Škola hada

• Česko Had ve stínu orla (více)

Akční komedie plná strhujících bojových scén a choreograficky dokonalých čísel umění kug-fu s Jackie Chanem a od choreografa filmu Tygr a drak. (oficiální text distributora)

Recenze (116)

Divočák

Jackieho komické kreace zrovna dvakrát nemusím, ale Woo-pingovu úžasnou choreografii si rozhodně nechám líbit a zrovna v tomto případě je jí skutečně přehršel. Jen mi tak trochu přijde, že vedle Orlího drápu dělají z Hadího stylu přeci jen menší chudinku a ruského-kněze bojovníka si Yuen Woo-ping taky mohl odpustit. ()

eye candy

Spojení s Woo-ping Yuenem bylo pro Jackieho dost zásadní. Díky jeho filmům se stal hong-kongskou akční hvězdou a zároveň se zbavil nálepky Bruce Lee 2. No ani Yuen z toho nevyšel s prázdnou. To že je dnes kapacitou ve světě choreografie asi málo kdo ví (filmy na kterých se podílel ani nestojí za řeč). Snake in the Eagle's Shadow je jen o vlásek slabší než jeho opilé dvojče (jediné v čem podle mě předčila Škola hada Drunken mastra je ústřední hudební motiv), dějem a obsazením si je ale tato dvojice nestárnoucích klenotů martial artu velice blízká. Snejk je kung-fu hostina s celou řadou bizarních bojových stylů a s tolika souboji, že kdyby jich bylo jen o 2,3 více, tak už by děj ani nedával smysl. ()

Xmilden

Průměrný kung fu snímek s Chanem. Drunken Master byl mnohem vypilovanější. Hrají zde prakticky stejní herci, ale rozdíl je dosti patrný. Je s podivem jakým progresem procházejí Jackieho snímky, ta úroveň s jakou se zvedá kvalita nelze přehlédnout. Když bych šel postupně tak PĚSTI SMRTI (1976) hrozná nuda, KŘÍŽOVÁ CESTA ŠAOLINEM (1976) začíná probleskovat místy humor. ŠKOLA HADA (1978) ještě stále to není ono a je zde cítit hrozná nevyrovnanost. Místy vtipné (tlustý chlapec s pihou), MISTRŮV SYN (1978) jasně nejlepší Jackieho film první dekády. MLADÝ MISTR (1980) už představuje prakticky sázku na jistotu. Což by se dalo říct i o jednom z posledních Šaolinských filmů PÁN DRAKŮ (1982). Pak už se Jackie pomalu přesunul z vesnice do města. ()

Lateef

Obstojný kung-fu film, který se ale naplno rozjíždí teprve tehdy, když Chan spojí Hadí pěst s Kočičím drápem. Vše předtím je spíš takové oťukávání, byť choreografie hry "Nedosažitelné miska" je velice nápaditá. Poslední dva fighty ale stojí za to, přicházejí techniky, které jsem nikdy nikde neviděl, metají se hvězdy, salta, přemety, syčí Hadí pěst a škrábe Kočičí dráp. Chan musí mít jedny z nejsilnějších svalů předloktí a nejpevnějších vazů zápěstí. Jinak velmi poutavý zápas kobry s kočkou... ()

Mirah81

Kazetu s tímhle filmem jsem si kdysi přinesl z maturáku.Hned potom co jsem se odpoledne vzbudil jsem na něj kouknul a od tý doby ještě mnohokrát.Pro mě jeden z nejlepších Jackieho filmu,nabitej spoustou výborných soubojů,vtipných sekvencí,zajímavým tréninkovým systémem a hlavně skvělým záporákem,kterej tam není do počtu. ()

Zajímavosti (10)

• V USA musel být pro film kvůli licenčním problémům s původním hongkongským soundtrackam vytvořen soundtrack nový. (Raztubyl)
  • Siu Tien Yuen si zahrál s Jackiem Chanem vedle tohoto snímku také ve filmech Kung-fu Kid (1979) a Mistrův syn (1978) vždy v roli mistra bojových umění, který Jackieho učí bojovat. (Rominator)