Profesionální zloděj a jeho tým expertů chystají obří akci – loupež půl miliardy dolarů ve zlatě z trezoru na palubě letadla 12 kilometrů nad zemí. (Netflix)

Recenze (104)

Jizni Tlapa

Hart by se měl držet komedie! Názorná ukázka, že vážná poloha mu nejde a nesedií. Dobrej digital! Sem tam hláška a skvělý osvědčený námět. Oteklej Reno a čůza s Papír housu uz to taky nevytahnou vic nez na 3. Ve vysledku jde ale jen o další Netflix zklamání a důkaz, že takhle platforma umí "jen" seriály!! ()

kenkaku

Neběželo to ani 3 minuty a na obrazovce se už vystřídaly všechny rasy, pohlaví, náboženství a na beton i sexuální orientace. Pokaždé, když vidím takhle krečovitou snahu o povinnou diverzitu je mi jasné, že se role vybíraly podle všeho možného, jen ne podle toho jestli má někdo talent a schopnost hrát/psát/režírovat. No nespletl jsem se. Přestože film je o třídu méně debilní než třeba Argylle, člověk nestíhá zírat na tu haldu logických nesmyslů (zlato neutronu akrobatické kousky, ale drcnutí při přistání okamžitě… aby odlehčil letadlo pro náklad 10 tun, nechá zabit chlapa co má max 90kg… a to je jen špička ledovce) v už tak debilním scénáři (zatčení Jorgensena mě vyloženě rozesmálo). Samozřejmě ten tabulkový casting… Některé postavy jsou vyloženě otřesné (Leviatan). A závěrečný twist? Ten stál film jednu hvězdičku. ()

Spiker01

Opět další hejt na film Netflixu, což je už samo o sobě trademark. A ačkoliv jsem měl nutkání Let úplně vynechat, nakonec mě příjemně překvapilo všechno na tom filmu. F. Gary Gray zavzpomínal na časy Loupeže po italsku, nabídl nádherný obraz v nádherných lokacích ( je hodně znát, když je to před zeleným plátnem, i v tomto filmu) a taktéž pro mě i sympatické osazenstvo, dokonce i s několika známými tvářemi, které bych zde nečekal. Kevin Hart už má doufám své komediálnější já za sebou, tahle poněkud serióznější poloha mu sedí mnohem více, pro Gugu Mbatha-Raw jsem měl vždycky slabost (až jsem si ji spletl s Kerry Washington); za to Sam Worthington je tu naprosto tragickej a Jean Reno tu má pár scén a na to, jaký tp byl před dvaceti lety bůh, je docela smutné na něj koukat nyní. Doufám, že dvojka bude, zrovna tady bych si jí docela přál. ()

majo0007

Dať tomuto nálepku komédia chcelo teda poriadne GULE! Nie je tu totiž vtipné jediné slovo, nebodaj veta. Kevin Hart akoby bol na sedatívach, no a rolu Worthingtona radšej komentovať nebudem. Zlaté 80tkové heist filmy, kde nebol preplácaný dej a na nič sa to nehralo. Tieto súčasné rádoby-sofistikované HI-TECH  lúpeže sú děs-bes. ()

tron

Strašne fádny film. Kevin Hart je ako šéf „Dannyho jedenástky“ úplne v pohode. Pripadá mi ako nesmierne pozitívny človek, čo je v dnešnej ultradebilnej dobe plnej expertov na všetko mimoriadna vzácna povahová črta. Oceňujem, že prepol na svoj normálnejší mód, hoc mne osobne vyhovuje aj jeho uškriekaná, komediálna verzia. Spolu s Gugu (Gugu!) Mbatha-Rawovou mu to sekne, futuristický dizajn lietadla fajn a občas sa režisér vytasí so slušnou akciou, alebo trocha vtipnejším momentom. Vtip je v tom, že celé to ide strašne na pol plynu, akoby to muselo byť napísané za pár dní, lebo Netflix mal na ruke lietadlo a nevedel, čo s ním a o tri týždne ho musel vrátiť sponzorovi a tak sa to za tri týždne bolo treba natočiť. Potom sa to tri-štyri dni strihalo a následne to dali von. A podľa toho to vyzerá. Jean Reno, môj miláčik z 90. rokov, je tu úplne zúfalý. Pohľad na Sama Worthingtona je takisto strašný; normálne som mu videl v očiach uštvaný, zúfalý výraz „doprdele, mal som pred sebou ohromnú kariéru, potom som si to vlastnoručne posral blbými filmami a teraz hrám TAKÉTO úlohy???“. Vincenta D´Onofria vždy vo všetkom vidím rád (dočerta, dokonca aj v Siedmych statočných!), ale i tak ma neprestáva udivovať, prečo jeden z najlepších hercov svojej generácie hrá v takýchto blbostiach. Temer ma to uráža zaňho. Nevraviac o tom, aký je nevyužitý: chápem, že „herec“ by v zlodejskom tíme dokázal ľahko nájsť svoje uplatnenie, nie však v tomto scenári, kde je ozaj úplne zbytočný a dokonca na celé minúty (aj viac) mizne z deja, akoby ani nebol súčasťou skupiny. Potom sa ukáže na pár sekúnd v jednej scéne, aby sa nepovedalo, prípadne prenesie dve banálne vety a zase zmizne. Nechápem, Vincent, prečo? Finálny twist ohľadom lúpeže jednoduchý, ale pravdupovediac ten scenár je taký podpriemerný, že ma vlastne milo prekvapilo, že na konci bolo aspoň niečo. Sorry, toto za mňa nie je ani za 3*. ()

Zajímavosti (9)

• Keď sa Jorgensen (Jean Reno) stretne so ženou z Leviathanu, veľký obraz plachetnice visiaci na stene je Rembrandtov "Kristus v búrke na Galilejskom mori". 18. marca 1990 ho ukradli z Múzea Isabelly Stewart Gardner v Bostone. (Arsenal83)
  • Natáčanie prebiehalo od februára do mája 2022 v Taliansku (Benátky, Terst, zámok Miramare), Severnom Írsku (Belfast, Harbour Studios, Bangor) a Anglicku (Londýn). (Arsenal83)
  • V čase 01:10:44 Cyrus (Kevin Hart) „omráčí“ padoucha úderem hlavy o silně polstrované sedadlo. (Johnny.ARN)