Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (352)

Matty 

všechny recenze uživatele

Po ohromném úspěchu oscarové (a přeceněné) „osudové mozaiky“ Crash, kdy by mnozí čekali další efektní drama s hvězdným obsazením, přichází Paul Haggis s komorním psychologickým snímkem o zvláštním stavu, v němž uvízla americká společnost, paralyzovaná příliš dlouho trvající válkou v Iráku. Pátrání vysloužilého vietnamského veterána, vojáka tělem i duší, po zmizelém synovi, nese rovněž rysy detektivky. Očekávání napínavého thrilleru se vám však může krutě vymstít – režisér sice respektuje pravidla krimi filmů (objevování nových důkazů, výslechy svědků, odhalení pachatele), ale své pozvolné vyprávění staví hlavně na dialozích. Na můj vkus na dialozích příliš precizně vybroušených, následně naštěstí „zlidštěných“ přirozeným herectvím některého z charismatických herců. Těm samozřejmě vévodí Tommy Lee Jones, dobrej americkej táta, který si myslí, že rozumí současnému světu, ale postupné odkrývání pravdy ho přinutí přijmout jinou, drsnější realitu, než na jakou byl zvyklý. Zajímavá spirálovitá struktura filmu nás nutí všímat si detailů, neboť každá postava má ve scénáři své pevné místo a svým dílem přispívá k vykreslení titulního údolí Elah, stavu mysli, kdy váháme, kdo je Davidem a kdo Goliášem. Po pomalejším rozjezdu mě film zcela pohltil a různými tu šikovně (tajemný balíčk), tu méně šikovně (postupné posílání videí, zbytečná akční scéna) zakomponovanými „šponovacími“ prostředky držel v napětí. Otázky typu „proč detektivka Sandersová s takovým zápalem pomáhá chlápkovi, který jí nejspíš není moc sympatický?“, brzy odvane čas, zážitek z posledního, nejvíce skeptického záběru přetrvá. Nad očekávání výjimečný snímek. 80% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radiq, BoXBe ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Slušná kriminálka s válečnou tématikou, ale na to že ji natočil takhle talentovaný režisér tak by výsledek asi měl být více znát. Tommy Lee Jones hraje úžasně a celému filmu jednoznačně vévodí. Jeho historku o Davidu a Goliášovi jsem si náležitě vychutnal a musím se ji naučit abych ji jednou také takhle mohl podat svým ratolestem. Možná mi to nebudete věřit ale já opravdu netušil že postavu vyšetřovatelky hraje Charlize Theron, přitom jsem si říkal že je mi ta herečka něčím povědomá. Jinak těch známých herců se tady mihne opravdu hodně což je příjemné. Bohužel film skončí vlastně tak nějak nijak, což mě po celém průběhu hodně zamrzelo. 65% ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis. Již svou režijní prvotinou dokázal, že v něm něco je. U Crashe si to však pohnojil místy příliš vykonstruovaným frontálním útokem na city. V případě jeho nového filmu je třeba přiznat, že se poučil a od velkých emocí a desítek školometských příběhů přešel do pozvolného, takřka až rozjímavého, vyprávěcího tempa, ve kterém výrazněji netlačí na pilu (snad pouze scénu s držením ruky ve vaně si mohl odpustit). Co mě překvapilo je, že si vybral látku jakou jste již na plátně viděli tucetkrát. Kriminálka ve stylu Generálovy dcery s důrazem na postavy a v podobě, která obvykle zaujme Akademii. Ze začátku mi vadil ten násilně naroubovaný "irácký" přesah. K tomu, že válka je svinstvo a dělá s lidma divy by šlo použít i poněkud méně doslovného příměru. Tentokrát to však není vyloženě laciné, je to s citem natočené a od všech bravurně minimalisticky zahrané. I ty nejposlednější vedlejší role jsou skvěle vystihnuty. In the Valley of Elah není bezchybným filmem. Není dokonce ani typem snímku, který by ocenilo tak široké publikum jako Crash. Má spoustu vad na kráse, ale obsahuje v sobě strašně sympatický staromilský "klid". Navzdory všem mým výtkám se mi to líbilo. A sám sobě musím přiznat, že moc. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis -scénarista i režisér v jednom- si umí s divákem obratně zahrávat... hodinu ho totiž nechá topit se ve vznikajivší averzi až nenávisti vůči zarytě zelené mozkovně v podání Tommy Lee Jonese, aby ve finále ukázal pravou podstatu dění, bez odstínů zlehčování či sentimetu, s absencí patriotismu. Ano ... Elahské údolí je jednoznačně zajímavým a sdělným pokračovatelem respektive bratříčkem Crash. 80%. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Paul Haggis .. Zvláštní detektivní reflexe války v Iráku. Paul Haggis dobře pointuje, jak dílčí části, tak celý příběh, ale jistým klišé se prostě nevyhne. Alespoň to není tak nepravděpodobně vykonstruované jako v Crash. Celý film se drží v přízemní, šedivé, civilní atmosféře, bez výrazných výkyvů nahoru či dolů a je především stavěný na hercích, protože mnoho pasáží je dějově dost chudých. Tommy Lee Jones hraje postaršího, věčně bez úsměvu zamyšleného, vyšetřovatele skvěle. Sekundující Charlize Theron je taktéž výborná, ostatní větší jména (Brolin, Franco) jsou spíše do počtu, už jen zanedbatelnou délkou jejich scén. Haggis by se měl držet radši těchto niterně amerických témat.. 75%. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)
  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)

Reklama

Reklama