Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 5

Recenze (891)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Inu, už je to tak. Zatímco většina lidí sledovala postup našich hokejistů do finále MS, já sledoval Labyrint lží. A nevěřím , fakt ne, že hokej byl napínavější! Lahůdkový výkon Marka Stronga, obtloustlý kancelářský potkan Crowe, (už tradičně) skvělý DiCaprio... Všichni hrají v podle mě perfektním filmu, který Ridleyho Scotta a jeho partu filmařů přivedl už počtvrté na Blízký Východ. Fascinující bylo sledovat Scottovu práci s příběhem - drží se jedné hlavní linky, na kterou postupně nabaluje další a další, nechává je mezi sebou s lehkostí proplétat tak, že divák stačí všechno bez problémů sledovat, a celé to vyústí v infarktovou scénu s kladivem v hlavní roli. Fíha. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Film o tom, kterak se špinavý, zarostlý a zpocený Leonardo DiCaprio snaží dostat ze spletitého klubka zájmů CIA, přičemž zvládá ve zpomalených záběrech vystřílet CELOU(!) buňku teroristů, volat svému šéfovi s pupkem Russella Crowe, jenž vynáší rozsudky smrti se stejnou lehkostí jako vodí děti do školy a na fotbalové zápasy, a balit fešnou sestřičku. Ridley to má na stará kolena stále "v ruce", ale Labyrint lží je tak precizně odvedený, až je vlastně dokonale nudný. Jediný zábavný moment pro mě bylo závěrečné mučeníčko (ne, nejsem úchyl) a geniální oběd s malými chlapečky. Snad bude odkládaný Nottingham mnohem lepší. Musí být... ;) ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AMERICKÉMU GANGSTEROVI bylo (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí a zapamatovatelných scén, které se sice stane klasikou, ale přitom se jedná o sázku na jistotu. LABYRINTU LŽÍ je (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí (ale se zapamatovatelnými scénami!), které se nestane klasikou, protože se jedná o průměrnou, rutinní a schématickou podívanou._____ Depersonalizované, značně cynické vidění světa je pro Scottovu tvorbu typické, ale nevnímal bych ho jako chladné (nakolik osvěžující je románek se sestřičkou, kterému není dán plný průchod!). Epičnost vyprávění, v němž se spolehlivé informace distribuují skrze média a moderní techniku, zatímco klíčové informace jsou nám v dialozích zatajovány, popř. je nutné je hledat mezi řádky, je typická pro obě poslední scottovská díla. Zatímco ale v tom předposledním je potěšení ze setkání dvou ústředních protagonistů oddalováno až do samého konce, kdy nedojde k výraznému vyjednání, ale naopak rozumnému vyříkání a předtím jsou (žánrové) světy policisty a dealera stavěny do protikladů, v tom posledním stojí postavy DiCapria a Crowea na stejné straně a ve stejných světech, ale jejich přístup je zcela odlišný. Ryze efektivní, rychlá a přehledná akce (stříhá se každou třetí sekundu, je snímána v polocelcích, popř. detailech) je součástí vyprávění a film tak zůstává po celou dobu kulturně velice citlivý, na rozdíl od černobílé kovbojky KRÁLOVSTVÍ._____ Jsem sice v menšině, ale filmy, v nichž se neustále pracuje (a to i v těch případech, kdy se pomáhá synovi na záchodě a dcera se veze do školy) a v nichž postavy za pochodu přemýšlí a diskutují, mi přijdou velice opojné. Stejně tak i ty, v nichž nedochází k vyjednání mezi dvěma různými žánry (jako v AMERICKÉM GANGSTEROVI), ale v nichž se v jednom thrillerovém žánru vyjednává na poli "bratrském" (srovnej NEPŘÍTELE STÁTU a SPY GAME s LABYRINTEM LŽÍ). 9/10 ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Tradične poňatý, viac než solídne nakrútený špionážny thriller, ktorému ale chýba exotika Spy Game, či hi-tech coolovosť Enemy of the State na to, aby sa stal hitom. Body of Lies zachádza priamo do epicentra aktuálnej témy islámského terorizmu a robí to v sprievode perfektnej akcie. Ale hoci strieda lokality ako na bežiacom plátne a dej napreduje slušnou rýchlosťou, stále máte pocit, že sa repetitívne vrtí na jednom mieste. Asi preto, že všetko mimo špionážne machinácie je v ňom tak nejako navyše a nedotiahnuté (snaha vykresliť rodinné zázemie postavy Russella Crowa, snaha vykresliť DiCapriov vzťah k miestnej holčine). A záver by to tiež chcelo iný. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně suchý příživník na atraktivním tématu terorismu. Nápaditost minimální, gradace nulová, tempo neexistuje. Jediným důvodem, proč nejdu na trapné dvě hvězdy, jsou herci. Crowe je tu v dost nezvyklé roli, jeho obtloustlý prošedivělý cynický analityk je skoro až komickou postavou. DiCaprio je NAPROSTO VÝBORNÝ, no a Marc Strong zde načal to, co dotáhnul v Rocknrolle.... Totiž že je to sakra těžkej frajer... Každopádně ale jeden z těch výrazně slabších snímků Ridleyho Scotta. Ani vizuálně to není žádná extra třída... ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Aishini (Golshifteh Farahani) bratranci se jmenují Yousef (Youssef Srondy) a Rowley (Ghali Benlafkih). Rowley je velmi netradiční jméno pro muslima a spíše naznačuje, že se jedná o donašeče americkým tajným službám. (Othello)
  • Scény z Mnichova se natáčely na rušných amerických ulicích. Dopravu zde filmaři mohli zastavit jen přímo při natáčení a německé rekvizity tam tedy byly přidávány už několik dní před natáčením. Řidiči tedy byli trochu zmatení z toho, že na sloupech se objevovaly dva druhy nápisů - v jedné barvě například Central Avenue a hned pod tím v jiné Charlottenstraße. (Othello)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama