Reklama

Reklama

Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (733)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ten snímek IMHO nemá a skoro nevyvolá žádné pocity, takže na mě prostě mnoho scén nezapůsobilo tak, jak by mohly (nemocnice, odjezd lodi.) Z toho důvodu by ten film svou realističností a celým tím stylem mohl skoro celý vypadat jako dokument (a že k tomu má HODNĚ VELKÝ náběh) a zůstalo by to stejné. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Michael Mann je zjavne lepším režisérom, než scenáristom. Scenár Miami Vice je totiž doslova a do písmena televízny. Mann to samozrejme vie a preto nasádza do boja svoje vlastné režisérske zbrane. Na Collateral nadviazané použitím digitálnej kamery. A tu mám s filmom prvý problém. Pokiaľ v Collateral digitálna kamera zaberala výlučne nočné scenérie LA a kluby osvetlené žiarovkami či neónom, v MV ju Mannov kameraman Dion Beebe po prvý krát vytiahol na slnečné svetlo. Obraz v denných scénach je značne zrnitý a vadí to najmä vtedy, keď kamera zaberá veľké celky – more, či džungľu so sídlom hlavného bossa. V nočných scénach mi pripadá väčšia zrnitosť v niektorých záberoch skôr na prospech obrazu, pretože zosilňuje akýsi „dokumentárny“ charakter celkovej štylizácie vizuálnej stránky. Tento kvázidokumentaristický vizuál prispieva k tomu, že film pôsobí značne realisticky a divák má pocit, že je prítomný vedľa postáv priamo na scéne. Celý film je veľmi „klipovito“ natočený, nie je tu veľa dlhých záberov. Nepôsobí to však tak rozčuľujúco ako v Domino Ridley Scotta, hoci v porovnaní s Collateralom sa podľa mňa posunul Mann práve týmto smerom a veľmi dúfam, že stihne včas zastaviť než natočí podobne zbytočný film ako Domino. Na pomyselnej čiare medzi Collateralom a Dominom je totiž, pokiaľ ide o vizualitu, MV niekde v strede. Zvuk v MV je jedným slovom famózny. Divák si to síce naplno uvedomí až pri záverečnej prestrelke, ale podľa môjho názoru je po réžii ozvučenie filmu jeho najsilnejšou stránkou . Originálna hudba pôsobí veľmi príjemne, horšie je to s použitím piesní vo filme. Niektoré skladby sú použité výborne (linkinovský Numb či hudba na diskotéke v Miami, keď Colin tancuje s Li), naopak, nepáčila sa mi montáž Mobyho „One of these mornings“ do scény cesty na Kubu v motorovom člne, pretože vzhľadom k scéne, ktorú sprevádza vyznieva celok až gýčovo; tiež je pre mňa nepochopiteľné prestrihnutie kubánskej salsy v Havane do rockovej balady bez zmeny scény. Herecky je MV zvládnutý výborne na hlavných postoch a herci, i keď majú predpísané dosť schematické a ploché postavy sa s nimi vyporiadali slušne . Vzhľadom k predlohe by som však čakal viac vyprofilovaný profesionálny vzťah medzi Ricom a Sonnym. Pri sledovaní filmu som totiž mal pocit, že sú si akosi ukradnutí, i keď každý z nich je stvárnený kvalitne. Takto z hľadiska vývoja vzťahov medzi postavami ostáva hlavným ťahákom filmu osudová láska Sonnyho a Isabelle (ako vždy skvelá Gong Li – mimochodom na maili prijímam stávky na to či si dala alebo nedala upraviť nos kvôli MV). Poteší i to, že miest, kde by postavy mohli prednášať „veľké“ repliky, zahrajú čisto tvárou a mlčky . Najkrajšie je to vidieť v scéne keď Ricova priateľka leží v kóme a Rico sedí vedľa nej na stoličke. Celkovo môžem povedať, že tento ne-žánrový (akčný rozhodne nie je a na drámu je podľa mna slabo gradovaný) počin Michaela Manna ma nesklamal, ale ani neohúril. 8/10 ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Je pravda, že tohle neni úplně typickej akční film, kterej přiláká spoustu lidí, ale mě rozhodně nezklmal tolik jako ostatní. Sice jsem taky očekával trochu víc, hlavně z tý akční stránky filmu, ale podle mě to docela dobře dokázal vynahradit poutavej děj a výborná atmosféra, která provází opravdu úplně celým filmem. Takže nějvětší problém Miami vice neni podle mě ani tak nedostatek akce, jako spíš celková délka filmu, sice jsem se nudil minimálně, ale u některých scén bylo hodně cítit, že jsou příliš natahovaný a přitom třeba ani neměly nijak zvlášť velkej dopad na děj a bez některých scén bych se třeba úplně obešel, takhle se to strašně natáhne a působí to trochu uspávacím dojmem, což teda filmu moc neprospívá, kór když je tak málo tý akce, která je ještě k tomu všemu špatně rozdělená, protože se s ní setkáme jenom na začátku a na konci, takže celej prostředek filmu je jen sled nejrůznějších scén s drogama, který cestujou všude možně a žádný moc velký oživení se nekoná. Ale když už se konečně někdo odhodlá vystřelit, tak to oprvadu stojí za to, v kině to skoro až trhá uši, takhle perfektní ozvučení je hodně velkej klad filmu. Výborný jsou taky oba hlavní herci, jak Colin farrell, tak i Jamie Foxx vypadaj perfektně a dělaj dojem, že nikdo jinej by se do filmu víc nehodil. Celkově to teda nakonec neni vůbec špatnej film, takovej typickej od Michael Manna, kde neni nijak zvlášť akce, ale za to se hodně dbá na perfektní atmosféru, na poutavej děj a na to aby napínavý scény byly oprvadu hodně napínavý, takže i když vim co se asi stane, tak jsem byl stejně napnutej, ale přece jenom tenhle rok už jsem viděl několik lepších filmů a taky si víc potrpim na akční scény než zdlouhavej příběh, proto jenom 4* ()

tron 

všechny recenze uživatele

Seriál som nikdy nevidel a Michaela Manna pokladám "len" za zručného remeselníka, ktorého filmy sa mi síce páčia (PEVNOSŤ, POSLEDNÝ MOHYKÁN, HORÚČAVA), no niekedy to s atmosférou predsa len už preháňa na úkor príbehu (ALI, COLLATERAL). Napriek tomu som si jeho MIAMI VICE zamiloval už na prvé pozretie. Výborné herecké obsadenie je fajn, ale má to niečo, o čom sa ťažko hovorí. Nie je to „iba“ výborná atmosféra (hoci dusné nočné veľkomesto, ku ktorému sa blíži tropická búrka a horizont križujú blesky, je vystihnuté a nasnímané úžasne, stačí na strechu výškovej budovy postaviť dvoch hercov, pustiť kameru a dúfať, že sa skôr alebo neskôr v diaľke začne blýskať) či parťácka buddy chémia (v úvodnej diskotékovej scéne nepadne ani slovo, pritom z policajnej zohratosti mrazí, viď. scéna, v ktorej na jedného od chrbta zaútočí zabijak, na čo je kolegom zabijak spacifikovaný bez toho, aby si to vpredu kráčajúci kolega všimol - trvá to len pár sekúnd, ale je to pre mňa esencia buddy movie). Scenár stojí na minimalizme - čo sa týka dialógov, aj vzťahov medzi postavami (záverečná scéna sa hravo zaobíde bez slov, stačí, testosterónový Crockett v tichej nočnej nemocnici). A scéna na diaľnici je bomba ("Už sa nemusíš ponáhľať domov."). Trenčín Max 2006 ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $135miliónovTržby USA $63,450,470Tržby Celosvetovo $163,794,509Tržby za predaj DVD v USA $37,743,141 //počet predaných kusov 2,085,492Michael Mann má svoj zaužívaný štýl a toho sa drží aj pri tomto počine, lepšiu "vážnejšiu" policajnú dvojicu ako Colin Farrell a Jamie Foxx nenájdete. Samozrejme sa film nezaobíde bez poriadneho rachotu zbraní. /videl v kine 2x: 100%/ ()

Galerie (56)

Zajímavosti (29)

  • Režisér Michael Mann, který byl slavně i tvůrcem původního televizního seriálu, se jeho stylem při práci na filmu vůbec nehodlal nechat ovlivnit: "Nechtěl jsem se k němu vracet ani z hlediska módy, ani barev nebo herců. Především jsem nechtěl žádná camea lidí ze seriálu. A pokud jde o vizuální styl: podívejte se třeba na první scénu filmu s honičkou na člunech. Mrakodrapy, jeřáby, přístav - to je dnešní Miami, tady vibruje život. V osmdesátých letech bylo město daleko ospalejší. Ok, byli tu dvacetiletí drogoví dealeři, kteří v klubech rozhazovali peníze, ale o moc víc toho nebylo. Ve čtyřicátých a padesátých letech bylo Miami prázdninové letovisko, v šedesátých a sedmdesátých naprosto nepovšimnuté a v osmdesátých až na obchod s drogami totálně neatraktivní město důchodců. (...) Ke své atraktivitě přišlo teprve právě po Miami Vice. Především Evropané byli seriálem nadšení, přicházeli a město vyloženě explodovalo." (NIRO)
  • 135milionová produkce Universalu debutovala během úvodního víkendu (28. – 30. 7. 2006) v amerických kinech s výdělkem 25.7 mil. dolarů na prvním místě. I když to byl nejlepší začátek v kariéře režiséra Michaela Manna, celkový obrat se po rychlých propadech zastavil stěží na sumě 64.4 mil. dolarů. (imro)
  • Ricardo "Rico" Tubbs (Jamie Foxx) nosí hodinky značky IWC Portuguese Chronograph a IWC Aquatimer Chronograph. (dyfur)

Související novinky

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

16.05.2021

Hvězdy kultovního snímku Pulp Fiction Bruce Willis a John Travolta si po necelých třech dekádách zopakují spolupráci. Oba se totiž objeví v novém akčním filmu Paradise City. Snímek chystá režisér… (více)

Více Miami? Miami Vice

Více Miami? Miami Vice

13.05.2006

Společnost Universal Pictures si jednoho dne uvědomila, že Miami Vice byl v osmdesátých letech zatraceně úspěšný detektivní seriál navíc oceněný mnoha cenami a že když něco fungovalo už u filmu… (více)

Reklama

Reklama