Podivínský policista Max Payne (Mark Wahlberg) se snaží v touze po pomstě vypátrat člověka, který je zodpovědný za brutální vraždu jeho rodiny. Tajemství se však ještě prohlubuje a Max se musí utkat s nepřáteli, kteří nepocházejí z tohoto světa… a čelit takové zradě, jež ho zavede až na samotnou hranu příčetnosti. (Magic Box)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (1 131)

3DD!3

Tak za prvé: tohle není Max Payne, je to průměrná béčková detektivka, která dostala peníze na scény s Valkýrami co ve hře ani nejsou! Kdybych měl hodnotit podle toho jaký ten film mohl být musel bych dát odpad, ale zkusil jsem být oběktivní a ty dvě si TOHLE celkem zaslouží. Pár solidně natočených scén tu je (dali by se spočítat na prstech jedné ruky) a stylizace, která jde však úplně mimo původní noirovou atmosféru, je docela zajímavá. Wahlberg mi nejenže do role Maxe nesedl, ale celou dobu mi připadal nějak podivně tlustý (no buduiž v potitulkové scéně byl už zase normální) a hrál přinejlepším nevyrovnaně. Tenhle film je prostě jedno velké zklamání a můžu jen doufat, že se za pár let až všichni na tenhle průšvih zapomenou někdo s respektem k původní hře odhodlá k restartu. ()

choze

Původně jsem tomu vrazil odpad, protože dvojka Maxe Paynea patří k mým nejoblíbenějším hrám a natočit podle střílečky podprůměrný akčňák, kde se v první hodině vystřelí jen symbolicky, je na trest smrti. S odstupem - Mooreův Payne fakt nefunguje. Scénář je i přes haluze s drogou tuctový a kdo je skutečný padouch jsem věděl od chvíle, kdy se ta postava objevila na scéně. Herci mi neseděli typově a hlavně hrají mizerně - Wahlberga mám jinak rád, ale tady je za nesympatické dřevo a Kunis je krásná baba, ale drsňačku jsem jí nežral ani náhodou. A i když se ve finále střílení dočkáme a nevypadá zle, není tu akční scéna, kterou bych si pouštěl opakovaně. Ale uznávám, že vizuál si Moore pohlídal a má tam hromadu pěkných záběrů i nějakou tu atmosféru, byť to střídání deště a sněžení mi přišlo na sílu. Svým způsobem je paynovštější Raid, který se stejně jako hra odehrává v jednom pochmurném baráku a je opravdu temný a fyzický, jen přestřelky byly nahrazeny fighty. ()

novoten

Miluju jeho touhu po pomstě, jeho zbraně, jeho spojence i jeho nepřátele a bezmezně miluju každý kousek tohoto zasněženého New Yorku, kde se za každými dveřmi skrývá skupinka vrahů, potřebný painkiller nebo nová sada nábojů. Ale to všechno v adaptaci mizí v dáli a přichází nový Max. Ani tentokrát se nebojí vytáhnout zbraň, ale až jako krajní řešení. A proto mi sice udělá radost B.B., Aesir, Roscoe Street Station nebo Alex, ale ve chvíli, kdy jsem, plný radosti z akce, která konečně dorazila v plné parádě, pochopil, že cesta na střechu je očišťující cestou k závěru, dorazilo neodvratně i zklamání. Nenadávám Mooremu za to, že s akcí přišel pozdě a ani neobviňuji Thorneho z toho, že scénář se vydal úplně jinou cestou. Jenom jsem zklamaný, protože jsem toho ze zbožňované počítačové hry chtěl vidět mnohem více než kulisy. ()

Trellíno

Jedna z nejfilmovější her taktéž nezfilmovatelná? Je to v hajzlu a na hry bych se už být filmovýma producentama vážně vykašlal. Občas fajnový obrázky (proč sakra celej film nevypadá takhle), ale jinak bída a dějově absolutní průser (Nebyl Payne náhodou totální psanec, kterýmu šlo po krku celý město? Neřádila ve městě tak šílená vánice, která zhroutila veškerou infrastrukturu? A co jste to proboha udělali s Lupinem? A kde je nějaký pořádný finále?). Možná šance, že film zaujme ty z vás, co se s hrou nikdy nesetkali. Pro ostatní totálně nasírací záležitost, zvlášť pro ty z vás, co jedničku dohráli pětkrát a dvojku třikrát, což je můj případ. Kašlu na to a jdu sosat jedničku. ()

Shit

Maxe Paynea sem ve svý době děsně pařil, takže film byl pro mě (nečekaně) jedna z nejočekávanějších řežeb roku. Jenže nakonec pěkně velký hovno, on totiž pan John Moore je trapnej amatér a toho, co psal scénář, asi víc zajímalo, jestli nemá na chatě plnou žumpu, než co píše za kraviny v dialozích a jak kreténskej a prokouknutelnej má příběh, jelikož takový hovna se jen tak nevidí. Ale co, já k uspokojení nepotřebuju promakanej příběh, mě stačí vostrá akce, jenže to tady zase přichází na řadu John Moore, kterej si pravděpodobně jako dítě hrál s kačerem a panenkama a ne se zbraněma, takže opět se tady člověk ničeho světobornýho nedočká, sice závěrečná akcička s brokárnou je slušná, ale potenciál měla asi tak 10x větší a aby toho nebylo málo, tak Mark Wahlberg Max Payne prostě neni a nikdy nebude a v porovnání s tim machrem ve hře je tady téměř trapnej. Kdyby to nebylo podle mý oblíbený hry, tak bych to asi hodnotil trochu mírnějc, ale takhle to fakt nejde, s hrou to totiž nemá skoro nic společnýho a je to fakt špatný ()

Zajímavosti (30)

• Na konci závěrečných titulků je ještě jedna krátká scéna, nenápadně otevírající vrátka pro další díl. (Fredy176)
  • Snímek se umístil na 37. místě v žebříčku nejhorších filmů všech dob sestaveném čtenáři časopisu Empire. (orkadimenza)