Režie:
Dan TrachtenbergScénář:
Patrick AisonKamera:
Jeff CutterHudba:
Sarah SchachnerHrají:
Amber Midthunder, Dakota Beavers, Dane DiLiegro, Stormee Kipp, Michelle Thrush, Julian Black Antelope, Stefany Mathias, Mike Paterson, Nelson Leis (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Predátor: Kořist se odehrává ve světě národa Komančů na počátku 18. století a je příběhem mladé ženy, vysoce schopné bojovnice, která se zoufale snaží ochránit svůj lid před hrozícím nebezpečím. Pronásleduje svou kořist, a nakonec se jí postaví. Ukáže se, že její kořist je vysoce vyvinutý mimozemský predátor s technicky vyspělým arzenálem, což vyústí v krutý a děsivý souboj mezi oběma protivníky. (Disney+)
(více)Videa (2)
Recenze (997)
Vinnetou kontra Pěkná držka...... Logika jde tentokrát stranou, protože tyhle novátorský experimenty se prostě musí cenit – navíc pokud se týkaj populárních blockbusterových franšíz. PREY je totiž atypicky koncipovaná, komorní, pomalá, atmosférická, vcelku minimalistická a přesto silně živelná, živočišná a zkrátka řemeslně poctivá žánrovka, s kterou si režisér Dan Trachtenberg neskutečně vyhrál (viz. pojetí native-american subkultury či dynamický akční pasáže), a která by se na velkém plátně krásně vyjímala, protože to jak kameraman Jeff Cutter precizně zachytil přírodní náturu severoamerické divočiny je prostě obdivuhodný.... Za mě fakt perfektní predátorský překvápko a extrémně poutavá přímočará survival-horrorová řežba, která se vymyká typické béčkové škatulce – aneb za málo peněz hodně muziky. No a Amber Midthunder je moje nová crush. Víc takových progresivních experimentů! ()
Takový trochu lepší televizák. Těch několik panoramatických záběrů se snaží navodit dojem obrazové bohatosti a velkoleposti á la National Geographic, ale po drtivou většinu času je to jen vizuálně chudší počin, který nepatří do kin a stream mu sluší. Nechybí pár decentně utržených hlav, naopak chybí tíživá atmosféra, jednička, se kterou se srovnává, je úplně jiný level. Indiáni postrádají uvěřitelnost, a když to porovnám s takovým ´Apocalyptem´ Mela Gibsona, který se srovnatelným budgetem dělal doslova zázraky v podobě dobové autenticity a vizuální žranice, chce se skoro brečet. Ženská hrdinka v predátorské franšíze je zajímavým nápadem, bohužel ve filmu, kde z průměru vyčnívá jenom scéna s medvědem. A ne, hrdinčin závěrečný souboj, který z dravého predátora dělá neschopného kokota, ten jsem jí fakt nežral. Takového naivního neschopu by Arnold porazil jenom svými prdy. ()
No páni, teda, že se v týhle pomatený době dočkám, přimočarýho, drsnýho, ale přitom rozhodně ne pitomýho bijáku to už jsem ani nedoufal. Než jsem začal psát koment, trošku jsem tady ležel a přemýšlel o tvůrcích, proč zrovna takto a ne jinak a jak vlastně v jednoduchosti je síla. Ano jistě, scénama z Arnieho orginálu to po tobě pomrkává nejednou a dokonce zazní i kult hláška "když to krvácí, může to i umířt", ale nelekej se vůbec se nejedná o predátorskou píčovinu jakou jsme tu měli s Brodym. Mě spíš přijde, že tady někdo u jedničky uvažoval hodně dobrým směrem. No jakou postavu jsme po Arniem měli v origošce nejradši ? No jasně "indiána" . Co nás bavilo nejvíc ? No když Arnie zjístí že Predyho neporazíš na sílu na super zbraně, ale na chytrost a návrat k podstatě pravěkýho lovu. A přesně v duchu těchto odpovědí se natočil novej predoš a je to hodně, ale kurva hodně dobrý. Tempo, jednoduchost, napětí, umí to velmi rychle udělat atmosféru, fantastický záběry, hudební podkres jdou na wau a teď hlavní, já nevěřil, že bych dokázal zbaštit, to že se predymu postaví cca 15 letá indiánská holka a já s tím nebudu problém, ale stalo se, opravdu holka mě měla za chvíli na svý straně a bylo vymalováno. Zkrátka a dobře máme to filmového krále VOD roku 2022. ()
Nový Predátor dodává přesně to, co slíbil. Nic víc, nic míň. Dan Trachtenberg znovu ukázal, že patří mezi nejschopnější přehlížené režiséry, a vrátil sérii jednoduchost, špinavost a potěšení ze scén, v nichž vesmírný lovec trhá svou kořist na kusy. Trochu škarohlídsky mě nicméně mrzí, že jsme po 35 letech vlastně došli zpět na začátek, a že je dobrý predátoří film malým výletem do divočiny, jehož událostní rozměr je nula. Je to jako kdyby měl čtvrtý Šílený Max to samé měřítko jako jednička… a George Miller by za to minimum ambicí chtěl potlesk. Jak říkám, v rámci přednastavené škatulky je to výhra, která je v lecčems zajímavá a po všech stránkách (s výjimkou digitálních zvířat) poctivě udělaná. Pocitu, že je tenhle comeback v jádru dost bezvýznamný, jsem se ale bohužel nikdy nezbavil. (7/10) ()
Vlastne docela o nicem. Prvni pulku filmu se nic moc nedeje, pak si daj vsichni s Predatorem pres drzku a je konec. Proste film o jednom lovu. Kdyz neni na scene Predator, tak je to nuda, ale zase souboje jsou docela pekny, napadity i krvavy. K tomu fajn priroda a sympaticka Midthunder. Na jedno skouknuti nicmene v pohode. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (31)
- Režisér Dan Trachtenberg si nebyl vědom toho, že existuje predátoří komiks vydaný v roce 1996 s názvem „Predator: 1718“, který se také odehrává v 18. století a ve kterém Predátor bojuje s pirátem Raphaelem Adolinim, který Predátorovi před svou smrtí věnuje svou pistoli. Nyní tedy existují dvě příběhové linky, jak a kde Predátor zbraň získal. Trachtenberg celou situaci po natočení filmu vysvětluje tím, že studio nemělo stanovené žádné příběhové mantinely, které bylo potřeba dodržet a on sám na tuto duplicitu přišel až při práci na samotném filmu. (Muffino)
- V tomto filmu je nepřímo vysvětleno, proč predátoři používají tříbodový laserový zaměřovač (z jejich pohledu zobrazený jako trojúhelník), přestože pomocí něj zaměřují jeden proud energie z děla na rameni. Dle technologií ukázaných v tomto filmu se jedná o pozůstatek zaměřování tří naváděných projektilů, které používali, než zbraně modernizovali. Je zde dokonce vidět, že body nemusí mířit do trojúhelníkového tvaru, ale mohou mířit na tři různá místa. (Sidarius)
- Chřestýš dokáže jako jediné ze zvířat „vidět“ Predátora proto, že má na hlavě (konkrétně mezi očima a nozdrami) termoreceptory, které mohou zjistit i nepatrné teplotní rozdíly. (HellFire)
Reklama