Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři lidé, kteří spolu nemají nic společného. Žena úspěšného muže, které chybí ke štěstí jediné – dítě. Pro jeho získání je schopna udělat téměř cokoliv. Sportovní trenér zasvětil svůj život atletice, nyní je za zenitem a má čas zjistit, co všechno promeškal. Stará žena, žije sama ve velkém prázdném domě, bez lidského kontaktu, který hledá ve vyšších sférách. A konečně mladá matka se dvěma dětmi. Malý plat a drsný život jí nehrají příliš do karet. Bojuje a zápasí, ale možná musí přijít moment, kdy všechno vzdá.

Vizuálně podmanivý film Proměny sleduje čtyři různé postavy, jejichž život se prolíná jen pozvolna a nahodile. Jednotlivé osudy i děj gradují a odvážný koncept filmu směřuje neodvratně až k závěrečnému střetu. Co všechno se musí stát, aby život nebyl takový, jako dřív? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

honzii 

všechny recenze uživatele

Naprostý úžas a velikánský obdiv Tomášovi Řehořkovi. Dovedu si představit, kolik práce ho to stálo, musel ukočírovat příběh, režii a zároveň formální stránku filmu (kamera a střih). Jeho Proměny jako celek přitom podle mě nevyznívají trapně, autor se dokázal do velmi závažných témat opřít s odvahou, jako by byl o deset let starší, a vést své herce mnohdy k velice dobrým výkonům. Propojení všech postav dohromady zde sice nemá význam, je to bonbónek, který autor ve svém filmu prostě "chtěl", ale já to beru. Chybek a nedokonalostí se najde hodně, tomu se nedalo vyhnout, avšak pozitiva je překřičí a já mám z výsledku skvělý pocit. Proměny ve mně dokázaly vyvolat emoce a jeho témata a postavy mě zaujaly (nejvíc asi trenér). Jsem zvedavý na další kroky tohoto mladého talentu. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tomáš Řehořek se ve svém celovečerním debutu předvedl jako lepší režisér, kameraman a střihač než scenárista, ale i tak se mu tuhle mozaiku povedlo poskládat docela dobře. Postav bylo ze začátku celkem hodně a společného neměly prakticky nic, takže jsem se čím dál víc obával, že je nakonec autor bude chtít všechny propojit. Stalo se, ale kupodivu mi to ani tolik nevadilo. Jako plus se mi v českém prostředí zdá, že je ve filmu málo dialogů a vypráví se hlavně obrazem. ()

Reklama

Master19 

všechny recenze uživatele

Nakonec po chvilce vnitřních bojů dám tři hvězdičky, ačkoliv jsem se dosti nudil. Scénář nestojí za moc a je hodně poznat, když tvůrci dokonale neznají prostředí (a lidi) o kterém točí. Proto budou latinskoamerické filmy pojednávájící o smutku a beznaději tak nesrovnatelně lepší... Na druhou stranu vizuální stránka je přinejmenším zajímavá - i když je místy trochu EdWoodovská (mám tu pěkný záběr rybiček, ale moc se tam nehodí... nevadí, dáme ho tam... :-) ). Je ovšem nutno říci, že to celé drží pokupě, dá se na to dívat a některé pasáže se mi dokonce hodně líbily, takže nakonec objektivní tři *. Subjektivně je první za Zlín, druhá za Petru a třetí za scénu z pošty, protože jsem jí byl zcela náhodou osobně přítomen... a bylo to super! :-) ()

crass.48 

všechny recenze uživatele

Mám-li seřadit iñárritovské filmy, které jsem zatím viděl, od nejlepšího, bude to takto: 1. 21 gramů, 2. Proměny, 3. Babel, 4. Amores Perros. Proměny se z nich zaměřují odděleně na člověka jako ústřední postavu jeho prostředí, křehkou individualitu s vlastním světem. Ostatní filmy jsou ve stylu všechno souvisí se vším, žánop? ()

Riley 

všechny recenze uživatele

Pokus o Amores Perros, jen bohužel zdaleka ne tak povedený! To bych ale možná ještě překousla, i to, že herecké výkony byly občas trošku ,,neuvěřitelné,,, ale ta kamera to bylo něco strašnýho. Oči mě bolely už po pěti minutách a nebýt na tom v kině, tak to rozhodně ani nedokoukám. Dávám dvě hvězdičky za to, že mi to dějově občas přišlo i zajímavé a nebýt toho, že to bylo zoufale podobné Amores Perros, dám i tři za děj! ()

Galerie (10)

Zajímavosti (11)

  • Film Proměny natočil pravděpodobně nejmladší český režisér celovečerního filmu všech dob. Vznik filmu připomíná „americký sen“. Talentovaný režisér a kameraman Tomáš Řehořek začal pracovat na filmu v době, kdy mu bylo dvacet let. Jeho práce a první sestřihy byly tak nevšední, že silně oslovily českou filmovou producentku. Víru, že vzniká ojedinělý snímek, sdíleli i producenti v Itálii, distributor a další tvůrci. [Zdroj: HCE] (POMO)
  • Film byl sestříhán z 13 hodinového materiálu na konečných 79 minut. (Yardak)
  • Natáčení probíhalo po dobu 15 dní. K původním 10 natáčecím dnům se přibližně po roce přidali několikadenní dotáčky. (Taninaca)

Reklama

Reklama