Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film ACID HOUSE je složen ze tří povídek:
MASAŘKA - Boab má fakt těžkej den; opustila ho holka, vyhodili ho z práce, vyloučili z fotbalového týmu a navíc je vyhozenej z bytu. Ještěže Bůh chodí do stejnýho baru jako on...
MĚKKEJŠ - Johnny je prostě "měkkejš"... Stará se o nevlastní dítě své manželky, která klidně spí se sousedem. Když s ním přijde do jiného stavu, je to zase Johnny, který neumí říct ne...
ACID HOUSE - Narkoman Coco se při jednom drogovém tripu převtělí do těla nově narozeného dítěte. Duše dítěte se zase dostane do Cocova těla. Coco si tak dudlá palec a novorozenec mluví na svou matku sprostě...

Irvin Welsh (autor scénáře kultovního filmu TRAINSPOTTING) ve svých povídkách zabývá klasickými, a přitom moderně pojatými tématy lásky a zrady, manželství a dětí, náboženství a víry v Boha. Každá za tří filmových epizod je samostatným celkem, i když se zde charaktery jednotlivých postav překrývají Jedním z hlavních motivů celého filmu jsou (stejně tak jako v TRAINSPOTTINGU) drogy způsobující ztrátu kontroly nad promarněným a zdánlivě zbytečným životem. Film je velmi kvalitní sondou do života anglické mládeže, a tím i celé anglické společnosti. Režisér Paul McGuigan byl v r. 1998 za tento film nominován na cenu nejlepšího debutujícího režiséra na Filmovém festivalu v San Sebastian. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (176)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Takže mám padáka?“ – „Ne. Jen tvé místo se stalo nadbytečným. Pamatuj, že nejde o nadbytečného člověka, ale o místo!“ Hodně zvláštní, absurdní, jistým způsobem poutavý a originální film. Vyváženost dramatických scén a černého humoru je překvapivě slušná vzhledem k obsahu jednotlivých příběhů, stejně tak v případě samotných povídek (akorát Měkkejš nepůsobí tak „mimózně“). Všechny 3 ale mají společné špinavé skotské ulice, jejich povětšinou primitivní a nějakým způsobem jeté obyvatele, losera/y mezi hlavními postavami, odzbrojující přízvuk (u kterého bych si bez titulků zřejmě vůbec neškrtnul) a zoufalé konce (dokonce i symbolické). Nechybí také ponaučení typu: „Neser Boha, promění tě v hmyz.“ (kolika lidem asi tato pasáž nadzvedla mandle?) či „Měkkejš se nikdy nezmění.“ (a ne jak v hollywoodských filmech, že…). A jako bonusy jsou zde 2 psychojízdy v podání masařky (originální a vtipný let za pomstou) a sjetého Coca při bouřce (jeho představitel Ewen Bremmer je opravdovou hereckou hvězdou filmu) + jeho dětského převtělení po porodu (velmi vypiplaného). Jistě ne každému film sedne (třeba kvůli fantasy složce, nesympatickým postavám, typu humoru), mě však Acid House velmi pobavil a přiklepávám mu solidní 4*. „Začínám mít plný zuby toho věčnýho ospravedlňování. Nemáte žádný právo mě kritizovat. Dal jsem vám tuhle zemi a udělal vás, čůráci, k obrazu svýmu. Tak se taky trochu starejte sami. Ten pitomec Nietzsche neměl pravdu, když říkal, že jsem mrtvej. Nejsem mrtvej. Jen na všechno seru!“ ()

mourinho 

všechny recenze uživatele

No ty vole!!! Co toto zas bylo?! Nářez, který na tuty většina lidí nemůže rozdýchat. Přitom ze začátku jsem si říkal, že je to docela slabota. Ale zjevení Boha vše změnilo. Od této chvíle se na obrazovce začli dít věci, že jsem fakt nechápal. Je jedno, která povídka je lepší a která horší, protože v každé je celá řada scén a hlášek, které si budu pamatovat navždy. No a to děcko, to nemělo chybu! Já vím, že z tohodle mého komentáře se o ději a o tom, co se ve filmu děje nic moc nedozvíte. Ono je to ale jedno, protože kdo tento povídkový trip neuvidí, stejně neuvěří. Zkrátka píča sem, píča tam, za tuhle zábavu patří tvůrcům jednoznačně palec nahoru. Ale pozor, jen pro diváky s otevřeným hledím! ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Dost často vtipný, ale v důsledku hodně smutný pohled na to, jak žije na ostrovech ta chudší a pitomější část lidí. V první části je to ještě prdel, ta druhá mi přišla děsivá - i tím, že mizerný přístup k dětem je u britské underclass běžná věc, třetí je spíš ujetost bez větší myšlenky, i když uznávám, že Spud je pekelnej. I když umíte anglicky, určitě si opatřete titulky, protože budete stejně rozumět tak každé čtvrté slovo, inu Skotsko. ()

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Další z řady nezávislých nízkorozpočtových britských filmů z prostředí mládeže a drog. McGuiganův snímek je rozhodně pozoruhodné dílko a oproti ostatním podobně laděným projektům zachází skutečně do extrémů. Hlavním problémem je jeho nevyváženost, po skvělé úvodní povídce tempo výrazně zpomalí a zdálo se mi, že v některých momentech až příliš tlačí na pilu a snaží se za každou cenu šokovat. Originalitu tomu upřít nelze, ale ve srovnání s Trainspottingem či Human Traffic mi tohle pojetí přijde přeci jen o něco slabší. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Dnes již rozhodně klasika britské alternativní filmové scény, která nám popisuje perfektní skotskou angličtinou, jakým způsobem lze na konci 90tých let v Británii žít. Irvine Welsh naprosto nekompromisně a natvrdo popsal různé lidské osudy a Paul McGuigan to stejně nekompromisním způsobem natočil. První příběh, inspirovaný kafkovým příběhem Proměna, nám hned ukáže, že tento snímek je potřeba brát s rezervou jako drsnou komedii. I když v druhém příběhu se dočkáme lásky, lhostejnosti, nesnášenlivosti, prozření a odpuštění. Nho a nakonec Ewen Bremner sežere supermária a začne závěrečná jízda. Podle většiny komentářů vidím, že tady byl film pochopen trochu jinak. Jako porovnávací materiál k jinému filmu. Perfektní hudba ve všech třech povídkách a více než výborná režie a kamera. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • Pre Ewena Bremnera a Kevina McKidda je to druhá adaptácia Welshovho diela, v ktorej si zahrali. Ako Spud a Tommy sa už stretli v snímke Trainspotting (1996). Minirolu si opäť strihol autor predlohy Irvine Welsh. (BlackTom)

Reklama

Reklama