Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Don McKellarKamera:
César CharloneHudba:
Marco Antônio GuimarãesHrají:
Julianne Moore, Mark Ruffalo, Alice Braga, Júsuke Iseja, Jošino Kimura, Don McKellar, Maury Chaykin, Mitchell Nye, Danny Glover, Gael García Bernal, Sandra Oh (více)Obsahy(2)
Vo veľkomeste zavládne panika, chaos a zúfalstvo. Bez zjavných príčin začnú totiž obyvatelia slepnúť. Vláda okamžite zasiahne všetkých "infikovaných" izoluje v opustenom komplexe bývalej psychiatrickej liečebne s nevyhovujúcimi podmienkami. Slepých pribúda a vznikajú getá, ktorú však už čoskoro preplnené. Samozrejme, že zúfalú situáciu slepcov využívajú kriminálne živly, ktoré ich okrádajú aj o úbohé prídely jedla. Manželka lekára, ktorý oslepol ako jeden z prvých, má veľkú výhodu v tom, že hoci je izolovaná s ostatnými, vidí. Rozhodne sa to však zatajiť a spolu so siedmimi neznámymi vytvorí akúsi rodinu, ktorá sa pokúsi utiecť. Ale ako sa však bezbranná skupina ubráni pred pouličnými gangmi ťažkých kriminálnikov, ktorí už len završujú skazu ľudstva? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (316)
Výtečný nápad, ale pořád nevím, čím měl tenhle film vlastně být. Postapokalyptický thriller? Filosofické pojednání? Psychologická studie? Zřejmě tím vším, ale v konečném finále nebyl pořádně ani jedním. Povedené scény se střídaly s těmi nepochopitelnými, kdy si člověk nad jednáním postav ťuká na čelo, což bylo vidět především v karanténě, do které byli první postižení uzavřeni. nepovedla se ani atmosféra, ze které zřejmě mělo čišet zoufalství, ale na mě to nefungovalo. Naopak působivý pak byl pohled na město, kterým se bezcílně potáceli slepí lidé, rvoucí se o jídlo a dalším pozitivem je i výkon Juliane Moore. Bez ní by to byl těžký průměr. 50% ()
Znepokojující hra: obrazu, přecházejícího přes rozmazané psychedelické omalovánky až v bílou mlhu; soundtrackových zvuků, jimž dominuje nepříjemný tón trianglu; mixu ruchů, vzdechů a krátkých proslovů, občas vylepšených reverbem - to, aby jejich zoufalá důležitost až nanicovatost dostala větší váhu. Symbióza výše uvedeného a k tomu nečítankové chování všech zúčastněných charakterů. Pár krádeží, pár vražd, trochu ujetá rozhodnutí, trochu revolty, hodně slepoty. 80% PS. To, že Fernardo skrz svoji režii nedává najevo svůj nebo všeobecně akceptovatelný názor na věc, nezatahuje do toho hodnocení, natož emoce, je věc naprosto jedinečná. Je to chladný realizátor, který skrz dokonalé filmové prostředky nechává mluvit své dílo a hodnocení a emoce nechává na divákovi, jemuž se výskok z role pasivního příjímače nemusí příliš líbit. Mě se tento posun směrem ven zamlouvá už podruhé. ()
,,Jsem slepý!“… ,,Nikdo jen tak neoslepne!“…. Divnej film, kterýmu ovšem nemůžu upřít zvláštní zajímavost! Dokument o člověku, který oslepl? Den trifidů? Sociologickej průzkum, kterej má zdůraznit stupiditu lidstva? Tolik emocí plynoucích z nelogickýho chování nepamatuju! Nebo jsem divnej? Karanténa, humus, slepecký ghetto, které začíná žít zákonem silnějšího a šeredně mne vytáčí! Třeba to byl záměr, protože nic jinýho zde nevidím. ŠÍŘÍ PANIKA SLEPOTU ČI SLEPOTA PANIKU? Kdo neviděl nepochopí! A kdo viděl, nechápe! Zajímavý obsazení ve filmu, kterej mi nějak nejde podrobněji hodnotit. ()
Človek je schopný kadejakých vecí, keď je zahnaný do úzkych a príde o všetky svoje istoty. Vizuál a výprava výborné, herecké výkony ústrednej dvojice taktiež ... mne osobne v tomto filme odpovede na otázky ako? a prečo? nechýbali. Z mojej strany spokojnosť. Videné v rámci 30 dní so svetovou kinematografiou (marec 2017) ()
Vše začne jako katastrofický thriller o záhadné epidemii při které lidé zničehonic oslepnou, (nebo spíše začnou vidět jen bílo) zvrtne se to na komorní drama o životě v izolaci a končí ve stylu zombie hororu (nebo to byly možná jen náznaky). Ve výsledku slušný snímek na jedno zhlédnutí, který neurazí, nenadchne, neuškodí a nezůstane v hlavě. Od tvůrce geniálního "Města bohů" jsem ale čekal trochu více. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (7)
- Některé z japonských dialogů napsal Yusuke Iseya. (HellFire)
- Aby se herci připravili na své role, byly jim zavázány oči a byli odvezeni na náhodně vybranou lokaci. Po vysazení z auta se museli zorientovat v okolí. (HellFire)
- Nápad zfilmovat Saramagův román dostal producent Niv Fichman v roce 1999, kdy spolu se scenáristou Donem McKellarem letěli na Kanárské ostrovy za Saramagou, požádat ho o práva na zfilmování. Jednou ze Saramagovych podmínek bylo, že se film nesmí odehrávat v žádných konkrétních zemích. (POMO)
Reklama