Ďáblova hodina

• Velká Británie The Devil's Hour

Série(2) / Epizody(12)

Lucy se probouzí každou noc přesně ve 3.33. V jejím životě už dlouho nic nedává smysl. Ale odpovědi leží někde na konci série brutálních vražd. (Prime Video)

Recenze (57)

Chrustyn

Prakticky 5 epizod těžkopádně vyprávěné, diváka záměrně matoucí a v několika žánrech se pohybující. Vzhledem k tomu, že divák neví jestli sleduje detektivku nebo mysteriózní mišmaš jak od Lynche, je trochu těžké se do seriálu skutečně ponořit a o to lehčí je se v něm absolutně ztratit. Naštěstí v poslední epizodě dojde k finálnímu rozuzlení a vysvětlení, co že se předchozích 5 hodin dělo a přestože není vše dostatečně uspokojující, dá to všemu logiku a díky tomu z toho vzejde velice zajímavý a chytře vystavený seriál, který si naštěstí vystačil jen s 6 epizodami. ()

Warhorr

Divný rozhovor, záhadné vraždy, probouzení se ve stejný čas, zvláštní chování a vize staré dámy, ještě zvláštnější chování malého syna, flashbacky a vize matky, noví sousedé. Těch otazníků je na začátku tolik, že divák vůbec nechápe, o co se tady sakra jedná. Vše se ale postupně a pěkně začne díl od dílu rozplétat. Celou dobu to u mě bylo za plný počet, ale problém mám pouze s jednou věcí a to je celkové rozuzlení/pointa příběhu. Asi jsem jen doufal v něco jiného než takovou, i když celkem fajn, mindfuck myšlenku. Ale to už je pouze můj subjektivní pocit. Ďáblova hodina je jinak solidním mysteriozním thrillerem, který v sobě skrývá prvky temné kriminálky, jindy zase hororu ( díl č.3 je top ) a pokračuje zajímavým vyústěním aka David Lynch. Určitě řadím mezi nejpovedenější seriály roku. ()

EvilPhoEniX

The Devil is in detail! Výborná mind fuck minisérie od Britů, která zavaří mozkové závity. Tady si příjde opravdu na své téměř každý. Fanoušek sériových vrahů, promyšlených příběhů, hutného mysteriózna, paralelních světů, psychologického drama i poctivé detektivky, je tu zkrátka vše a vůbec to nepůsobí překombinovaně, naopak vše je promyšleno důkladně. Devil´s Hour je seriál, který se jeví nenápadně ( pořád má jen nějakých 352 zhlédnutí po 2 měsících premiéry!!) a rozhodně bude bojovat o mini sérii roku. Seriál dokáže diváka vtáhnout už od prvního dílu a zaujme i sympatickými postavami. Jessica Raine je sympatická herečka a skvěle hraje starostlivou matku, která se stará o svého podivného syna bez emocí ( rozhodně další creepy weird dítě, na které filmový svět jen tak nezapomene). Skvělá je i dvojce detektivů, hlavně Alex Ferns mě bavil svými hlášky a přízvukem ( btw hlavní horník z Chernobylu!!) a bezpochyby září i záhadná postava šediváka Peter Capaldi, kde trochu zamrzí, že většina jeho skutků musí zůstat na divákově představivosti. Díky 6 dílům si seriál drží skvělé tempo, atmosféra je mysteriózní až do samotného finále, došlo i na trochu hororového strašení a jednu parádní razii do gangsterkého doupěte- to byla pro mne hodně cool a zapamatovatelná scéna. Celý příběh však nabere na obrátkách při finálním díle, kde se celou hodinu vše zpětně vysvětluje a bez debat jde o inteligentní story promyšlené skrz na skrz. Finální díl doslova vytírá zrak s divákem a patří mezi nejintenzivnější uzavření minisérie za poslední dobu. Doporučuji kdo rád promyšlené mysteriózní thrillery, tak neexistuje řeč o nějakém zklamání. 80% ()

TheEvilTwin

Ďáblova hodina je nádherně mixnuté serial killer vyšetřování, časové smyčky, mysteriózno, paranoia i nahlodané téma paralelních světů okořeněno o příjemné postavy, fajn herce a velmi dobré scénáristické vyprávění. Příběh je postupně dávkován, gradován a budován jen aby ve finálním díle rozuzlil doslova každou otázku, kterou v průběhu podal (a že jich bylo celkem dost) a obzvláště musím pochválit fakt, že všechny odpovědi podává film velmi obratně, „jednoduše“ a naplno, a tudíž ve výsledku nemám pocit, že bych něčemu nerozuměl nebo byl o něco ochuzen, a to se mi stává v podobných žánrovkách poměrně často. Finále je intenzivní, přinese napětí i spoustu morálních otázek typu „co kdybychom uměli předcházet katastrofám výměnou za způsobení jiné, o něco menší katastrofy“ a celé tohle téma se mi vlastně v základu velmi líbí. Jasně, mohlo to být o něco údernější a tak nějak si nejsem jistý, jak moc chce výše zmíněné témata posouvat dále druhá série, ale hádám, že se můžeme nechat (snad) mile překvapit. Na tvůrčí nováčky dost dobrý zážitek s díkybohu přiměřenou stopáží šesti dílů, což jej kladně odlišuje od jiných dnešních 10hodinových seriálů. ()

grogodil

Na prvý dojem tu nie je o čo moc stáť. Ani po pozretí traileru to nevyzeralo na nič extra revolučné. Zo zrejmých dôvodov vás napadne Doctor Who a že toto bude len nejaká ďalšia televízna variácia na nejakú prelínačku paralelných časových rovín a realít. Pustite si prvú časť a ako 'bonus' máte pred očami navyše ďalšie creepy malé malovravné dieťa, čo furt civí do steny a s ktorým máte v prvom momente chuť ísť na potrat, aj keď už má osem rokov. Omen, Kruh, Šiesty zmysel a X ďalších filmov mi v predtuche prebehlo hlavou, z ktorých sa tu isto bude vykrádať. Proste zo začiatku vôbec nič nenasvedčuje tomu, že toto nebude len nejaká televízna vykrádačka, ale najlepšia mysteriózna vec tohto roka. Je pravda, že jednotlivé ingrediencie síce nenesú zrovna punc originality, ale to spracovanie z nich ždíma všetok potenciál. 6 hodín takto diváka vodiť za nos... 6 hodín pomalej záhadnej detektívky. 6 hodín si v hlave snažíte spájať indície a nastrelené flashbacky, dať tomu chaosu v hlave a na obrazovke zmysel, rozlúštiť to, pričom štekáte na obrazovku svoje teórie... A aj tak vás šiesta "vysvetľovacia" epizóda nechá sedieť pribitého v kresle. Ani nie tak vyslovene "shyamalansky" šokovaného, skôr proste spokojného, že všetko to v tom svojom fikčnom svete do seba zapadne a dá zmysel. A v posledných piatich minútach som si už tak spokojne rochnil v pocite, že som ešte predsa len nevidel v tomto žánri všetko a predsa sa ešte aj dnes nájde niečo, čo ma rafinovaným scenárom a jeho originálnym rozuzlením prekvapí a zavrtá sa v hlave... Až si to má chuť pozrieť znovu a 'skontrolovať' si to. ()