Epizody(8)

Nelineárně vysílaný seriál, jehož pořadí epizod má každý uživatel Netflixu rozdílný.
Geniální zločinec a jeho parťáci se chystají ukrást sedm miliard dolarů. Tenhle velkolepý a do detailu propracovaný plán ale ohrozí zrada, hamižnost i ďábelské intriky. (Netflix)

Recenze (51)

Cermicek

Prej má bejt tenhle koncept nelineárnosti výjmečný. Já ti nevim..asi jsem proti tomu imunní. Rozhodně nejsem ten typ, co by si pouštěl nějaký seriál dvákrát v jiným pořadí..🤷‍♂️. Takže když odbouráme tuhle "revoluční" složku, tak mi zůstává průměrnej heist, kterej upadá svojim zpracováním (takhle lacině vypadající věc jsem viděl naposled snad u Kobry 11?🤔), námětem a příběhem (kterej je btw hodně předvídatelnej) až po výkony samotných herců, kteří jsou ve většině sympatičtí jak šutrák v botě (snad až na Giancarla, ikdyž tomu taky hodně docházi dech a porovnání s jeho výkony v BB by byl doslova hřích!). ()

bararich8

Těžko říct, jaký vliv má náhodné řázení dílů na Netflixu na vnímání příběhu nebo či je to čistě marketingový bullshit - ruku na srdce, v tomto případě je to vlastně tak nějak zbytečné. Celkový dojem tu srážela spousta nesympatických postav a jejich často nelogické chování - jednu chvíli jsou prezentováni jako tým snů, ale je to očividně časovaná bomba - jak v tohle mohl "geniální zločinec" věřit? Ale jinak to byla celkem zábava a dobrá jednohubka s pár fajn zvraty. 3* ()

molcan2

Z väčšej časti sa mi príbeh páčil, ale náhodné prehrávanie epizód, ktoré bolo háčikom Netflixu, podľa mňa nefungovalo. Osobne mám pocit, že by som dal viac hviezdičiek a bol by som investoval do postáv a príbehu, keby sa odvíjal na základe časovej osi. Vo všeobecnosti nie som fanúšikom seriálov, ktoré využívajú flashbacky a pri epizódach prehrávaných v nelineárnom poradí mi to miestami pripadalo zmätené. Napriek tomu boli postavy dobre vykreslené a herecké obsadenie odviedlo skvelú prácu. Záverečná epizóda ( ktorá je pre všetkých rovnaká) uzavrela veľa medzier v príbehu a bola uspokojivým ukončením limitovaného seriálu. ()

Kothy

Dost originální koncept natočit nelineární seriál, kde nezáleží na pořadí, v jakém vidíte jednotlivé díly. Netflix letos začal zostra. Rozhodl jsem se pro chronologické sledování, tak uvidím, kam mě to zavede. Postupně sledujeme pozadí a přípravu loupeže napříč 25 lety. Tato loupež je prý inspirována skutečnými událostmi. Herci a postavy se mi líbí. Postupně poznáváme historii jednotlivých postav, a pak se všichni sejdou, aby naplánovali a provedli loupež. Nic se ale neobejde bez komplikací a zrady. Je to dost promakané. Kdo zradí a kdo si nakonec odnese peníze? V Bílé epizodě vše vygraduje. "Ukaž, kde jsi statečná." ()

jedna_vrana

Kaleidoskop je v mnohých smeroch výborný, svieži a nápaditý, ale nie dokonalý. Mnoho divákov ho bude porovnávať s Ocean´s eleven, twelve, ja hlavne s Money Heist... Papierový dom bude ťažké prekonať, to je nám jasné, lebo nápadov, ktoré tak oslnili divákov, bolo dosť. Kaleidoskop sa snažil tiež prísť s novými myšlienkami, na ktoré mal nalákať divákov, je asi individuálne, ako zapôsobili. Postavy sú zvládnuté dobre, neprekážalo mi, že boli nesúrodé (myslím, že Bob bol debil naschvál a malo to priniesť do seriálu trochu humoru. Áno, raz som sa srdečne zasmiala - keď sa Bobovi spustila na hlasovom asistentovi, aplikácii Macaw, reklama.) Možná zámena dielov? Pozerali sme seriál nezávisle traja a všetkým  trom nám Netflix "namiešal" poradie dielov, ako sú pôvodne zoradené. Považujem za marketingový ťah a neviem si predstaviť, že by som "Bielu" videla ako prvý diel. ()

• Príbeh seriálu je voľne inšpirovaný skutočnými udalosťami okolo hurikánu Sandy, keď sa z centra Manhattanu stratilo 70 miliárd dolárov v dlhopisoch. (molcan2)
  • Tento seriál je nelineárny, čo znamená, že bez ohľadu na to, v akom poradí sledujete jednotlivé epizódy, celý príbeh stále dáva zmysel. Podľa tvorcov je vďaka nelineárnej štruktúre príbehu možné seriál sledovať v ľubovoľnom poradí s jediným pravidlom: epizódu White si treba pozrieť ako poslednú, ako finále sezóny. (molcan2)
  • V čase 10:45, během rozhovoru v kuchyni Lea (Giancarlo Esposito) se svým bývalým spoluvězněm a přítelem Stanem (Peter Mark Kendall), si můžeme za nimi na zdi povšimnout loga chorvatské společnosti Podravka, která vyrábí koření. (Manu1488)