Reklama

Reklama

Dosud se nenašla nevěsta, která by se krásou vyrovnala namyšlenému králi salernskému (V. Dlouhý). Košem dostala i chytrá a půvabná princezna riminská (P. Ptáčková). „Vezmu si ji, až bude jeptiškou a já mnichem!“ vzkázal Nicolettě po jejím bratrovi Riccardovi (M. Dlouhý) král ze Salerna. Nicoletta se ale pustila do „boje“. V přestrojení za malířku se vypravila na salernský dvůr, aby zde nabídla své služby. Měla velký úspěch u princezny Margueritty (M. Hrubešová), u královny (J. Hlaváčová), a i pyšný a do sebe zahleděný panovník si objednal svůj obraz na hedvábí, a co víc – začal se o tajemnou malířku zajímat… (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

Elenor 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně jedna z nejlepších pohádek devadesátých let. A také nejpovedenější pohádka Ludvíka Ráži. Výborný scénář, krásné kostýmy (Evženie Rážové) laděné a lá italská renesance, skvělé herecké výkony a samozřejmě Vladimír Dlouhý, který svým neustálým čechráním svých krásných zlatých vlásků vstoupil do dějin phádkové kinematografie :-). PS: Předlohu najdete v pohádkách Jana Vladislava ,,Král sedmi závojů". Najdete tam i Moudrou Sorfarinu :-) ()

Wyrdas 

všechny recenze uživatele

Uchvátil mě naprosto unikátní přístup k tisíckrát ohrané šabloně. Velice chytrá a půvabná pohádka, ačkoli sex bombu nevidím ve Vladimírovi Dlouhém, nýbrž v Markétce Hrubešové. Co se týče postkomunistické tvorby, tak jednoznačně vyčnívá. Docela mě překvapuje, že mi tato pohádka až do dnešního dne unikala. ()

Reklama

DearS 

všechny recenze uživatele

Naprosto souhlasím s nadšeným hodnocením Golfisty a přidávám hvězdu, protože TV pohádek s nadsázkou, lehkou ironií a svižnými dialogy není nikdy dost a nepovedou se příliš často. Představitelka hlavní role (mimochodem - i v titulcích pohádky samotné uvedená až na bůhvíkolikátém místě) se jmenuje Pavla Ptáčková a působí v Městském divadle v Brně ( k vidění byla i ve slovenském pohádkovém kousku Duhová panna). ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Solidní, pěkně zahraná dialogická telenovela v příjemných renesančních kulisách. Spíš dvoudílná než jednodílná: Z počátku silně působí mravní poselství a vkusná romantika celého příběhu, později se čím dál víc natahuje a ždímá ta všeobecná zamilovanost ústřední čtveřice. Taky je dost těžko uvěřit, že by italský renesanční kavalír (navíc lokální král) trpěl tak nemístným strachem vyznat lásku své milované. Pohádka je každopádně must-see pro milovníky Vladimíra Dlouhého, protože vidět ho coby „krásného krále“, jehož krása spočívá v kníru a přeondulované hřívě, za jakou by se v 80. letech nemusel stydět ani nejteplejší dolnorakouský metalista, je velmi nevšední zážitek. Obě princezny jsou nicméně opravdu krásné a zvláště Markéta Hrubešová zde prokazuje, že když se patřičně položí do trpící senzitivní dobrotivé introvertní oduševnělé princezny, nepotřebuje si na natáčení ani brát svoje jindy nepostradatelná prsa. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tohle je aspirant na nejhorší "papundeklici" všech dob. Hloupé, unylé a nudné. Ovšem až uzříte Vláďu Dlouhého, majícího být za sličného krále, namaskovaného tak, že máte dojem, že je na hormonech a čeká na přešití, budete ryčet smíchy. Fetiš paruk zde hraje prim. Michal Dlouhý působil hodně úchylně v tom připlácnutém hnusu na hlavě. Pavla Vitázková vypadala jak HIV pozitivní, na hlavě jí ještě navíc zdechlo cosi blíže neidentifikovatelného. Paruky byly fakt super děs, pohádka si nevedla dobře ani v jiných disciplínách. Co dialog, to unikátní perla. Asi je psal pták Loskuták. Příslovečné místo určení rovněž skvěle fungovalo, divák si měl představit, že jsme zřejmě ve slunné Itálii, nezmínit se o tom, z těch papundeklů bych to sám nikdy nepoznal. Ještě solidní práci odvedla kostýmní výtvarnice Evženie Rážová a Petr Hapka dodal spolehlivě vznešený hudební doprovod, jinak je to bolestně debilní. Pohádkové kouzlo pláchlo do studených krajin, zde bylo hodně teplo. Jestli je tohle v červených číslech, můžu opětkovat už cokoliv. 1/10 ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

Reklama

Reklama