nikdo z herců nic zajímavého nepředvede, ačkoliv jsou všichni sympatičtí a je vidět, že si své role užívajjí. Akce také z větší části není tak zábavná, jak jsme u Ritchieho filmů zvyklí, a v prvních dvou třetinách dokáže místy trochu až nudit, protože nedotknutelné jednodimenzionální postavy není až tak poutavé sledovat. Závěrečná třetina je naštěstí mnohem lepší a více méně všechno v ní funguje doost dobře. Škoda jen, že trvalo bohatě přes hodinu, než se film do bodu zábavy dostane. Mimo slabé postavy a zklamavší akci je ale film fajn, Existují dva Ritchieho filmy, kde se Henry Cavill vydává na tajnou misi aby změnil kurz války, a tenhle je z nich ten slabší. 65%, podrobnější recenze zde. ()

BarryLyndon

Šel jsem tomu moc naproti. Zbožňuju od Richieho Covenant i Operation Fortune. Mám rád  Ritchsona, Cavilla, Goldinga Schweigera, Eizu Gonzales. Ale bohužel to tam není. Úvodní akce je jenom fajn, finální taky a mezitím je asi hodina kde se nestane vůbec nic. No a taky to má akci s úplně nijakými záporky, kteří padají v podstatě bez odporu.  Strašně promarněná příležitost a SAS Rogue Heroes jsou jinde. Ale námět vzít si docela přesně vojenskou operaci a odehrát to odpočinkovou akcí je docela cool. ()

• Natáčanie začalo 13. februára 2023 v Antalyi v Turecku a skončilo v apríli 2023. (Arsenal83)
  • Ian Fleming (Freddie Fox) sa vo filme predstaví slovami: "Fleming. Ian Fleming.", čo je samozrejme odkaz na postavu, ktorú vymyslel a ktorá sa predstavuje: "Bond. James Bond." (Arsenal83)