Historie jedné loupeže v českém kriminálním filmu o ukradeném milionu a cestě, která vedla k dopadení lupičů. Lupiči ukradli z družstevní dodávky milion korun! Zlodějská banda se však nepohodne a tak není jisté, kde peníze skončí... (oficiální text distributora)

Recenze (53)

Big Bear

Nudná socialistická detektivka se slušným začátkem a naprosto pitomým koncem. Hlavní kriminalista ztvárněný Václavem Švorcem se při zapeklitých detekivních rébusech tváří vždy zadumaně, mhouří tu jedno oko, tu druhé což ve výsledku vypadá, že je opakovaně postihován mrtvičkou. Ruda Jelínek je zde mimořádně vidět v roli uhlazeného záporáka a znalce známek k tomu. Z filmu jsem cítil zřejmou snahu natočit něco akčního, ale je to takové upatlené socialistické nedodělané cosi. Noční slibně vypadající honička nakonec vyšumí do ztracena, stodváca padá do noční propasti už hořící a navíc jsou dole v záběru vidět světla štábu :-). Eh... Sladké je prý dobré na nervy, tak prosím dvě rakvišky se šlehačkou! * * ()

sud

Průměrná gangsterka se zajímavým příběhem. Policejní vyšetřování zde hraje až druhé housle. Prioritní je loupež penez a neshody mezi pachateli. Josef Švorc v roli majora Bárty je dost nevýrazný a s ním i spousta jiných herců. Ovšem Josef Vinklář je gangster k pohledání a všechny s naprostým přehledem minimálně o tři hlavy přehrává. ()

Schlierkamp

Československé krimi o vyšetřování loupeže, v níž trojice pachatelů odcizila milion korun při převozu dodávkou z družstva do banky. Zajímavé na tomto snímku může být sledování psychologie postav lupičů (J. Vinklář, J. Bruder, T. Töpfer) jednak mezi nimi samými, a jednak vztahy mezi organizátorem této pečlivě naplánované akce (R. Jelínek), spojkou (R. Vrchota) a zbytkem zlodějské bandy. Sotva ukradený obnos uschovali pro pozdější využití, začaly dle očekávání mezi pachateli neshody, v nichž vynikal netrpělivý a prchlivý násilník T. Töpfer. Kriminalistickou složku představuje major Bárta v podání neznámého a nevýrazného V. Švorce, náčelník I. Prachař a poručík L. Mrkvička. Z výše jmenovaných herců svým uměním vysoko vyčníval J. Vinklář, výborný představitel podobných typů agresivních recidivistů, jenž se před policií skrýval v budoáru své filmové i životní družky I. Deváté, do té doby, než ho ze strachu udala bezpečnosti. Následující nevěrohodné zatčení tohoto zločince ústí do závěrečné části filmu, jež mě osobně dostatečně neuspokojila. Divácky zajímavě působila automobilová honička, v nichž se vedoucí gangu Jelínek ve Škodě 105 a Vrchota v Ladě 1500 snažili vzájemně vytlačit ze silnice. Zajímavou roličku výřečného celoživotního kapsáře dostal J. Hálek. Z celkového pohledu se obávám, že tento snímek nevybočuje z řady Brynychových průměrných filmů, zejména jeho nepovedený a překotný závěr, s nimiž měl, pokud si dobře vybavuji, pan režisér vždy problém, sráží jeho hodnocení i význam. ()

Vesecký

Průměrná česká kriminálka sedmdesátých let, na níž si nejvíc můžeme cenit výkony starých dobrých herců, jací dnes už nehrají. Vinklář, Mrkvička, Jelínek, Hálek, .... Ajen opakování mého životního moudra, že peníze jsou svinstvo a kazí charaktery. A že také ženské jsou pěkné potvory - míněno ovšem ironicky, protože se Ivanka Devátá i Regina Rázlová zachovaly správně. Děj trochu předznamenává praxi loupežníků z 90. a pozdějších let, kteří se nechali zastupovat recidivisty, ovšem tgenkrát to byly známé firmy, takže pan inspektor Švorc (mimochodem jeho herectví silně připomíná i herectví jeho sestry) nemá zas tak velkou práci identifikovat pachatele... ()

Snorlax

Zazněly úvodní tóny a já si hned řekla, že tenhle rukopis je mi povědomý. Dospěla jsem k závěru, že by to mohl být Štaidl. Čekala jsem do konce úvodních titulků, aby se mi můj odhad potvrdil. A to bylo nejnapínavější na celém filmu. Mezi mdlými hereckými výkony vynikne Hálek a Rázlová, Hálek v tom dobrém, Rázlová v tom špatném. ()

• Snímek byl natočen podle skutečné události. (hippyman)
  • Když poslouchá Roman Kratochvíl (Josef Vinklář) v bytě u Kateřiny (Ivanka Devátá) pátrací relaci o své osobě, je uvedena adresa Praha 1, Krátká 2. Ulice toho jména byla pouze v desátém pražském obvodě, na Praze 1 jsou pouze ulice Dlouhá a Široká. (Robbi)
  • Filmovanie prebiehalo v Prahe 8 a Bezděkove. (dyfur)