Režie:
Adam SedlákScénář:
Adam SedlákKamera:
Dušan HusárHudba:
Oliver TorrHrají:
Adam Mišík, Marsell Bendig, Sergei Barracuda, Anna Fialová, Jan Révai, Alfons Llupi, Vojtěch Vodochodský, Roman Motyčka, Valentin Torač, Kamila Trnková (více)Obsahy(1)
Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (483)
Zcela mimořádně povedený počin, nejen na zdejší poměry prosím pěkně. Zdejší hodnocení se dá považovat za hodně nemístný vtip. Marsell Bendig předvádí jeden z nejlepších hereckých výkonů všech dob. Chápu že z Bangeru se nestane nějaký evergreen českého filmového odpoledne na Nově. Tohle opravdu po Na samotě u lesa v televizi nepoběží. Šňupe se ve velkým všechno co je sypké a bílé, hraje zde známá pornohvězda a hudební texty jsou vulgární. Přestože neposlouchám rap a podobné věci, tak mě film neskutečně vtáhnul a do toho světa se vydám znovu velmi rád, všude doporučím a na Adama Sedláka si dám rozhodně pozor. 100% PS: Takový Kamarád do deště na speedu. ()
Svěží proud do stojatých vod české kinematografie přináší svým druhým celovečerákem Adam Sedlák. V tom podává strhující herecký výkon duo Adam Mišík - Marcel Bendig, kteří se tak doslova sami stávají přes noc BANGEREM, a zároveň hlavními adepty na triumf na březnovém udílení 30. Českých lvů v kategorii nejlepší herec v hlavní a ve vedlejší roli. Tenhle BANGER., řešící problematiku slávy a drog, a s nimi souvisejících témat, si máte chuť nechat servírovat opakovaně. Originální close-up kameru podporuje fantastická hudba a po audiovizuální stránce se jedná o jeden z nejlepších filmů, který byl kdy v tuzemsku natočen. Velká raketa a plná palba. Emoce v divákovi zůstanou ještě dlouho po projekci. 💯 (13.09.2022, Kinobox projekce) ()
Nesnáším Mišíka, nesnáším český film a nesnáším natáčení na mobilní kameru. A světe div se, veškerá moje skepse je pryč a výsledek je teda daleko lepší, než bych čekal. Těžko říct, jestli je to tím, že místo českých herců jsou zde (ne)herci, a tudíž to není klasické hraní na sílu, ale přirozené herectví vyplývající ze situace, nebo tím, že BANGER je už na první pohled prostě odvážný. Protože přijít s prostým nápadem “cesta začínajícího rappera ke slávě” a skrze sakra kvalitní výkon Mišíka (tleskám, absolutně jsem mu nedával šanci, ale tohle zvládl bezkonkurenčně) vykouzlit z ničeho doslova BANGER, to chce talent. Výborně jsem se bavil a Bendig v roli hlavního komedianta táhne film z dope dramatu do komických výšin a já se bavil výborně. EDIT: Po dvou dnech musím zvýšit na plnou pětku, protože celý film ve mě doteď rezonuje, a to od Mišíka a jeho mrazivého výkonu přes úchvatný vizuál až po hlavní soundtracky. Neskutečné. ()
Od Adama Sedláka očakávam do budúcna veľké veci. Jeho tvorba sa uberá správnym smerom a má presne to, čo mi na cz / sk scéne často chýba. Správna dávka provokácie, vybočenie z tradičných a už x-krát prevarených tém, vysoká autenticita, no súčasne schopnosť nepopustiť “ z toho svojho”. Banger. je drsný, nepríjemný, ale miestami aj odľahčený vážne vydarenými hláškami. Tak trošku taká česká odnož Good Time a ja sa už teraz teším na jeho ďalší počin. ()
BANGER. není žádný sophomore slump, jak se označují druhé počiny tvůrců, kteří nedokázali dostát vysokým očekáváním i kvalitám prvního - průlomového - počinu. Sice preferuji debutový DOMESTIK, protože mám slabost pro tělesné horory, ale tahle variace na noční thrillery/černé komedie, situované do jednoho dne a konstruované kolem vršení pro ústřední postavu čím dál tím horšího (PO ZAVÍRACÍ HODINĚ, DRAHOKAM...), je taky výborná.__________ Dosavadní pokarlovarské přijetí je dost odvislé od míry vnímané autentičnosti (realismus v zachycení nočního života, promluv včetně vulgarit a slangů, snímání na mobilní telefon) a její údajné ztráty v druhé polovině, která je pro některé až příliš moralizující. Docela paradox u díla, které je celé založeno na narušování iluze, její ztrátě, což se projevuje jak v tematické, tak i formální rovině. Jednak se protagonista žene za iluzí úspěchu v konkrétním hudebním žánru, ale má leda na zcela jiný, změkčený, byť tvrdě odžitý. Ústřední postava je obsazena někým, komu díky mediální image i jím produkované hudbě anebo předchozím hereckým výronům nevěříme, že by svedl být potetovaný a nafetovaný raper/hip-hoper a drsný hoch z ulice, což si během sledování máme uvědomovat. Jednak se natáčelo na mobil, jenže místo přiblížení se skutečnému skrz technologii (jako v tuzemském exploatačním selhání MĚSTO) je upozorňováno na technologii a médium: záběry se neustále rozostřují a zaostřují, těkají, případně vypadává zvuk. Do toho - jako další distancující, dění i počínání postav jízlivě komentující - jsou vkládány virální videa, která užívají jazyk jedná generace proti ní. Po SEMESTRU i LIKE HOUSE je BANGER. dalším Sedlákovým počinem, který je črtou generace, využívá nová média a technologie, které ji definují, zároveň představují její možnou zkázu.__________ A hlavně se narušuje iluze vyprávění. Odchylováním se od toho konvenčního s ohledem na styl, který na sebe a svou umělost strhává pozornost (akcentování natáčecí technologie a jejich limitů, práce s náladotvornými barvami v různých prostředích, souvztažnost mezi nimi) a ideologickou zatíženost montáží (virální glosy). Podvrací se i iluze ohledně šťastného vyřešení osobního (vztah) skrz pracovní (prodej říznutých drog pro zisk peněz na natočení hitu s jedním raperem/hip-hoperem), případně se ironizuje jeden konkrétní mýtus (gen Z Orfeus není nadaný a svým umem nestrhává pozornost davů; pro záchranu své Euridice se vydává do "podsvětí", ovšem skutečným podsvětím se ukáže být společností akceptované: všechno a všechny si kupující vyšší /střední/ třída mediálních celebrit a zlaté mládeže). Jeden akademický arbitr - přes studentky a ekologicky ohleduplné jezení burgerů, dovážených avokádových toustů a častého cestování do zahraničí - si na adresu BANGER.a hravě vyjádřil, že jde o "zesílenou kokainuitu". Není to ale úplně přesné, protože - pokud bych měl přejmout dealerskou hravost co do práce s filmovědnými pojmy - vedle kokešovského (konzervativního, klasického) vyprávění je toto kombinováno s narací pikometrickou (aka parametrickou, kdy styl vystupuje do popředí a dílo se uskupuje do vzorců) a hiphopově-materialistickou (aka historicko-materialistickou, kdy se vše podřizuje určité ideologii, čemuž je uzpůsobena montáž a typizace postav).__________ Adam Sedlák si může být po tomhle jist, že jeho jméno a jeho ksicht bude známo, i když si ho peklo zavolalo tam nahoru (na festival do Varů). () (méně) (více)
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- Sergei Barracuda zde hraje sám sebe. (LUKICKK)
- Režisér Adam Sedlák vyvrátil tvrzení, že by obsazení Adama Mišíka (Alex) byl kalkul. Výběr herců se zúžil podle umu jak zpívat, tak i rapovat. Navíc Mišíkovy fanynky na jeho vizáž ve filmu reagovaly nevalně. (vyfuk)
- Režisér Adam Sedlák se svěřil, že chtěl, aby jeho film byl Dealer (1996) pro „tiktokovou generaci“. (vyfuk)
Reklama