Reklama

Reklama

Na dotek

Trailer 1

Oscarový režisér Mike Nichols (Absolvent) přináší na filmové plátno adaptaci uznávané divadelní hry Patricka Marbera, erotikou nabitý příběh lásky, osamělosti a zrady, v jehož hlavních rolích excelují Julie Robertsová, Jude Law, Natalie Portmanová a Clive Owen. Na dotek, sarkastický a upřímný pohled na současné citové vztahy, vypráví příběh o náhodných setkáních, spalující přitažlivosti a nečekaných zradách čtyř obyvatel Londýna – čerstvě rozvedené úspěšné fotografky Anny, začínajícího spisovatele Dana, který píše nekrology, sebevědomého dermatologa Larryho a tajemné Alice. Zábavný a silný film, který se odehrává v současném Londýně, je připomínkou Nicholsovy klasiky Kdo se bojí Virginie Woolfové? a Tělesné vztahy. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (736)

Marius 

všechny recenze uživatele

Láska je kurva a sex jej pasák. Príbeh dvoch dvojíc, ktoré si vymenia svoje polovičky nezaprie svoj divadelný pôvod. Ide o komorný konverzačný film s fenomenálnymi hereckými výkonmi všetkých zúčastnených. Jeho divadelnosť však pôsobí vražedne na jeho dynamiku a väčšina "deja" sa odohráva vo výborných dialógoch. Po technickej stránke sa film drží hesla menej je viac a to samozrejme kvitujem, lebo vidoklipové strihy by v tomto asi pôsobili rušivo. Hviezdami filmu sú rozhodne Natalie Portmann a Clive Owen, ktorí svoje postavy odohrali s bravúrou skúsených hercov. Zatiaľ som nevidel Letca ale Natalie by som už toho plešouna želal, lebo som ju ešte zle hrať nevidel a tu je skrátka na zožratie. Najväčší problém Closer vidím v tom, že nerieši, len popisuje. Poznanie z prvej vety tohto komentára mám už niekedy od strednej školy a to, že vo svojich citoch sa prestaneme vyznať akonáhle nám skríži cestu niekto zaujímavejší viem tiež. Od tohto filmu som čakal, že sa mi pokúsi odpovedať na to, prečo je to tak , bohužiaľ som odpoveď nedostal. 9/10 ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Pro mě to nebyla telenovela pro náročnější, ale docela slušná depka poněkud divadelního rozměru. Inteligentní film o sexu. Kdyby takhle vypadaly Prcičky (pubertu už má snad hodně z nás za sebou), vzal bych je na milost. Herecké obsazení - naprosto nejuvěřitelnější jsou charismatický Clive Owen a totálne sexy Natalie Portman (zvlášť v klubu.) Jediné výhrady mám snad k postavám, které podle mě jednaly v mnoha případech dost nelogicky. ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Velmi přímé, ostré a upřímné dialogy v příběhu tvořeném pouhými útržky ze životů čtyř postav. Zpočátku vás roční skoky v čase přicházející bez varování překvapí, později si na ně zvyknete stejně jako na fakt, že mnoho zůstává neustále nedořečeno a vy vidíte hlavní postavy jen v určitých fázích jejich života, ne však v průběžném vývoji, který by vám jindy možná pomohl najít si v příběhu svého favorita. Nicméně i přesto, že se můj vztah k postavám neustále měnil, nutno říct, že Mike Nichols má pro tyto syrové, komorní, lehce pohoršující příběhy cit, a když ho podpoří i herecké obsazení, já mu to žeru. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

K filmu „Na dotek“ jsem přistupovala velmi ostražitě, protože jsem dosud nezapomněla jakým šokem pro mě byla Nicholsova prvotina „Kdo se bojí Virginie Woolfové?“. Obojí podle divadelních předloh a obojí v kvartetu. Zatímco ve Virginie Woolfové si čtveřice ubližuje způsobem dryáčnickým , tady se ubližuje „ohleduplně“. Je to bludiště osudových setkání, náhod a propletených sebezničujících vztahů. Podivná hra vzájemných podrazů a podvádění z kterých není cesty zpět. Pravda nemá v těchto vztazích cenu symbolickou, je to rafinovaná a nevyzpytatelná zbraň schovaná většinou za „Nechci ti lhát, protože tě miluji“. Skutečně velice zajímavá a poučná podívaná. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Zase je to tu. Někdo se rozhodne zfilmovat divadelní hru. Kolik problému se váže ke každé podobné snaze? Kolik režisérů už zklamalo? Jestli to někdo má dokázat byl to právě Mike Nichols, který je takový artově divadelní režisér a o jeho kvalitách není pochyb, i když asi jeho tvorba není pro širší publikum. Na dotek je velmi zajímavý film s působivým, ale na můj vkus příliš vypočítavým příběhem a postavami. Přehlídka hereckých es začíná mladičkou a přesto úchvatnou Natalií Portman a přes hříšného proutníka Jude Lawa a tvrďáka Clive Owena se dostávám k pro mě nejhorší osobě a tou je Julie Roberts. Už mě mrzí, že ji tolik nemám rád a že mě opět její úsměv nechal víc než chladným(spíše smutným). Příběh spojuje životy všech postav a dělá z herců jen figurky v jedné divadelní hře a to je špatně. Místo,a by herci řídili a ovládali své postavy a vlastnili svůj život je tomu naopak a film vlastní je. Chvílemi si přijdu jako v první řadě v divadle a jen smutně hledím a přemýšlím proč to tak dopadlo. Plochost postav je patrná a jejich motivace je pro mě chvílemi nepochopitelná. Např. postava Natalie Portman je od samého začátku dána a celý film se nemění jen proto aby v posledním okamžiku filmu mohla nastat "životní změna". Z ničeho nic, ale přesto. A tak je to se všemi postavami. Postavi se nenávidí, ale přesto se milují, podvádí a spí spolu. Čtyřúhelník tento film nedrží pohromadě a bohužel ani někdy brilantní režie Mike Nicholse nešlape jak by měla. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (25)

  • Všetky štyri hlavné postavy sa spoločne ocitli v jednej miestnosti iba raz. Na Anninej (Julia Roberts) výstave fotografií. (U_S_O)
  • Ve scéně, kdy Alice (Natalie Portman) a Dan (Jude Law) nastupují do autobusu, jde o autobus linky 109 přes Westminster. Tato linka ale nikdy neexistovala. (chleba24)
  • Film stál 27 milionů amerických dolarů. Během prvního víkendu (3. - 5. 12. 2004) vydělal v USA 7,7 milionů ve 476 kinech. V USA celkově vydělal 32 milionů a 115 milionů dolarů po celém světě. (imro)

Související novinky

Zemřel režisér Mike Nichols

Zemřel režisér Mike Nichols

20.11.2014

Ve věku 83 let nás opustil Mike Nichols, režisér Absolventa, Kdo se bojí Virginie Woolfové? nebo Hlavy 22. Berlínský rodák se dostal do Ameriky v roce 1938 a po čase zjistil, že jej láká dramatické… (více)

Reklama

Reklama