Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Vít Klusák s Filipem Remundou zakončili své studium opravdu velkolepě a Český sen se tak stal nejznámějším českým dokumentem nového tisíciletí. Jeho síla ale ční zejména v happeningu samotném, kdy konečně někdo otřásl touto maloměšťáckou společností. Avšak dokument samotný je paradoxně nejsilnější ve své první třetině, kdy se falešný hypermarket teprve připravuje a film se tak soustředí zejména na fenomén supermarketů a konzumu. Zbytek už je jen nutná dokumentace celého happeningu, kdy celkové vyznění, že reklama lže, je vlastně dost banální. A navíc snad nikdo nepředpokládal, že reklamní kreativci jsou bůhví jací géniové. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní mystifikace, to co se povedlo Klusákovi s Remundou se hned jen tak nevidí. Když jsem viděl ten běžící lid tou nepokosenou loukou s vozíky vlajícími za jejich sprintujícími těly... Důchodce s berlemi razící si cestu loukou ke konstrukci potažené plachtou... musel jsem pánům vyseknout poklonu. Někteří z těch tehdejších ,,podvedených¨¨ možná dodnes nepochopili jak moc a jak těžce chytře jsou ovlivňováni všudypřítomnou reklamou. Ti, kteří sem v tom letním dni akci nejen zasmáli, ale uznali i to, že jim ten den něco přinesl a že s prázdnou neodcházejí, ti mají ode mne palec nahoru. Nejlepší byli ti, kteří při rozplynutí Českého snu hrozili, že budou proti vstupu do EU ! :-). Můžeme se smát, můžeme si říkat, že to bylo tenkrát v čase krátce polistopadovém. Ale vzpomeňte si na to až bude pročítat aktuální letáky hypermarketů co vám je pošťačka nahází do schránky... Reklama tu byla, je a bude s námi pořád do skonání věků. My bychom se jí však neměli nechat tolik ovlivňovat. Ta souvislost mezi reklamou a politikou tu totiž opravdu je. Každý politik také nabízí svůj produkt. Před volbami navíc v akci a v nádherně zabaleném obalu... Dávám 4 kachny á 25 Kč :-) ! Jo a ta písnička se mi fakt líbila... Takže - ,,chce to jen nelenošit a vzít si košík '' !!! * * * * * ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Vynikající dokument, který sbírá všechna možná celosvětová ocenění a kdybych i já nějakou mohl dát, hnedka by ji Klusák s Remundou dostali. Např. ČESKÝ SEN získal na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty s odůvodněním „za originální, vtipný filmový protest proti síle komerčního úsilí manipulace veřejného mínění“. Soutěže se zúčastnilo 29 filmů a v porotě zasedl mj. i Victor Kosakovsky, jeden z nejvýraznějších dokumentaristů současnosti nebo ČESKÝ SEN získal na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer – Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Organizátoři festivalu v tiskové zprávě o projekci filmu píší: „ČESKÝ SEN byl přerušován opakovanými výbuchy smíchu“.. Pánové doufám, že natočíte něco dalšího. Hodně štěstí, protože tenhle pohled na dnešní společnost a sílu reklamy nemá chybu. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Češi snili svůj sen pouze krátce. Pak vyšla najevo pravda a ne všichni dokázali tento geniální nápad ocenit jako skvělou masově provedenou recesi. Recesi, která ukázala, že Češi jsou vskutku snadno manipulovatelní (jak ostatně jeden z napálených sám podotkl), tedy alespoň co se reklamy týče. Ale hlavně jsou Češi (bez urážky) hloupí, protože věřit nerealistickým cenám v pochybném letáku může opravdu jen neskutečný naivka. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

U žádného jiného dokumentu jsem se nebavil, jak u tohodle. Výborně natočený studenty FAMU a mohli jste se ho zůčastnit i vy, nechali jste se napálit a šli jste k neexistujícímu supermarketu Český sen. Tenkrát o tom bylo všude, takže vás to taky nemohlo minout. Budete svědky perfektních diskusí u kterých se budete dokonale smát. Tohle se jim zkrátka a jednoduše povedlo. :o) ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Václav Havel o dokumentu v pořadu "Press klub" Frekvence 1 řekl: "Ten film je podle mého mínění skutečně velmi dobrý a vytýkají-li mu, že je založen na podvodu, že oklamal lidi, pak musím říci, že tato výtka by se mohla vztahovat ke všem Formanovým filmům a že tak to prostě chodí. Chceme-li se dostat na dřeň nějakého tématu, potom musíme být v zájmu dobré věci trošku tvrdí." (trojúhelník)
  • Snímek získal řadu ocenění, jmenujme např. cenu za nejlepší scénář v rámci MFF o životním prostředí, přírodním a kulturním dědictví EKOFILM 2005; Na Evropském filmovém festivalu v Bruselu získal Cenu udělovanou televizní stanicí Be TV pro nejlepší film (Prize Be TV for best Film). Na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer - Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty. Film zvítězil na Mezinárodním filmovém festivalu v jihokorejském Jeonju v kategorii Digital Spectrum. Golden Gate Award za nejlepší celovečerní dokumentární film získal na 48. MFF v San Franciscu. (hippyman)
  • Politická strana ODS a obchodní řetězec Julius Meinl zneužili leták a logo projektu Český sen pro účely vlastní propagace. (dinamit_1)

Reklama

Reklama