Režie:
Gabor CsupoKamera:
Michael ChapmanHudba:
Aaron ZigmanHrají:
Josh Hutcherson, AnnaSophia Robb, Zooey Deschanel, Robert Patrick, Bailee Madison, Shelby Young, Judy McIntosh, Kate Butler, Latham Gaines, Mikaila Baumel (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Film je adaptací stejnojmenného celosvětově úspěšného bestselleru Katherine Patersonové koprodukovaný dvěma předními filmovými studii Walt Disney Pictures a Walden Media, která se nedávno podepsala pod kinohitem Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň. Dva hlavní představitelé, Jess a Leslie, vytvoří imaginární království Terabithia, plné kouzelných bytostí, v kterém se stanou králem a královnou. (SPI Film)
(více)Videa (2)
Recenze (781)
Nemám rada okaté miešanie žánrov, ktoré narúšajú konečné vyznenie. Z tohto dôvodu sa mi ani Trierov Tanec v temnotách - kde sa sociálna otázka dostáva do rozporu s muzikálnym aspektom - príliš nepozdával. Tvorcovia si mali uvedomiť, že niektorí diváci sa tešia hlavne na fantasy a druhí zas na drámu. Ono je to veľmi milé a príjemné, ani chvíľu to nenudí, len je tam toho dosť málo. Čo chceli vlastne týmto filmom ukázať? Že v rodinách s finančnými problémami, si môžu deti vytvoriť vlastný svet fantázie? Chcelo to viac rozvinúť ústrednú myšlienku, viac nápadov, viac efektov a mágie - prvá Narnia v tomto do bodky splnila moje očakávania. Len za dojímavý koniec pridávam 3*. Veľké sklamanie. ()
Výborný detský film, na ktorý by som však dieťa do 12 rokov nevzal, pretože by ma kvôli nedostatku škriatkov, hovoriacich zvierat, obrov a inej hávede (trikové zábery z traileru sú všetky trikové zábery z filmu) zožralo od nudy. Pripomenulo mi to Nekonečný príbeh - nie kvôli celkovej kvalite či technickej vymakanosti, ale príbehom o sile detskej fantázie. Nečakaný a veľmi silný záver, ktorý to celé posúva niekam inam. ()
Pro fandy Terminátora 2 trochu nezvyklý pohled na Roberta Patricka v roli otce dvou dětí... Jinak jde o film, v němž se snoubí dojetí s napětím, dobrodružství s fantazií, i ta špetka romantična se zde najde. Je to moc příjemné pokoukání s neotřelými hereckými tvářemi, které zaujme nejen dětského, ale i dospělého diváka, jemuž není zcela cizí dětský svět fantazie. ()
Jsem celkem frustrovaná z toho, že když mluví o mracích, tak neukážou mraky, ale jenom tváře, co se na ně dívají. Ale pokud je to film o očích, které se poprvé učí DÍVAT se na svět, tak je to asi pochopitelné. A vůbec, během celého sledování jsem si připadala velmi v konfliktu sama se sebou. Vždycky jsem připravena rozdat nějakou lásku, když se jedná o seriózní film s dětmi v hlavních rolích, ale... Možná to "ale" ani nebudu umět pořádně popsat. Hlavní problém asi vidím v tom, že je to všechno příliš očividně "fingované/zinscenované/narafičené". Chování Roberta Patrika ke svému synovi v průběhu celého filmu je chladné a bolavé, ale protože film je vyprávěný očima syna a otcova perspektiva chybí, tak je jeho závěrečný charakterový twist (jakkoliv mým srdcem vítaný) neuvěřitelný a hlavně nepřipravený. Učitelka Zooey Deschanel má zase příliš málo prostoru na to, aby se mohla nějak ústrojně začlenit do života dětí. Její hudební vložky jsou nesystematicky naflákané do stopáže bez nějakého účelu a pro emocionální příběh našeho chlapečka působí asi jako puštěná televize na pozadí. Oproti tomu učitelka s hororovou pusou má ve filmu jenom dva kratičké výstupy, ale napojení na hrdinovu situaci je mnohem silnější. A poslední stěžovací položkou je samotná AnnaSophia Robb, která v mých očích tu světlou duši přehnala a vydala se až příliš blízko k hranicím nesnesitelnosti. (A bonusovým přívěškem je hudba v čele s její písní, která pro mě postrádá jakoukoliv osobitost.) A teď pozitiva, v náhodném pořadí, jak si na ně vzpomenu. Místnost natřená na zlato je nevýslovně krásná! Velmi mě potěšilo zkoumání vztahu mezi bratrem a sestrou (I když mi bylo líto, že se jí Leslie nikdy nezastala, když se k ní v její přítomnosti choval "hnusně"). V tomto směru mi potom konec (ten úplný konec, ne zvrat před posledním dějstvím) přišel přesný/dokonalý. Obryně Janice (ve škole i v lese) také zahřála mé srdce. Fakt, že jeden ze dvou autorů scénáře píše o svojí skutečné kamarádce z dětství sice neovlivňuje kvalitu filmu ani diváckého zážitku, ale dost vysvětluje sentimentální/nekritické ladění filmu jako okna do minulosti, se kterou nejde nic udělat kromě toho, že se na ni nesmí zapomenout. Tenhle naivní úhel je podpořen i tím, že režisér je debutant, který nepředkládá svůj vlastní filmový styl, ale tradičním/zaměnitelným nemastným neslaným způsobem podle scénáře komponuje fiktivní rekonstrukci silného zážitku z dětství. + Tři záběry/obrazové kompozice, které mi nejvíc utkvěly v paměti (a všechny obsahují ruce Joshe Hutchersona): 1. Jesseho ruka si bere klíče z otcovy dlaně. 2. Jesseho pěst dominuje záběru, když letí praštit šikanizéra do obličeje. 3. Jesseho ruce korunují sestřinu hlavu věnečkem z rostlin. ()
Dětská fantazie nezná mezí...zavřít oči a nechat otevřenou svoji mysl - TERABITHIA..... Děti 7 - 12 let se budou zaobírat trikovou stránkou (třeba se bát) a děti starší zase můžou narazit na věci, se kterými se ještě ve svém životě nesetkali. Z toho vyplývá, že je to film pro děti, který ovšem může potěšit celou rodinu. Záleží na tom, jak moc jste schopní zavřít oči a nechat otevřenou svoji mysl ??? P.S. hodně mne překvapilo celkové vyznění příběhu. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (25)
- Kvůli škrtům v rozpočtu byla knižní oslava Vánoc změněna na Jesseho (Josh Hutcherson) narozeniny. (Baltazzar)
- V cca 14. minutě při hudební výchově je vidět, že Jess (Josh Hutcherson) je ve špatné náladě – sedí a nezpívá. V dalším záběru, který je mířen od stropu na třídu, ale zpívá - a v následujícím detailním záběru opět nikoli. (orionn12)
- Režisér Gábor Csupó byl na poli celovečerních hraných filmů debutantem. Měl za sebou ale mnohaletou práci producenta a šéfa animace na Simpsonových (od r. 1989), v nichž, mimochodem, podle jeho vizáže vytvořili diletantského lékaře Nicka Rivieru (Hank Azaria). (imro)
Reklama