Režie:
Cecil B. DeMilleKamera:
Ray RennahanHudba:
Victor YoungHrají:
Gary Cooper, Paulette Goddard, Howard Da Silva, Boris Karloff, Cecil Kellaway, Ward Bond, Katherine DeMille, Henry Wilcoxon, C. Aubrey Smith, Victor Varconi (více)Obsahy(2)
Realisticky podaný příběh Cecila B. DeMilla o střetech předrevolučních kolonistů s původními obyvateli nabízí úžasnou podívanou, milostnou zápletku i působivé drama. Mírumilovného Chrise Holdena a člena místní domobrany ztvárnil držitel Oscara Gary Cooper. Chris koupí a posléze osvobodí krásnou anglickou otrokyni Abby Hale (Paulette Goddard). Hned se jí ale zmocní dodavatel zakázaných zbraní, který zažehne krvavou válku mezi Indiány a hrstkou statečných osadníků. "Vášnivě primitivní, dějově napínavý, okázale barvitý a efektní" (Hollywood Reporter) film Neporažená vynikajícím způsobem zachycuje významné období americké historie! (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (18)
Mno podla mna Cecil B. DeMillovi /Sunset Boulevard/ nikdy nesli westerny, pribeh sa odohrava este vtedy, ked USA bolo Britskou koloniou - teda tych povodnych 13 osad. Pre DeMilla a jeho filmy je typicka velkolepa vyprava a okazalost., to sa pokusil dat aj do tohoto westernu, ale marna snaha. Dialogy su strohe a nerealne, dokonca je v tomto westerne, dost nerealne posobia aj budovatelske snahy, co teda neberem. Dystrybutor cosi tvrdi o statocnych bielych osadnikoch - cize pre mna zas ten typ westernu, ktory nemusim : biely farmari tazko pracuju, idu dalej do vnutrozemia, zalozia si farmu, a musia ju branit pred krvilacnymi Indianmi. Teda DeMille vykreslil v tomto filme Indianov hodne negativne : 65 % ()
Další polozapomenutý (ne-li zapomenutý) klenot od Cecila B. DeMilla. Neporažená je vyjímečná už tím, že se její děj odehrává v době, kterou hollywoodští filmaři spíše opomíjí, v době před americkou válkou za nezávislost. Na ni se pak podařilo napasovat mimořádně silný a působivý příběh bez zbytečně rušivých klišé. A jeho hlavní hrdinkou je velmi krásná, statečná a emancipovaná žena, anglická otrokyně v jedinečném podání Paulette Goddardové. To už jsou tři důvody, proč tento film vidět. K těm dalším pak patří malebné prostředí americké divočiny a charizmatický Gary Cooper. Velká škoda, že se dnes tak pěkné filmy už netočí. A určitě to není proto, že by to nikdo neuměl. ()
Dnes již archaicky působící snímek, s mírně chaotickým dějem (hrdina je pověřen smrtelně důležitým posláním, ale když střetne svou hrdinku, na poslání jaksi zapomene a už naráz rozeslání mírových poselství není důležité??!) a přepálenou stopáží. Ta archaičnost se týká i režie, což je s podivem, přece v té době se točily filmy už i jinak. Ani tento (v pořadí 5.) film mě zatím nepřesvědčil o nějaké geniálnosti režiséra. Obávám se, že pro mě zůstane jen průměrným řemeslníkem, který akorát věděl své filmy "naleštit". Dnes se tomu říká kýč, ne? Pro mě je to málo. A tak snad jen herectví Garyho Coopera zůstává jediným přirozeným prvkem filmu. Ještě jedna poznámka k obsahu, ve kterém se nachází slovo "realisticky". Myslím, že i to je důvod, proč nepřebírat obsahy od distributorů. V rámci žánru za 3. ()
Cha, tak prý realistický podaný snímek, tvrdí synopse. Tohle s realismem nemá lautr nic společného. Cecil B. De Mille byl excelentní kýčař, mistr nablýskaného povrchu, a v tomto snímku to jen potvrzuje. Nádherné snímky exteriérů, skvělí barbarsky malební indiáni, ale příběh sám je taková míchanina limonády a budovatelského eposu, ospravedlňující bělošskou expanzi, kořeněná akcí a přestřelkami. Snad jen to varování před handlíři se zbraněmi by si i dmešní Amerika měla vzít k srdci. ()
Mám rád westerny, ale tady jsem se při koupi DVD malinko ukvapil. Film to celkově špatný není, ale řeči o "realisticky podaném příběhu" a"velkoleposti" díla jsou tak trochu přehnané - velkolepá je ale každopádně stopáž, ve které se snaží rozpínat poměrně jednoduchý příběh. V době vzniku se ale určitě jednalo o nákladnou a věřím, že i divácky atraktivní záležitost ... 65% ()
Galerie (16)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (2)
- Boris Karloff mal počas natáčania vždy o 16:00 prestávku na čaj, čo mal ukotvené aj vo svojej zmluve. Tieto prestávky sa stali takými populárnymi, že na čaj prišli aj Charles Chaplin a Gary Cooper. Obľúbila si ich aj Paulette Goddard, ktorá si tiež nechala do svojich zmlúv po zvyšok kariéry zapísať prestávku na čaj o 16:00. (Dale)
- Cecila B. DeMille nahnevala Paulette Goddard, keď odmietla spraviť kaskadérsky kúsok, keď na ňu majú hádzať ohnivé gule. DeMille bol nútený použiť kaskadérku, ktorá sa pri natáčaní tejto scény popálila. O päť rokov neskôr, keď DeMille natáčal film The Greatest Show on Earth, sa pomstil Goddardovej, ktorú neobsadil do hlavnej úlohy a nahradil ju Gloriou Grahame. (Dale)
Reklama