Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)

(více)

Recenze (760)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Filip Renč je masér, protože natočil český film způsobem, že si dynamikou vyprávění a různými vychytávkami (dupání na řvoucí hlavy Saši Rašilova) nezadá se zahraniční tvorbou. Scénář mi přišel nápaditý a herecké výkony ucházející. Zuzana Kanócz je navíc velice hezká. Vašuta jsem asi po pěti letech viděl v roli která trvala víc jak 30 sekund a jeho výkon mě pobavil. Stašovka byla taky dobrá, prostě jedno z nejmilejších filmových překvapení. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Televize Nova se rozhodla pevně zarýt své produkční drápy do českého filmu. Nejjednodušší cesta vedla přes nejúspěšnějšího současného spisovatele Michala Viewegha, který podle vlastní knihy napsal scénář. Ať je Viewegh spisovatel jakýkoliv (nic jsem od něj nečetl a ani se k tomuto kroku v brzké době nechystám) jako scénárista nestojí za nic. Jak je vůbec možné, aby někdo dal dohromady vcelku stravitelný děj, který však posunuje dopředu pomocí těch nejpřipitomělejších dialogů, které jako by vypadly z telenovely, kterých do nás Nova láduje desítky ročně? Jistě, pokud už samotný název odkazuje k příslušné čtenářské (resp. divácké) kategorii, tak v tom případě pardon. Jenomže Román pro ženy nehodnotím jenom z pohledu chlapa, ale i z pohledu nezaujatého diváka, který se ke sledování filmu dostal čistou náhodou. Proč své postavy Viewegh pojmenoval „typickými českými“ jmény jako Laura, Oliver, Jeff a Ricky? A proč pak tyto kosmopolitně zaměřené jedince posílá do zaprášeného českého činžáku a nechává je lyžovat ve Slovenských Tatrách? Je mnohem více možností (a navíc méně násilných) jak obejít český nacionalismus, kterému se asi Viewegh za každou cenu snaží vyhnout. O režijních kvalitách Filipa Renče jsem nepochyboval až do teď. Renč dokáže s naprostou samozřejmostí servírovat vtipné scény, kterým jsem se zasmál i já (myslím jako chlap) a které mě víceméně přinutili spolknout hořkou slinu a nadávku (myslím tím jako divák). Scéna ve které Ingrid získala svou averzi k chlapům mě dostala do kolen, „všechny chlapy by měly vykastrovat“ a zaujaté naslouchání kadeřnic Lauřinu vyprávění mi zase naopak zamíchalo žlučí. Ale Román pro ženy má něco, co jsem dlouho nikde neviděl, Zuzanu Kanócz. Nazývat ji novou Julií Roberts není zrovna nejvhodnější, protože Kanócz je čistě svá a hraje skvěle. Což se nedá říct o Marku Vašutovi, který svůj comeback dosti odfláknul a když říká „okamžitě mi ukaž občanku“ měl jsem pocit, že jsem v americkém sitcomu. Ne, Román pro ženy je setsakramentsky nevyrovnaný film, ve kterém je každé světlé místo přebito třemi tmavými a z něhož jsem na konci měl pocit absolutní trapnosti. Té trapnosti, která mě přepadla i po shlédnutí Kameňáku . Jestli to takhle bude dál pokračovat, brzy udělám nad českým filmem kříž a zašeptám: „Odpočívej v pokoji“. ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

O tři dny později si už ani pořádně nepamatuju, o čem to bylo a to je s podivem, protože třeba Francouzský polibek jsem neviděl nejmíň rok a dokázal bych některé dialogy odříkat zpaměti a spoustu scén vidím před očima. Román pro ženy není špatný, protože aspoň nenudí. Ale vtipy autoři pasují až příliš často až příliš na sílu. Některé věci jsou naprosto zbytečné (kadeřnice, o jejichž časovém určení si nejsem jistý dosud). Srovnání Radya se Sexem ve městě je trefný, až na to, že Sex ve městě je přeci jen ještě o něco dál a to tím lepším humornějším, více feminističtějším a sakra vulgárnějším směrem. Postavy tu nejsou nic moc, možná až na Vašutovu, zbytek je naprosto nezajímavý. Herecky ale exceluje Simona Stašová a to hlavně v části, kdy se dozví a sžívá s Pažoutem a Stella Zázvorková když se zblázní a zničí stromek. Hlavní hrdinka je povrchní až to bolí, zamilovává se málem každý den a pokud je to archetyp průměrné dnešní dívky, vstoupím radši do kněžského semináře. Vieweghovy knížky jsem nikdy nečetl, jejich adaptace jsem sice viděl, ale taky mě nebraly. Jeho smysl pro humor mi přijde příliš strojenej a napasovávanej. Jo a Něrgešová by měla zůstat v Superstar. Na to se nedívám a tak nebudu muset přivírat oči. A tak zůstává jen dobrý dojem z Marka Vašuta a jeho charismatickýho pětačtyřicátníka ve formě. ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

69% - Tak nevím... Je mi upřímně líto, že dávám Románu pro ženy nízké hodnocení. To proto, že jsem po velmi dlouhé době viděl český film ze současnosti, který mě něčím oslovil, který se mi fakt líbil, a ve kterém zazní pár zajímavých moudrostí. Kamera, hudba, nápady, vše na technicky špičkové úrovni. ALE... -a teď se asi pouštím na tenký led- příšerné herectví mě rušilo již od samotného začátku. Výborní herci předvedli výborné individuální výkony, jež mi ale těžce neladily s tím, co se zrovna děje všude kolem. Kromě Zázvorkové a Donutila téměř všichni hráli, jakoby na svůj talent chtěli křečovitě upozorňovat v každém záběru, což udělalo z celku nepřirozenou a kostrbatou estrádu. V průběhu filmu jsem si uvědomil, že mezi hlavními postavami se nevyskytuje jediná kladná, ale jeho naprosto předvídatelný závěr všechny v kladné promění (WTF???). Žánrově těžko zařaditelný Román pro ženy si mě nezískal, i když k tomu měl hodně blízko... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Už dlouho se nestalo, že by nějaký český film svými kvalitami předčil má očekávání. Je pravda, že v případě Románu pro ženy nelze hovořit o očekáváních nikterak velikých, ale příjemnou romantickou komedii, která rychle uteče a bude v ní minimum české trapnosti, jsem nečekal. Musíte se jenom přenést přes skutečnost pravící: „Román pro ženy je žánrovým filmem“. Nečekejte tedy řešení těžkých morálních dilemat, nečekejte odpovědi na otázky o smyslu života, nečekejte nic hlubšího, nic u čeho je třeba příliš (ba vůbec) přemýšlet. Zprvu mě na filmu sice iritovaly některé detaily – "světovost" jmen postav (Laura, Oliver, Ricky), Lauřin pražský dialekt (tzn. hlas dabérky Vladimíry Černé) a vůbec, celý nápad s retrospektivním vyprávěním v kadeřnictví – , ale brzy jsem si uvědomil, co se od podobného filmu čeká – pasivní sledování a bavení se. Vtipů zde není příliš (pobavil mě všehovšudy „Honza Svěrák“), ani erotiky ne, nicméně jsou zde, čímž Román splňuje základní požadavky na komerčně úspěšný film. V tomto filmu není nic vyloženě nepovedeného, nic excelentního, je jako laciný, avšak pronikavý parfém. Jistě, scénář je hloupoučký až na hranici debility (celou dobu jsem naivně věřil, že název je myšlen ironicky), ale zrovna u romantických komedií mi tohle vůbec nevadí. Prostě zábava na jeden večer a brzké zapomenutí, nic, vůbec nic víc. 55% Zajímavé komentáře: Isherwood, Oskar, Brouk, EdaS, novoten, anais, Jakubisko, Kapybara, LarryW, Bilky ()

Galerie (22)

Zajímavosti (36)

  • Režiséři Filip Renč a Jan Svěrák se za symbylický honorář navzájem obsazují do svých filmů. Svěráka tu proto můžete vidět v úloze číšníka. (imro)
  • Režisér Filip Renč pri natáčaní ľahkých erotických scén na pľaci hercom sám predvádzal, ako si to predstavuje a ako to ma vyzerať. Pri jednej takejto scéne boli prítomní aj novinári, ktorí napísali, že sa v tom priam vyžíva. (peiton)
  • Na konci filmu jde kadeřnice Sandra (Klára Sedláčková) kolem vánočního stromečku a omylem vrazí do cizího muže, díky čemuž upustí dárky, které má v ruce. Je však možné si všimnout, že dárky upustila ještě dřív, než ke kolizi došlo. (Skarface)

Související novinky

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

Reklama

Reklama