Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (Cinemart)
(více)Videa (32)
Recenze (1 300)
Má to rezervy, zejména když jde o trochu infantilní stylizaci, matné vedlejší figury a umělost prostředí, ale celkově moc milé překvápko a spokojenost. Takhle velikášská fantasy tu ještě nebyla, furt se to řeže a nahání, a přitom má příběh stále náboj. Každá z postav má své fajnové osobní momenty, jsou ve vývinu jak během jednoho filmu, tak potenciální ságy. Lepší než Hobit. Nevěřil bych před projekcí, že se budu vyloženě třást na dvojku. ()
Duncana Jonese šlechtí, že se snaží cílit jak na fanoušky všech druhů předloh, tak i na Warcraftem nedotčené, ale v mém případě zůstal ve výsledku jen na půli cesty, kam ještě spíš doklopýtal. Ve chvíli, kdy se neznámé postavy tváří pár minut po začátku filmu smrtelně vážně a hází v každé větě cizí jméno, název či alespoň tajemné slovo typu "Strážce", nevěřil jsem, že se do děje dokážu dostat. Naštěstí celá mytologie není složitá a všechno do sebe začne zapadat, navíc ještě v kombinaci s dobrodružstvím, kde se pořád něco děje a není chvíle, aby někdo z hlavních charakterů nebojoval, nekouzlil nebo alespoň za bitvou či kouzlením neletěl. Problém je, že za první oponou v podobě pohledné vizuální destrukce nebo emocionálně dobře trefeného soundtracku už nic není. Soubojům, láskám, paktům i válkám chybí zábavnost a celý První střet se odehraje víceméně bez toho, abych začal Lotharovi a spol. fandit. Naopak jediná postava, která mě opravdu zajímala a které jsem držel palce, umírá až trestuhodně rutinním způsobem. Pokračování bych se nebránil, protože při takovéhle šíři bude pořád co rozvíjet, ale tady chyběla duše, pro kterou by mi nově poznaný vesmír mohl být blízký. 50% ()
Duncan Jones aspol. udělali krok správným směrem. Jsem rád, že to můžu napsat. Obavy z filmového Warcraftu tu byly od začátku všech spekulací (kolik že to je už desetiletí?). Jones však dokázal propojit geekovské nadšení hrami a jejich silnou vizualizaci s filmovými nástroji a buduje velkolepé fantasy. V ní nejsou postavy jen prázdné sklenice, ale prokazují duchaplnost a mají zajímavý vývoj. Stejně jako příběh a i scénář celkově, který je někdy samozřejmě zjednošený a občas mi přišlo, že se film mírně zkracoval (hlavně souboj s mágem v závěru). Snad jeidnou výtku bych měl ke gradaci filmu, která je pro mě mírně zklamáním. Hudební i příběhová gradace neměla vrchol. Warcraft má rozměr srovnatelný s Pánem prstenů, nezaměnitelnou vizuální stránku včetně důrazu na odpovídající oblečení/zbroj postav a hlavně má potenciál silně naznačený závěrečným twistem. Takhle to má vypadat, když chcete začít novou sérii... o to víc mě zajímá, kam se půjde a koho všechno uvidíme v dalších dílech. PS: tenhle film je pro všechny, v podstatě znalot Warcraftu nepotřebujete, jen se možná tolik nezasmějete u ovce:) PPS: u "kulatého" stolu elfka, kterou bych rád v dalších dílech:)) ()
Chápu, že je těžké přijít s něčím novým pokud jde o adaptaci PC hry, zvláště když vám na záda dýchá dohled Blizzardu a s ním tisíce fandů, kteří progrindili ve WoWku stovky hodin. Ale i tak tvůrci mohli přecijenom přinést více, než jen recyklát nablblého fantasy klišé, který si okamžitě vybavíte, protože jste ho viděli u spousty jiných filmů, počítačových her, či četli v těch slabších fantasy titulech, kterých jsou portály knihkupectví plné. Chtěl jsem napsat přesně to samé, co zde Cervenak, ale on mě předběhl, takže to jenom zopakuju – jakkýkoliv 10 minut z Hobita je zábavnějších, než celé 2 hodiny Warcraftu. Nač to dlouze okecávat, byla to…....nuda. ()
První střet bude u mě zcela určitě i posledním. Bezduchá třenice mezi Shreky, co to přehánějí s nandrolonem a aliancí ztepilých šermířů a kouzlících bankovních úředníků byla jen dvěma hodinami mrhání času (co je to ovšem proti týdnům, co na hře strávili rudooký pařani). Dojímaní, strach, ohromení, zábava, plastické postavy, nic z toho tam není. Všimli jste si stále častějšího jevu, že ve filmech podobného ražení není nikdo nad padesát? Kde byl někdo jako hrdý král Théoden? Kde byl někdo, jako jsou členové řádu Istari? Vždyť hromy blesky metající Foster jako Gandalf Rezavý a Saruman Zelený byl spíše k politování. Duncan Jones se snažil vyrovnat trilogiím Jacksona, ale ten si ho maže na lembas ve všech ohledech.. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (49)
- Ve filmu je království Stormwindu považováno za součást Aliance. Avšak dle předloh při příchodu orků do Azerothu ještě Aliance neexistovala. Ta byla zformována až poté, co orkové dobili Stormwind a zamířili do Lordaeronu. (Thommy91)
- Ve filmu je možné zahlédnout postavy orků Groma Hellscreama a Kargatha Bladefista, což jsou vůdci kmenů, které Gul'dan při první výpravě na Azeroth nevzal s sebou a nechal je hlídat Draenor, takže by, dle předloh, ve filmu být neměli. (Thommy91)
- V knihovně Medivha (Ben Foster) si lze všimnout, že obal jedné z knih odkazuje svým provedením na hru "Hearthstone" od studia Blizzard. (UncleMorty)
Reklama