Recenze (2 770)
Hodiny zoufalství (1955)
Začíná to skvěle - nebohá rodina padne v rukojmí, hned potěší nezvykle nemytý a otrhaný Bogart v roli padoucha. Jenže postupně to tempo hodně upadá, děj je zbytečně natahovaný a člověk si přeje, aby to bylo vůči obětem přesvědčivě drsnější (což ale nejde přes tehdejší kodex).
Women's Prison (1955)
Dívčí vězeňský drama co je celkem jasná předzvěst pokleslý women-in-prison exploatační vlny o nějakých 20 let poté (x). Tady ještě žádný explicitní násilí, úchylárny ani nahota, nechybí ale rajcovní blondýny a klasická zápletka sympatických chycených žen versus zlých píč dozorkyň, přičemž celou dobu se tolik neděje, pak přijde vypjatý a akční finále.
Cry of the Hunted (1953)
Za mě jsou močály v okolí New Orleans dokonalá noirová lokace s pověstí "empire of sin", voodoo a aligátory, starými příběhy slavných pirátů (x). Ale tady je toho všeho velmi pomálu, je to strohá béčková bromance mezi detektivem a zločincem co zdrhnul z vězení. Oba mají charisma, k tomu pár vtipných postaviček, ale v součtu filmařsky chabější a není toho příliš k vidění :)
Velké hodiny (1948)
Občas vám nesedne sebevíc dobře hodnocený titul, což je můj případ s Big Clock. Myšlenka pátrání po sobě sama je neotřelá, ale děj / případ mi přišel zbytečně zmatečný než nějak napínavý a rafinovaný, nemám co bych vyloženě vyzdvihnul. Snad krom sympaticky zlotřilýho big bosse v podání Laughtona.
Temný případ - Noční krajina (2024) (série)
Kterak někdo něčí unylou story napasuje na značku True Detective, načež podprůměrný a špatně napsaný produkt projde přes kontrolu kvality u HBO. Ať je to klidně převýchovně woke a žensky se silou, jen kéž by to nebylo tak chabý a o hovně – atmosféra 0 (což je fakt umění, vzhledem k magický zimní krajině), herecky nezajímavý, plný znuděných postav, emo výrazů a trapností, místy bohužel vyloženě k smíchu. 35%
Nepravý muž (1956)
Tady Hitchcock vaří z ničeho a postrádá svůj věhlasný thrill. Co mohl být fajn smutný varovný případ koncentrovaný do epizody Twilight Zone, kdy je týpek nesprávně odsouzen a pak se z toho složí manželka, tak je prostě nevzrušivá rekonstrukce, která má jen slabší děj a zápal.
Bouřlivá dvacátá léta (1939)
Kvalitní před-noirová gangsterka co zabírá nejen velkou část života pár postav, ale také zajímavý úsek amerických dějin - Volstead Act po první světové a zločinecký efekt prohibice až po příchod hospodářské krize a nástup FD. Roosevelta. Řada osudů v té době mohla být přesně tímhle stylem divoká. Klidně bych se obešel i bez milostných melodramat, ale chápu, muselo to být :)
Saltburn (2023)
Sem tam něco vzbudí moji zvědavost, že je to výrazný, diskutovaný a třeba kontroverzní, ale zrovna Saltburn vážně nebyl moc zajímavý, dost dekadentní a nihilistický. Jasně - lehce uhrančivý art, Keoghan do role vychcanýho parazita dobře sedí, prostředí privilegovaných snobů má vždy svůj divný appeal, ale v součtu nic moc působivý, pobuřující a nebo podnětný... meh.
Boss (1996)
Slabší "televizní" kriminálka se silnou hereckou sestavou. Zápletka s dopady testů atomových zbraní v nevadské poušti byla slibná, ale v žádný terno se to nepromění. Jenom průměrná šestáková story s drsnou policejní partou, armádní špínou, vraždou sexy milenky a nevěrou.
Mulholland Drive (2001)
Mysteriózní smyslový zážitek z "dream place" L.A., kde si krásně sedne temně čarovný kouzlo oblasti Hollywood Hills, povědomý už ze Sunset Blvd., milý humor a pozitivní pocity se střetávají s noční můrou a znepokojivě hororovou atmosférou a la Twin Peaks. PLUS nádherný vizuál a prsa Laury Harring. Realita se začne skutečně převracet a ohýbat až zhruba ve dvou třetinách, ale ve finále je to příjemný otazník a ne co jsem absolvoval včera s Inland Empire. P.S. Cením až nyní, při druhé projekci 7 let poté. (x)