• Animovaný
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (1 462)

plakát

Medvěd - Ryby (2023) (epizoda)

Štedrý večer v rodine Carmyho. Rozbíjajú sa taniere a poletujú vidličky. Pripravujú sa ryby a iné morské plody. Zišla sa celá rodina ako to zvyčajne na Vianoce býva. Hluk, hádky, jedna veľká depka. No v úvodzovkách ideálne Vianoce. Herecké výkony tu už sú vychválené až až. Jamie Lee Curtis som spoznala až ku koncu epizódy. Ono to naozaj pri sledovaní tohto seriálu funguje tak, že človek má pocit, že sa celý čas pozerá na reálne osoby a nie hercov. Doslova TOXICKÉ Vianoce!!! Túto epizódu by mali zaradiť do nejakého rebríčka TOP 10 najhorších Vianoc vo filme či televízii. Len nechápem, prečo toto nie je úplne prvá epizóda. Silné 4* !!!!

plakát

Přátelé - Jak nedojeli na lyže (1997) (epizoda)

Som presvedčená, že keby to bolo WITH a nie WITHOUT the Ski Trip dala by som 5*, ale to by asi jeden z hercov musel darovať svoj miliónový plat na nakrúcanie v horách na naozajstnej lyžovačke. To by bola paráda☃️.

plakát

Rod Draka - Princezna a královna (2022) (epizoda)

The Princess and the Queen. Výmena hercov je vždy tak trochu risk a ťažšie sa na to zvyká. V deji sme sa síce posunuli o desať rokov ďalej, no princezná a kráľovná vyzerajú o dvadsať rokov staršie, kráľ vyzerá zrazu na osemdesiat, kým niektorí zase nezostarli ani o jednu vrásku na tvári. Trochu divné. Áno, táto epizóda je divná. Dokonca povedala by som CHAOS. Postavy sa zmenili. Aj tie sympatické sú zrazu nesympatické a jednoducho aj povahovo zmenené! A hlavne je tu toľko nelogických ba až neuveriteľných vecí. SPOILER. Princezná je dosť inteligentná na to, aby si našla milenca inej pleti ako má jej manžel a mala s ním deti. Síce v dnešnej dobe sa asi nerieši farba pleti, jej deti by teda asi mali mať "len" biele vlasy (logické by bolo keby sa riešilo aj akej farby majú pleť!). Je až SMIEŠNE, že my diváci máme veriť tomu, že princezná naozaj naivne verí (už skoro 10 rokov!!), že si to nikto nevšimne? Ani kráľ s kráľovnou či jej vlastné deti? Ďalej, Laena a ten drak. To sa nemohli pokúsiť urobiť jej cisársky? Pripadá mi, že táto epizóda mnoho nevysvetlila. Predpokladám, že Alicent si ponechala Cristona ako svojho milenca. Spája ich takmer nenávisť k princeznej Rhaenyre, ktorú mali predtým obidvaja radi. Pravdepodobne jej Criston neodpustil, že s ním neutiekla a Alicent zase to, že jej Rhaenyra predtým do očí klamala. Vyzerá to, že z milých a pokorných ľudí sa tu zrazu stali sebecké bytosti plné nenávisti. Komu má potom divák fandiť? Kráľ v minulej epizóde takmer zomrel, prekvapilo ma, že vlastne ešte žije! A bola už aj vojna? Veď Alicent mala na sebe tie zelené šaty ako symbol toho, že sa blíži vojna alebo nie? A úplne zbytočná je tu scénka s Eagonom, vôbec sa to sem nehodilo. Ešte ma prekvapilo, že Rhaenyra nechcela "iba" rodiť deti, teraz ich má dokonca tri. Každý tu je vlastne iný ako bol, konaním, zmýšľaním a niekto aj výzorom. A ešte vzhľadom na to, že v predchádzajúcej epizóde Criston ubil na smrť Joeffryho, neverím, že by jeho prítomnosť na dvore Laenor len tak toleroval akoby sa nič nestalo. Takže také 2 a pol* za túto epizódu.

plakát

Přátelé - Den poté (1997) (epizoda)

Bezchybná epizóda. Gunther mal konečne šancu pozvať Rachel na rande, ale nevyužil ju. Ross: I'm not trying to "get out" of anything, okay? I thought our relationship was dead. Rachel: Well, you sure had a hell of a time at the wake😁. Chandler: Look, if you absolutely have to tell her, at least wait until the timing's right. And that's what death beds are for. Fakt perfektne napísané. Super.

plakát

Na prahu války (2019)

A Hidden Life. Prenádherné obrázky. Celý film je ako prechádzka po nejakom skanzene, v ktorom sa striedajú ročné obdobia a čas si pomaličky plynie. Je to taký ten typický artový film, pre niekoho možno trochu nudný, ale mne sa páčil. Skutočné príbehy ma vždy fascinovali. Tu si môžme položiť otázku, ako by sme sa v takejto situácii zachovali my sami. Do akej miery je správne bojovať za pravdu? Je vlastné presvedčenie hodnotnejšie ako život sám? Je to odvaha alebo skôr tvrdohlavosť? Kedy je a kedy nie je obeta zbytočná? [arte, 20.05.2024] 70%.

plakát

Rod Draka - Osvítíme cestu (2022) (epizoda)

Až neuveriteľné, koľko sa toho udialo v jednej jedinej epizóde! Od samotného začiatku až po záverečné titulky ma to úplne vtiahlo do deja a napätie na predsvadobnej hostine by sa dalo krájať! Perfektné kostýmy, kamera, hudba a herecké výkony. Najviac ma baví Emily Carey.

plakát

Nevěstina máma (2024)

Mother of the Bride. 🙉🙉🙉. Ešte horšie ako som čakala. Ani tou jednou hviezdičkou si nie som úplne istá, skôr to mám tak na hrane odpadu. Je to akoby paródia na romantickú komédiu, kde nefunguje absolútne nič. Príšerný casting. Hlavná dvojica je bez charizmy, nezaujímavá, nudná a herecky tiež podpriemerná. Film som si zapla kvôli Brooke Shields, no paradoxne veľmi zle sa na ňu pozeralo. Jej neprirodzene rovné obočie pôsobilo strašne rušivo a hodilo by sa skôr do hororu. Až ma to mrzí, keďže kedysi to bola jedna veľká kráska, je to smutné, radšej mohla byť prirodzená. Scenár nič nové pod slnkom, dialógy väčšinou trápne alebo zbytočné alebo nudné a mohla by som pokračovať. Nebavilo ma to, dokonca ani prostredie. Nedá sa to ani porovnať s veľmi podobným Ticket to Paradise s Juliou Roberts, tam to všetko pekne fungovalo. Toto je zbytočný film. Až sa mi nechce veriť, že je od režiséra dnes už kultových Mean Girls. A tiež sa divím, že Brooke tento úbohý počin ešte aj produkovala. Nevestina matka a nevesta ešte k tomu ani nevyzerajú ako matka s dcérou, takže ani len to tu nefunguje. Sociálne siete a live stream a bla bla bla ma maximálne otravovali. Snažím sa nájsť aspoň jeden plusový bod. Snáď myšlienka, že rodina je nadovšetko a na happily ever after netreba zanevrieť ani keď máte neviem koľko rokov. Vrelo neodporúčam, iba ak zo zvedavosti. Čakala som aspoň priemernú zábavu na úrovni oddychovky. R.I.P. romantické komédie!!!

plakát

Jen vraždy v budově - Žihadlo (2021) (epizoda)

Okrem skutočného Stinga sa tu vyskytnú aj postavičky Porky a Bugs Bunny. Charles (Steve Martin)/Mabel (Selena Gomez): "Excuse me. I have been dating decades longer than you've been alive, and I'm especially expert at first dates, because that's what I mostly have." 3,5* (pozreté 16.05.2024)

plakát

Všichni prezidentovi muži (1976)

All the President's Men. Som si istá, že z celého filmu si najviac zapamätám to, že sa nám počas premietania filmu v kine vyskytli technické problémy, ale takto som mala aspoň časť filmu v originále, bola to sranda (pre niektorých ani nie) ako sa to neustále prepínalo. Mladý Robert Redford, mladý Dustin Hoffman vo filme, ktorý ma až tak veľmi nezaujímal. Teda, chcelo by to také svižnejšie tempo a trochu viac napätia, niečo na oživenie, lebo som sa trochu nudila a nedokázala sa plne sústrediť. Väčšinou mi nevadí, keď je film dlhý, nemám problém obsedieť, no pri pozeraní tohto filmu mi už bolo dlho. 60% [Kult-Sneak-Preview, Cineplex Mannheim, 16.05.2024]

plakát

Back to Black (2024)

Back to Black. Marisa Abela zvládla rolu Amy Winehouse celkom slušne, obdivujem hlavne to, že dokázala zaspievať väčšinu pesničiek sama. Potešilo ma aj obsadenie Lesley Manville. Páčila sa mi hudobná stránka filmu, vychutnávala som si najmä pesničky. Čo sa týka samotného spracovania, budem trošku kritickejšia. Back to Black sa žiaľ nemôže pochváliť nejakou bohatejšou výpravou, chýbali mi napríklad zábery z koncertov. Vcelku sa viac podobá na TV film ako na kino film, ale návštevu kina neľutujem. Vychutnala som si aj film, predovšetkým jeho hudobnú stránku, a tiež to, že som prvýkrát v živote sedela v D-Boxe :). Nedá mi to, aby som neporovnala Back to Black s minuloročným snímkom Sofie Coppola Priscilla, ktorý ma upútal oveľa viac a takisto dokázal zapôsobiť na divákov emotívnejšie. Možno keby aj tento film dostala do rúk Coppola alebo iný režisér či režisérka, vyzeralo by to celé lepšie. Takto je to len priemerný biopic s fajn hudbou, za pozretie stojí, ale nemusí to byť nevyhnutne kino. 65% [Cineplex Mannheim, OV, Deň matiek 12.05.2024].