Třída roku 1984

Idealistický učitel nastupuje na novou školu ovládanou brutálním gangem mladistvých. Poté co je gangem zabit jeho kolega a jeho vlastní těhotná žena znásilněna, se učitel vydává udělit svým žákům poslední lekci. "Džungle před tabulí" podle režiséra filmu Komando. (choze)

Recenze (74)

woody

Příjemný béčko, kterému by slušel větší drive (mně osobně by mrdlo po pár akcičkách těch výtečníků, tady se vyčkává 90 minut) a údernější klimax (výtečníci to mají moc rychle za sebou, nutno ovšem říci, že za velmi zábavných okolností). Není to tak známý revenge movie jako Přání smrti, ale příznivce tohoto milého subžánru jistě potěší klasickými trademarky - slabošský hrdina, pocity bezmoci, sociopati, punkáči, dealeři, šlapky, graffity, tvrdá muzika, hloupoučké dialogy, přičemž vše směřuje jen k tomu jednomu. ()

MM_Ramone

Nedávno som si pozrel filmy "Class of 1999" a "Class of 1999 II: The Substitute". Takže som čakal, že sa to bude niesť v podobnom duchu. Že to bude béčkový sci-fi horrorový snímok o robotických učiteľoch, čo vraždia ťažko zvládnuteľných študentov. Ejhľa, prišlo však prekvapenie. Film "Class of 1984", ktorý v roku 1982 natočil režisér Mark L. Lester, nie je žiadna sci-fi story. Jedná sa o akčný revenge masaker. Konfrontácia idealistického učiteľa hudby s gangom mladistvých násilníkov bola hodne drsná a nekompromisná. *** ()

Kubaso

Pakliže taky znáte ty filmy, v nichž nově příchozí učitel svým neortodoxním přístupem nadchne ke studiu nějakou rádobydrsnou bandu, tak na ně fofrem zapomeňte, poněvadž tady taky jednou dostane jistá povedená partička po zásluze nakopáno. A jelikož se píše začátek 80. let, všude se fetuje, šlape, na každém rohu je pankáč a k tomu vyhrává sympatický song od Alice Coopera. Celé je to řádně přehnané, ale Marku L. Lesterovi se to povedlo natočit dostatečně zábavně na to, abych filmu s klidem odpustil pár naivnějších scén a dialogů a přidal mu jednu (lehce protekční) hvězdu navíc. Dnes už by na něco takového, co se odehrává v poslední čtvrthodince, nikdo neměl koule. Vůbec nejdrsnější a nejvtipnější je pak závěrečný psaný dovětek. ()

Juto

,,Class of 1984" je vypočítavo nepríjemný thriller. Je to ten typ filmu pri ktorom divákovi nie je najlepšie. Film je prekvapivo dobre zahraný a svojím nemilosrdným spôsobom veľmi pútavý. Zobrazenie života na strednej škole je trochu ponuré, neuveriteľné a dialógy často vyznievajú dosť plocho, ale konečný masaker je drsný a neúprosný. 6/10 ()

Flipnic

Neuvěřitelně drsný a napínavý Lesterův thriller z prostředí školy, kde vládne banda všehoschopných grázlů. Jejich šéf je vychytralý, inteligentní sadistický parchant, který se pomalu, ale jistě dostává do čím dál větší a přímější konfrontace s novým učitelem hudby. Film stále a stále graduje, ale přitom má pomalé tempo a proto napíná divákovy nervy k prasknutí. Divák přeje grázlům tu nejhorší odplatu, ale stále pochybuje, že toho bude učitel hudby schopen ... Finále je však úžasným zakončením, grázlové dostanou co proto všemi možnými způsoby ... Perfektní tvrdý a drsný film, jeden z těch, které se natáčely v úžasných 70. létech a pak ještě pár let na počátku let 80. Lester ve své nejlepší formě. Film "CLASS 1999" nemá s tímto vůbec nic společného. ()

Zajímavosti (11)

• Během vstupu do punkovém klubu si Stegman (Timothy Van Patten) odloží bundu přes gauč. Poté pokračuje společně s partou k pódiu, avšak bundu má přehozenou přes rameno. (Fenk)
  • Podľa režiséra Marka L. Lestera je toto jeho najlepší film. (Dareios22)