Reklama

Reklama

Karanténa smrti

  • USA Sick
Trailer

Ideální dovolená v karanténě se zvrtne, když nečekaný vetřelec rozpoutá šílený boj o přežití. (HBO Max)

Videa (1)

Trailer

Recenze (144)

Renfield 

všechny recenze uživatele

To, že Kevin Williamson zavzpomínal na časy Vřískotu, je zřejmé hned v úvodu. Už tady to vrah nemá jednoduché, už tady ho to bude bolet. Naštěstí to nepůsobí jako vykrádání sebe sama, Sick je jinde, má dobré z minulosti, jinak ale vypadá dnešně, přičemž své udělá i relativně zajímavá pointa. Ta je vyhnaná do extrému, nejen ona působí až parodicky, což zase připomene Vřískot. Humor tu je a funguje nejen v pátek třináctého. Postavy jsou takové reálné, takže zrovna tato trojice příliš zajímavosti nepobrala, což lehce sráží seznamovací část, v té příliš není co představovat, vysvětlovat. Jenže v závěru jejich nastavení vlastně sedí a abych je neshazoval, při soubojích s vrahem zase dokáží používat mozek, vyjma několika chvil. Některé souboje nebo naháněčky působí díky kameře vyloženě akčně. K adrenalinu a zábavnosti tak není potřeba co pět minut, to další mrtvý, těch je tu velmi málo. Navíc své udělá i výborná práce se zvukem, hudbou a nakonec i ten gore. 70% ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Škoda že sme miesto Sick dostali v kine Megan, pretože najnovší film od scenáristu Vreskotu Kevina Williamsona je ako horor omnoho výživnejší. Celkovo ide o mix home invasion a slasheru, ktorý ako zatiaľ jeden z mála hororov kvalitne do deja zapracováva pandémiu a karanténu, má postavy ktoré sa správajú vcelku racionálne, pár slušných naháňačiek a súbojov s vrahom ako vystrihnutých z Vreskotu, jeden záverečný lahôdkový kill (parohy) a pri svojej rozumnej dĺžke utečie ako voda. Na druhej strane neponúka nič prevratné, v závere tempo upadá a uhádnuť motiváciu vrahov po odhalení ich identity nie je veľmi náročné, keďže postáv a udalostí je vo filme naozaj minimum. Asi som od takého scenáristu ako je Williamson čakal ešte trošku viac. Megan dostala spodnú hranicu 3 hviezd, Sick dostáva vrchnú (na 4 hviezdy to za mňa žiaľ tesne nebolo). 65% ()

Reklama

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Dve kamarátky sa po vypuknutí covidu rozhodnú stráviť karanténu v majestátnom sídle, ktoré patrí otcovi jednej z nich. Tu ich ale prekvapí nezvaný hosť s nožom v ruke, ktorý rozhodne nemá dobré úmysly. - Asi to vyznie trochu divne, ale ja som sa počas pandémie strašne tešil na to, ako ju budú po jej skončení spracovávať hororoví tvorcovia. Tu sa to vďaka Kevinovi Williamsovi, ktorý je stále vo forme, podarilo s prehladom. Síce už to nie je ambiciózna pecka v štýle Scream alebo The Faculty, ale to nevadí, pretože sa to nesie na podobnej vlne ako vynikajúci seriál Scream z 2015. Teda moderné vzťahy, technológie a koncepty zmixované v štýle, ktoré by fanúšikovi moderného hororového žánru mali sedieť, pretože tu nechýbajú ani originálne úmrtia, ktorých nie je vela, ale pozerá sa na nich velmi príjemne. Pomáha tomu aj výborná hudba od iránskeho skladatela, ktorého meno sa radšej nebudem snažiť skloňovať. Nemal som pocit, že by sa príbeh nutne prikláňal na jednu stranu, čo mi imponuje, pretože táto pandémia počas uplynulých rokoch priniesla na povrch naozaj to najhoršie, čo sa v luďoch skrýva. A to na oboch stranách. V Sick mi spracovanie prišlo racionálne a sociálny komentár relevantný, takže velký palec hore a u mňa silné štyri hviezdy. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kevin Williamson sa preslávil scenármi v 90. rokoch. Pôvodne som chcel napísať, že Sick vyzerá presne tak, že sa zasekol v danom desaťročí. Lenže to by bolo nefér voči vtedajším Kevinovým scenárom. Tie boli práveže originálne, nepredvídateľné, svižné, čertovsky svieže a na svoju dobu pokrokové, azda i revolučné (prvé dva Vreskoty, Fakulta, Dawsonov svet, Viem, čo ste robili minulé leto). Sick naopak nie je nič z toho. Je zastaraný a plný toľkých klišé, až som došiel počas pozerania k záveru, že si zo mňa Williamson robí srandu a je to len nejaká súčasť hry. Nuž, nie je. Scenár je fakt mizerný. Dom je krásny, ale väčšinu času sa pohybujeme buď ďaleko od neho alebo naopak v jeho interiéri, takže exteriér si nevychutnáme. Covidové rozuzlenie je strašne bizarné, sám som zvedavý, ako ho budem vnímať o takých 10 – 20 rokov. Práve covidový motív miestami fakt nedáva logiku. Napr. keď kamarátky cestujú v aute do domu, majú nasadené rúška. V dome ich však už nemajú. Prečo? Myslel som si, že preto, lebo tam (na rozdiel od vozidla) môžu dodržiavať dvojmetrové odstupy. Tomu ale neodpovedá viacero momentov (napr. večerné popíjanie, kde medzi nimi zjavne nie sú až dva metre). Mínusom sú i obe ústredné hrdinky a ich kamoš, ktorí nie sú ktovieako sympatickí, takže sa im zle držia palce. ()

BROKEN_ 

všechny recenze uživatele

Sick se sice nezapíše jako Vřískot do žánru hororů a nejedná se o nic, co byste doposud ještě neviděly. Sick je ale poctivě natočený home invasion slasher ve kterém jsou postavy dobře napsaný, chovají se chytře a uvěřitelně a divák jim bude jednoduše fandit. Záporákova motiace ke konci dává smysl a tvůrci si tady s pandemií covidu pohrály nápaditě. Atmosféru se to daří pěkně budovat a jakmile přijde na nahánění postav o napětí nebude nouze. Celé je to zkrátka povedená hororová podívaná, kterou jsem si osobně velmi užil a udělalo mi to radost. Kevin Williamson dokazuje, že pořád umí a jeho práce se scénářem má pořád co nabídnout. Osobně doufám, že se Williamson nebude na dalších dvanáct let držet od scénářů k filmům a především k hororům co nejdál. Jeho talent prostě potřebujeme. Z mého pohledu tak musím Sick všem doporučit, kdo má rád slashery a chtějí večer v napětí fandit postavám, tak jděte do toho. Určitě nebudete litovat. 7,5/10. Více se můžete dočíst ZDE. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (5)

  • V dubnu roku 2020 Parker (Gideon Adlon) předvádí, jak mu je prováděn rychlý test na covid-19. První rychlé testy na covid-19 byly k dispozici až v květnu 2020, a to pouze ve zdravotnických zařízeních. První domácí rychlé covid testy byly veřejnosti k dispozici až v prosinci 2020. Je sice možné, že si zabijáci vzali jeden z nemocnice, ale test s přímým odečtem, který nevyžaduje laboratorní vybavení, byl k dispozici až v srpnu 2020. (Johnny.ARN)
  • Během otázek a odpovědí na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu v roce 2022 John Hyams vysvětlil, co ho motivovalo k natočení filmu: „Když jsem si přečetl scénář, jedna z věcí, která mě zaujala, bylo to, jak je odtažitý, což se mi líbilo. Jednou z nejúžasnějších věcí na tom filmu pro mě je, a Kevin Williamson to řekl mnohokrát, že vlastně nemá druhé dějství. Má to tak trochu první dějství a přechází to rovnou do prodlouženého třetího dějství. Nikdy jsem nijak zvlášť netoužil natočit slasher, ale tenhle pro mě byl jako thriller převlečený za slasher. Tak nějak jste si vytvořili všechny ty archetypy slasherů, ale najednou se z toho stala taková prodloužená honička. Jakmile jsem se dostal ke scéně v kuchyni, kde Parker (Gideon Adlon) bojuje s jedním z vrahů, a jak se celá ta scéna vyvíjela, a pak se objevil druhý chlap, tak jsem si řekl: ‚Páni, já se fakt jenom usmívám, když to čtu,‘ a tak nějak bych chtěl rozehrát tuhle akční scénu, která nikdy neskončí.“ (Johnny.ARN)
  • Keď traja hlavní hrdinovia sedia okolo ohňa, jeden z nich rozpráva príbeh legendy o dieťati a hadovi. Tento príbeh bol tiež vyrozprávaný postavou Scotta Foleyho v jednej epizóde seriálu Dawsonov svet (od r. 1998), pričom scenárista Kevin Williamson bol hlavným scenáristom tohto filmu aj seriálu. (Arsenal83)

Reklama

Reklama