Recenze (1 311)
Podivuhodný příběh Henryho Sugara (2023)
Orgastická scénografie, ale jinak přešlechtěný, uvnitř však vyšeptalý Wes Anderson současnosti, který má subjektivně spíš 139 minut. Od ostatních kousků odradí. 5/10
Barbie (2023)
SNL skeč roztažený na dvě hodiny. Scénář asi vygenerovala AI po výzvě “tady máš všechny kritické poznámky k panence Barbie, patriarchátu a postavení žen a upleť z toho společensky odpovědnou spotřební komedii pro masy - a nezapomeň na dojemné poučení na konec!”. Uff. Gosling si to dává a muzikálová čísla jsou fajn, ale zbytek zklamání. Hrozně basic. Sál se smál, já moc ne. 5/10
Oppenheimer (2023)
Dost možná to bude ten případ, kdy můj milovaný tvůrce dostane Oscara za film, který mě v jeho filmografii úplně nevzal (Scorsese, Del Toro). Fascinující obrazy - Hoytema the king! - a pohlcující, neustále nátlakový zvuk, formální uchopení je opravdu jedinečné, ale občas jako by jel Nolan podle mustru "když nevíš, co s daným dialogem, ohul bedny" a tři hodiny identicky rytmizovaných dialogů na mě byly místy too much. Interstellar, Prestige a TDK jinej level.
Mission: Impossible Odplata - První část (2023)
Kvalitní akční blockbusterová práce s několika highlighty - ale to nestačí. Cruise a McQuarrie našli svůj osobitý, poctivý a trpělivý styl a přidávají další solidní díl do série. Řemeslo je velkorysé a na vrcholu současných hollywoodských možností - ale 160 minut neutáhne, protože příběh pokulhává. Story je opět zbytečně zalidněna čtyřmi proplétajícími se partičkami, jejichž kmitání zbytečně brzdí osobní linku, zároveň poněkud zneklidní vize AI jako padoucha. Odklad o rok téhle hrozbě určitě přispěl na aktuálnosti, ale pojetí AI jako zlovolné laškující entity, zamčené na klíček v jedné skříni v ponorce, co se ráda projevuje v podobě windowsáckého screensaveru, pořádá party a není schopná zastavit jednoho ambiciózního šedesátníka, když logicky musí vědět o každém jeho kroku... je prostě bizarní a mimo. Film tak funguje zejména v rovině blízkých osobních vztahů (cool montáž okolo benátského mostku, nástup a výstup z vlaku), špiónský opus se však nekoná, spíš kvalitní průměr v rámci žánru. MI3 >... MI6 > MI5 > MI1 > MI4 > MI7 ............... MI2.
Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023)
This is fucking cinema! Blockbusterový masterpiece, který hledá nová audiovizuální i vypravěčská maxima a má potenciál stát se milníkem na poli komiksů i animáků. Znovu. Zatímco Paralelní světy byly v jádru easy jízdou, dvojka je nabušeným osudovým masakrem, který fascinuje mnohostí nápadů, vjemů i atrakcí, ale nikdy neztratí svou hlavní postavu a dokonale soustředěně pracuje s jejím archetypálním superhrdinským příběhem. Strhující podívaná s absolutní komiksovostí. Sofistikovaná, přitom i přímočaře působivá. Perfection.
Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
Zklamání a hype overload. Lidem po bídné Fázi 4 stačí asi fakt málo. Přitom to mohl být GOTG Logan nebo Endgame, jenže to by Gunn nesměl honit tolik zajíců, tedy potvor, motivů, postav (proč mají Strážci deset členů a polovinu z nich nesympatickou?) a tedy i minut stopáže. Spousta věcí nemá hlubší smysl a jen zahlcuje a tím ředí sílu hlavní, působivé linie s Rocketem. Osobnější momenty s ním nebo se Star-Lordem, tedy potenciální finálním zúčtování s touhle fajn partou, bezdůvodně ředí naprosto prázdná linie s Adamem Warlockem, a pak i třeba s vězněnými dětmi, ozubenými potvorami, prostory pro Strážce z druhé ligy nebo vlastně s celou explozivní mezihrou na kopii Země. Důvody, proč tam všechno tohle cpát vlastně vůbec nechápu, když je jádro příběhu násobně silnější. Cringe na úrovni Ant-Mana 3 byla naštěstí jen pasáž na organické základně, s ohavnými triky a infantilním humorem i kostýmy, ale zbytek mě bavil jen na střídačku, a to i když jde o Gunnovo typické vtipkování (Drax to drží) nebo asi dvacet nových "stylových" klipových koláží. Ve výsledku už moc geekec, jak od Waitiho šikovnějšího bratrance.
Ceny Anděl Coca-Cola 2022 (2023) (pořad)
Asi jen v Česku se může stát, že týpek, kterej je víc jak pět let na vrcholu svýho žánru, má miliony views a plný sály, dostane cenu za "objev roku", a přesto se celá ta hudební akademie z ostudy okamžitě nerozpustí. Svěrák, Pavel, Rozálie a double pro 58G potěšili, jinak spousta barev a ještě víc křeče.
Babylon (2022)
...a to finále! Ach! Chazelle je démon, v Babylonu sice rozháranější a s přepálenou stopáží, ale stále v první lize a s dechberoucím vyústěním. Doporučuje 10 z 10 fandů Zpívání v dešti.
Avatar: The Way of Water (2022)
Cameron kope jinou ligu. Opulentní podívaná s perfektním trikovým kabátkem a dokonale blockbusterově nabušenou třetí hodinou, která výtečně zpracovává širokou škálu rozehraných motivů. Cameronovsky těžkotonážní, úchvatná podívaná, která po zásluze zase plní kina, jelikož nabízí hutnější a vydatnější zážitek než 99% jiných popcornovek. 85%
Jan Koller: Příběh obyčejného kluka (2022)
Honza Koller je král! Petr Větrovský bohužel král patosu. Tak báječnej příběh s tak sympatickou hlavní postavou a se spoustou top vzpomínek pro fotbalový fandy si zasloužil víc než tohle prvoplánový podání s reklamním finále v Penny Marketu.