Podivínský policista Max Payne (Mark Wahlberg) se snaží v touze po pomstě vypátrat člověka, který je zodpovědný za brutální vraždu jeho rodiny. Tajemství se však ještě prohlubuje a Max se musí utkat s nepřáteli, kteří nepocházejí z tohoto světa… a čelit takové zradě, jež ho zavede až na samotnou hranu příčetnosti. (Magic Box)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (1 131)

Falko

Ani po reprize nemozem dat menej, ako 3 hviezdicky, pretoze az taky zly sa mi tento film nezdal byt. Trailer mi daval pocit, ze sa jedna o nejaky akcny fantasy thriller, ale nie je to ziadne fantasy, iba nahlad na svet ludi, ktori pouzili akesi drogy na vojenske ucely a kedze prave kvoli tymto drogam niekto zabil rodinu Marka Wahlberga, on sa bude snazit vypatrat, kto to bol. V case premiery som si povedal, ze na tento film rychlo zabudnem a tak sa aj stalo, teda ked som sa dival na reprizu, bola to pre mna, ako premiera. Niektore akcne sceny, boli az prilis pomale, alebo prilis natahovane, ale bavilo ma to. Chvilkami som mal pocit, ze sa film snazil napodobnit chladnu dazdivu atmosferu zleho sveta z thrilleru SEDEM (1995), ale to by musel mat omnoho kvalitnejsi a napinavejsi scenar. Jednoducho netreba mat ziadne velke ocakavania. _____ Mark Wahlberg - (Max Payne) +++ Mila Kunis - (Mona Sax) +++ Beau Bridges - (BB Hensley) +++ Chris O´Donnell - (Jason Colvin) +++ Donal Logue - (Detektiv Alex Balder) +++ Olga Kurylenko - (Natasha Sax) +++ Hudba: Marco Beltrami, Buck Sanders +++ (Videl v kine 02.12.2008) +++ ()

Djkoma

Člověk, který proletěl oběma díly Max Payne rychlostí světla, se pokusil vystihnout celou podstatu hry. Výsledek? Stylizovaný a krásný obraz bez smysluplného obsahu. John Moore dokázal vytvořil vzhled, který má k dokonalosti krůček, ale na vše ostatní bohužel zapomněl. Je to smutné, protože z počítačové hry šlo těžit mnohem více než využití dnes již klasického komiksového vzhledu a jmen postav. Obsazení je na první pohled zajímavé, ale naprosto nevyužité a i když se režisér snaží vás děsit vzhledem jedné postavy, o pár minut později zemře trapnou smrtí a vy z toho nic nemáte. Scenáristickou beznaděj podtrhuje také příběh, plný klišé a nelogický, který neobsahuje ani jediný inteligentní a nečekaný zvrat. Pro milovníky filmu ještě jedno zklamání. Právoplatný bullet-time, který jsme tak ve hře milovali, se zde objeví cca v druhé půlce filmu a to regulérně asi třikrát (z čehož první setkání je spojení trapnosti a neschopnosti všech zúčastněných... střílet na někoho kdo je pod vámi a minout ho o cca 10 metrů...). Herci nejsou tak špatní, jak někdo říká a ani Mark Walhberg není nijak špatný, ale nedostal potřebný prostor ani možnosti, o čemž by taková Olga Kurylenko mohla mluvit své (svou povinnou "nahou" scénu naštěstí má). Sečteno podtrženo, milovníci hry budou kromě vizuálu dost zklamání, ostatní budou koukat, co se jim to vlastně snaží režisér říci a kdo vlastně je ten Max Payne a proč má jeho jméno na někoho stejný vliv jako plané neštovice... PS: pokud to někomu chvílemi přišlo, jako reklama na současnou seriálovou vlnu(Prison break, Heroes)... nejste sami, kterým to přijde ;) ()

akisha

A zrovna na tohle jsem musela jít do kina. Trvalo sto let, než se rozjela nějaká akce a hned jí pohřbila scéna, kdy Payne vpadne do prázdný kanceláře, zakrývá si obličej, naslepo střílí kolem a řve "Bíbí!"). Následuje vysvětlení hlavních motivů, které stejně nikdo nepochopí a zase další nelogická akce. S logikou je film vůbec na štíru. Jak je například možné, že Payne, po kterém je vyhlášeno pátrání, má bezproblémový přístup do své kanceláře nebo kam to vlastně šel pro ty dokumenty. Nebylo by to zrovna to první místo, kde by se dalo předpokládat, že se zjeví? A jak je ksakru možné, že zatímco Payne běží přes kancelář se zavřenýma očima a bez míření střílí kolem, tak několikrát zasáhne cíl, ale vycvičené komando o víc jak deseti členech (a VŠICHNI míří na něj), ho zasáhne jednou a to jde navíc o zranění, které Paynovi nestojí o sebemenší pozornost? Co se týče postav, žádný tu nejsou, jen takový chodící papírový panďuláci. Příběh se sérem pro výrobu super vojáků je tupej jak poleno. Obrovská škoda nevyužitého nápadu s Valkýrami, jejichž zjevení patří k nejlepším momentům, které můžete v Max Payneovi zažít. Film, u kterého si po zhlédnutí nevybavíte víc než jednu scénu (pro mě to byla ta, ve které se po ledové koupeli hejno Valkýr poprvé zjeví nad Payneovou hlavou - jaká škoda, že film nebyl v podobném duchu celý!), takže vám zbyde jen velice dobrý vizuál a krásně noirové záběry na zasněžený New York. ()

choze

Původně jsem tomu vrazil odpad, protože dvojka Maxe Paynea patří k mým nejoblíbenějším hrám a natočit podle střílečky podprůměrný akčňák, kde se v první hodině vystřelí jen symbolicky, je na trest smrti. S odstupem - Mooreův Payne fakt nefunguje. Scénář je i přes haluze s drogou tuctový a kdo je skutečný padouch jsem věděl od chvíle, kdy se ta postava objevila na scéně. Herci mi neseděli typově a hlavně hrají mizerně - Wahlberga mám jinak rád, ale tady je za nesympatické dřevo a Kunis je krásná baba, ale drsňačku jsem jí nežral ani náhodou. A i když se ve finále střílení dočkáme a nevypadá zle, není tu akční scéna, kterou bych si pouštěl opakovaně. Ale uznávám, že vizuál si Moore pohlídal a má tam hromadu pěkných záběrů i nějakou tu atmosféru, byť to střídání deště a sněžení mi přišlo na sílu. Svým způsobem je paynovštější Raid, který se stejně jako hra odehrává v jednom pochmurném baráku a je opravdu temný a fyzický, jen přestřelky byly nahrazeny fighty. ()

BadoXXII

Tak toto bolelo. Som veľkým fanúšikom hier s Maxom Paynom a radím ich k tým najlepším herným zážitkom vôbec. Film je síce postavený na hlavnej kostre príbehu o pomste, no vyplňuje ho tak veľké množstvo vaty a zbytočnej dejovej komplikovanosti, že som z toho bol značne unavený. Nehovorím o tom, že hra, ktorá bola založená na revolučnej a veľmi častej akcii (ako vo filme Matrix) je vo filme prázdna, nudná a takmer bez akcie. Mark Wahlberg je ako Max príliš toporný, nepresvedčivý a jeho nasranosť a túžbu po pomste som mu neuveril. Pochváliť môžem len vizuál, ale aj ten mohol byť podstatne temnejší a dospelejší. Podivnosti ako - nadrogovany zmagoreny Max (na konci), nejaki temni anjeli (to ako vážne? preboha) a stále nejakí spoločník zachraňujúci prdel hlavnému hrdinovi sú v očiach fanúšika hry neprípustné. Jednoducho sračka, ale filmový potenciál táto téma má, len to treba natočiť ako nekompromisný atmosférický akčný masaker a nie jeho presný opak. ()

Zajímavosti (30)

• Do některých kin šel film pod kódovým označením "Sour Shoes". (duklak2)
  • Přestože se děj má odehrávat v New Yorku, v několika záběrech jsou vidět tramvajové koleje. Tramvaje v New Yorku nejezdí. Natáčelo se totiž především v Torontu. (dukeman)