Režie:
Ang LeeScénář:
David MageeKamera:
Claudio MirandaHudba:
Mychael DannaHrají:
Suraj Sharma, Irrfan Khan, Adil Hussain, Tabu, Gérard Depardieu, Rafe Spall, Andrea Di Stefano, Chien-wei Huang, James Saito, I-Chen KoVOD (4)
Obsahy(3)
Chlapec, tygr a oceán. Strhující dobrodružství nečekaných trosečníků v dojemném příběhu o lidské víře a naději... Působivý vizuální snímek Pí a jeho život byl natočen podle stejnojmenného románu kanadského spisovatele Yanna Martela. Kniha poprvé vyšla v roce 2001 a následujícího roku byla oceněna prestižní britskou literární Man Brookerovu cenou. Děj zachycuje životní vyprávění hlavního hrdiny s jednoduchou přezdívkou Pí, jemuž se podařilo přežít námořní katastrofu na palubě záchranného člunu ve společnosti bengálského tygra. Filmového zpracování se ujal slavný režisér Ang Lee (Ledová bouře, Tygr a drak, Zkrocená hora), jemuž se podařilo jednoduchý příběh převést ve velkolepou vizuální vizi o lidské víře. Za ztvárnění výpravného spirituálního dobrodružství byl Ang Lee nakonec odměněn Oscarem v kategorii za nejlepší režii. Snímek dále získal ocenění za nejlepší kameru (Claudio Miranda), vizuální efekty a filmovou hudbu. (Česká televize)
(více)Videa (19)
Recenze (1 108)
Kdyby povinné hodiny náboženství na střední škole vypadaly takhle dokonale, nechodil bych místo nich na cigáro. Trosečník meets Světová náboženství v kostce, to vše jako opulentní vizuální žranice. Poselství jde mimo mě, obrazovým kejklím však tleskám. A na to, že maximum času strávíme v jednom člunu, to šlape obdivuhodně. 75% ()
Rozvrzané ale místy milé vztahování se k západu a hledání sebereflexe v kýči. Skoro se nabízí odnést si rýpavé poselství: Nezáleží na tom, jestli lžeš, hlavně když se to líbí. Duchovno šustí papírem a naivitou. Jak se ale čas od času stává, povedený (a jak jinak než kýčovitý, byť na ruby převrácený) závěr otupí většinu nejbolestivějších výtek. ()
Barvičky, zvířátka a bohové v milém filmovém dobrodružství s pointou, kterou lze vnímat jakou milou i nemilou. V závislosti na divákově nátuře. Knižní předloha byla, tipuji, ostřejší, Ang Lee nejspíš značně obrousil hrany, ale nevadí. Filmařsky špička, od naivní náboženské vyprávěnky to zachraňuje závěr. Palec nahoru. ()
Okouzlující a zdlouhavé (možná jen působí útržkovitě, čímž mi kazí plynulost vyprávění a subjektivně tak roste délka sledování). Přesto ten pohled na svět, náboženství a dobrodružství má v sobě něco pohádkového, co zakrývá tu syrovou realitu. Souboj úhlu pohledu a životních/lidských preferencí v praxi s mnou dlouho hledaným nadhledem nad "pravdu" jakéhokoliv náboženství. Jednou se doufám podívám na dokumenty o vzniku filmu a efektech, protože tady je tak cítit (velmi kvalitní) digitální vizuál a přitom se mu dá tak příjemně podlehnout... 2D titulky nebo radši nic. PS: to žádného "posluchače" tohoto vyprávění nenapadlo, proč ten tygr nedokáže protrhnout plachtu na člunu?:) PPS: někteří, co se odkazují na knihu, by si ji měli znovu přečíst, protože si ji pamatují zkresleně:) ()
Vcelku zajímavé dobrodružství, ovšem někdy trošku nudné a zdlouhavé. Celý příběh se odehrává ve Francouzské Indii, když tedy nepočítám Tichý oceán, což je pro Hollywoodský film poměrně neokoukané. Jde vlastně o to, že japonská loď, na které se hlavní hrdina Piscine Molitor Patél plaví, zasáhne velká bouře, která ji potopí. On přijde o svou rodinu a je nucen sdílet svůj člun s tygrem. Měsíce ubíhají a vy sledujete, jak se π s tygrem skamarádí a navzájem si pomáhají, aby přežili. Co se týče technologie, je to velice pěkně provedené, tygr vypadá opravdu jako pravý tygr a vše je krásně barevné. Pro menší děti to však nejspíš bude i tak nudné. Film se honosil 3D, které má být opravdu k něčemu a nemá zapadnout do tuctových postkonverzí, které se dělají jen pro dolárky. Osobně to tak růžově nevidím, nutno však říct, že vše opravdu vypadá pěkně a u mě je zřejmě problém v tom, že 3D neholduji. Na závěr dodám, že vyvrcholení příběhu přineslo filmu jednu hvězdičku navíc...80%...[28.12.2012_Cinestar_Plzeň] ()
Galerie (73)
Zajímavosti (32)
- Do role autora stejnojmenné knižní předlohy Yanna Martela tvůrci zvažovali i Andrewa Garfielda. Nakonec byl obsazen Rafe Spall. (ČSFD)
- Vzhledem k tomu, že se většina filmu natáčela před modrým pozadím, musel Ang Lee Suraji Sharmovi (Pí) vysvětlovat, jak má každá scéna působit na diváky. Neříkal však, co by herec měl vidět, ale spíše, co by měl cítit, až bude výsledný film sledovat. (Brousitch)
Reklama