Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Recenze (827)

dzej dzej

Brutální satira společnosti bez emocí, ve které je Batemanovo chování jen extrémní variací na chování všech ostatních. Rozsekaná mrtvola v tašce od J.P. Gauthiera, analýzy hvězd pop-music, večere v Dorsie, kult těla a soutěž o nejlepší vizitku. Svou rezignací na veškeré "kladné" hodnoty souzní Americké psycho s Klubem rváčů a stejně jako Klub rváčů disponuje výbornými herci. Christian Bale je současná jednička - není film, ve kterém by nebyl výborný a uhrančivý, mladá Reese Witherspoon potěší své fanoušky, dobří jsou i bezejmenní představitelé wallstreetských balíků. Jen nevím, co všichni mají s Willemem Dafoem - ve filmu se jen mihne a o nějaké výraznosti nemůže být ani řeč... ()

Satan

Sonda do choroboplodné mysli jednoho hudebního recenzenta v pláštěnce? Hell, beru všemi deseti! Zní to divně a napoprvé to i divné je, ale druhé zhlédnutí veškerá rozporuplná přijetí mažou. Břitká satira se sociologistickým podtextem ani nemohla mít černější a absurdnější humor. A vhodnějšího protagonistu. Máte rádi Dextera? Neváhejte. Máte rádi Balea? Neváhejte. Máte rádi satiru a nadhled? Neváhejte. Bat(e)man rocks! ()

*CARNIFEX*

Patrick je mladý a bohatý finančník, ktorý na zdanie vonkajšieho sveta žije dokonalý život. Má však "maličký osobnostný" problém, ktorý je príliš silný nato aby ho dokázal ovládať. Psychologický thriller s prvkami hororu s výborným hereckým výkonom Bale-a. Jeho vnútorný boj so samým seba bolo pre tento film stropom. Tu však kvalita končí. Záver patetický. Bezhlavé vraždenie hlava nehlava, ( ktoré ani nie je vyobrazené - nechápem o akom pobúrení tu podaktorí píšu ) síce niekoho potešilo viac, ako by bolo treba, no nakoľko si myslím, že sa z tohoto snímku dalo vyťažiť rozhodne viac, nemôžem inak, ako ho "len" označiť za lepšie priemerné dielo s hodnotením silnej "trojky" - 65%. ()

Nin

Kultovní snímek, který stále stojí za to vidět. Christian Bale je dnes už profláklý herec, který má za sebou spoustu zajímavých rolí, ale tahle... tahle patří mezi jeho nejlepší, není-li přímo ta úplně nejlepší. Je to fakt zajímavej psychouš, který se čím dál méně hlídá, a každá vteřina na plátně jeho přítomnosti je něčím zajímavá. Hodně mě zaujal způsob, jakým většinu času mluví s lidmi. Jako kdyby byl v nějaké reklamě, v níž jeho postava psychouše hraje (relativně věrohodně) jakéhosi úspěšného dokonalého muže. Celkově sebeprezentace je pro něho i jeho manažérské kámoše šíleně důležitá, až je to často (naschvál) komické. Například předhánění se v tom, kdo má nejlepší vizitku, či to, jak všichni nosí stejné oblečení, účesy i brýle. Ta stejnakost má poukazovat na problém se ztrátou identity, která pak u hlavního hrdiny čím dál víc eskaluje, protože už si ani nemůže být zcela jistý, co je pravda a co ne... Tady už nechci příliš spoilerovat, ale samotné finále je v tomhle ohledu sice zajímavé, ale zároveň je to taky něco, co se mi na filmu nakonec nelíbilo. Závěr mi připadá příliš dvojznačný a otevřený. Tvůrci se tím snažili respektovat původní knihu, ale ani oni samotná režisérka a scenáristka s koncem filmu nakonec nebyla spokojená. Americké Psycho není jen hororový úlet o manažírkovi, který rád vraždí a vypráví o popové hudbě, ale zatraceně dobře natočený a propracovaný film. S jiným koncem by pro mě byl film jasná pětihvězdičková záležitost. (8/10) ()

MM_Ramone

V roku 2000 mal premiéru snímok "Americké Psycho" (American Psycho). Podvedome to evokuje súvislosť s americkým filmom "Psycho", ktoré v roku 1960 natočil geniálny režisér Alfred Hitchcock. Ale to je len klamlivé zdanie. Hitchcockove "Psycho" je kultový titul, ktorý sa zlatým písmom zapísal do dejín svetovej kinematografie. Film "Americké Psycho" je hlúposť, ktorú natočila bezvýznamná kanadská režisérka Mary Harronová. Je to nudné, je to nezáživné, a keď tam pobehuje Christian Bale s motorovou pílou a holou riťou, tak je to doslova trapné. Literárnu predlohu od autora Breta Eastona Ellisa, podľa ktorej to bolo natočené, som nemal možnosť čítať. No a film, ktorý mi naservírovala kanadská režisérka Mary Harronová, ma ničím neoslovil. ** ()

Zajímavosti (54)

• Poté, co byl film uveden do kin, obdržel autor knižní předlohy Bret E. Ellis několik dopisů, ve kterých mu bylo vyhrožováno smrtí. (Angelic-77)
  • Jedním z mnoha důvodů, proč chtěla Chloë Sevigny ve filmu hrát, bylo to, že její bratr také pracuje na Wall Street. (Angelic-77)