Režie:
Jan HřebejkKamera:
Jan MalířHrají:
Jiří Macháček, Simona Babčáková, Pavel Liška, Emília Vášáryová, Nina Divíšková, Pavel Landovský, Vica Kerekes, Vojta Husa, Roman Luknár, Ady Hajdu (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Oskar pracuje jako hlasatel počasí v jedné televizní stanici a jeho žena Zuzana nastoupila po mateřské dovolené jako moderátorka rozhlasové stanice. Aby se oba mohli věnovat své práci, mají pro svého syna Jakuba chůvu, které Oskar neodolá a začne si s ní milostný poměr. Oskar odmítá jezdit s rodinou na hory, a když je Zuzana s Jakubem v Krkonoších, užívá si Oskar a Jakubovou chůvou. Zuzaně s Jakubem se na horách nelíbí, protože není dobré počasí a chtějí se vrátit dřív, ale Oskar ohlásí v televizi, že se v Krkonoších vyjasní, i když předpověď je úplně jiná. Oskar sice oddálil návrat Zuzany s Jakubem z hor, ale ti přijeli nemocní a Zuzana přišla Oskarovi na nevěru. Oskar je Zuzanou vyhozen z domu a navíc je vyhozen i z práce kvůli tomu, že hlásil jiné počasí, než měl. Oskar přijde na návštěvu ke svým rodičům, kde zjistí, že rodiče hodlají dál brát Zuzanu jako vlastní dceru a Oskarovi vyčítají jeho nestydaté chování vůči Zuzaně. Zuzana se seznámila s příjemným Matějem a jeho dcerou Terezkou, s kterým tráví volný čas, neboť Terezka s Jakubem jsou ve stejném věku. Netrvá dlouho a Zuzana je zase šťastná, jelikož je zamilovaná i milovaná. Oskar si začal nový milostný příběh tentokrát se slavnou zpěvačkou Norou, která je o čtvrt století starší, takže jejich fotografie plní stránky bulvárních časopisů, ale Oskar se cítí být s Norou šťastný. Když zemře Nořin bývalý manžel, dojde Noře, a nakonec i Oskarovi, že věkový rozdíl je moc velký a Oskar je zase sám… (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (711)
NOC PLNÁ FILMŮ. NESTYDA je z vieweghovských adaptací posledních let (ROMÁN PRO ŽENY, ÚČASTNÍCI ZÁJEZDU) jednoznačně nejlepší, protože všechny jejich zápory tlumí do přijatelné míry: od knižních dialogů, odporu k ženám až po scénkovitost, v nichž dvě scény spojuje jedna rozehraná a následně vypointovaná anekdota. Hřebejk se dovede obklopit profesiálním týmem, jenž z převážně televizně vypadajících snímků distribuovaných omylem v našich kinech udělá skutečně kinofilm. Platí to především pro kameru pracující dobře s hloubkou ostrosti, mimozáběrovým polem i více plány najednou a hudbu, která přechází z té, jež je součástí filmového fikčního světa, do té, která její součástí není (zde až za hranicí manýry, kdy se jako v KRÁSCE V NESNÁZÍCH film o ničem "prohudbuje" až k závěru + repetitivnost hudebních motivů je otravná). Jenže rezignace o snahu cokoliv vypovědět, "prostě" jen obrousit hrany a naservírovat bezproblémový, o nic se nesnažící a nic neříkající produkt, je rezignací tvůrčí, filmařskou a nakonec i diváckou. Závěrečný synekdochický obraz, v němž mrtvý kapr obživne a přendán z kádě do kalné vody plave dál, se tak dá brát i jako glosa celé Hřebejkovy tvorby. ()
Pamatuju si, že byly doby, kdy byl Hřebejk jednou z mála záruk kvalitní filmové zábavy v Čechách. Bohužel tyto časy skončili už v dobách "Musíme si pomáhat" po kterých se začal čím dál tím častěji vydávat do současnosti a řešit převážně rodinné problémy několika postav. "Nestyda", který se z jeho filmů asi nejvíce podobá "Medvídkovi" řeší opět rodinné záležitosti a Hřebejk má k ruce partu lidí se kterými se setkával ve svých předchozích filmech. Nemohu filmu upřít dobré herecké výkony ale já se i přes krátkou stopáž opravdu nudil z nezáživného příběhu a minima vtipných scén. Možná to je ze života ale pěkně nudnýho. ()
Jednoduchá komedie, která nepůsobí příliš strojeně a nemožně. Občas jsem se bavil, pocity po zhlédnutí neutrální, spíše příjemné, takže to vidím na 3*. Chybičky: 1) Oskar příjde ke svým rodičům, že pověsí záclony, přičemž mu matka odpoví, že už je pověsila Zuzana. Teprve později však vidíme scénu, jak je její snacha věší. 2) V klubu Velvet si Oskar objedná Mattoni, obsluha mu jí dá a nalije do skleničky. Po chvilce je ovšem sklenice prázdná a láhev opět plná. ()
Až téměř pesimistický pohled na životní etapu stárnoucího čtyřicátníka Oskara režijním pohledem Jana Hřebejka, který je, vedle Viewegha a Macháčka, také spoluautorem scénáře. Jednou to přijít muselo. Oskar, který svým strojeným úsměvem v televizi předpovídá počasí, je v manželství čím dál méně spokojený. Uspokojení hledá nejprve v náručí mladší a hezčí ženy (Vica Kerekes), poté se zaplete s celebritou - výrazně starší populární zpěvačkou, kterou ztvárnila Emília Vášáryová. Manželka (Simona Babčáková) mu nevěru brzy odhalí, dostane vyhazov jak z bytu, tak z práce, čeká ho rozvod. A možná teď už bude konečně šťastný. Film na mě působil v prvé řadě nedodělaně. Kratší minutáž nebyla úplně optimálně vyplněna. Film se asi v polovině v podstatě omezil na dvě dějové linie. V jedné sledujeme, jak je Oskarova manželka stále spokojenější po boku nového partnera (Pavel Liška), a ve druhé sledujeme Oskarovu vnitřní rozpolcenost vůči ženám a jeho citovou nestálost. Mně osobně v příběhu scházela větší životnost a větší charakterová výrazovost, protože herci na to měli. Vlastně celý film je o tom, jak Jiří Macháček střídá ženy. A to je trochu nuda. 40% ()
Hřebejk má tu smůlu, že Pelíšky jsou jenom jedny a že je natočil tak brzo, protože všechny dalši jeho filmy už jsou bohužel horší. Přesto to s Nestydou nevidím tak tragicky. Herci sice místy mluví tak "civilně", že jim prakticky není rozumět, ale člověk si časem zvykne. Milá byla česko-slovenská konfrontace ("co je to korytnačka?") i camea paní Hegerové a Mistra Gotta. Nejvíc mě však dostala použitá hudba - tomu říkám naprosto a stoprocentně "hudba mého srdce", takže díky ní zaokrouhluji ze 3,5 nahoru. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (22)
- V malé roli se ve filmu objevil i autor knižní předlohy Michal Viewegh. Mihl se na začátku filmu jako osoba, míjící se s Oskarem (Jiří Macháček) ve dveřích. (Ruuzha)
- Ve filmu se v epizodních roličkách objeví řada známých a populárních tváří. Pro zvýšení autenticity se Oskar v televizní redakci potkával jak se skutečnými rosničkami (Petra Voláková, Karla Mráčková), tak na chodbách potkával lidi, kteří v televizi skutečně pracují (Ester Janečková, Přemek Podlaha, Halin Pawlowská). Ve snímku hraje sám sebe i Karel Gott a Hana Hegerová. (hippyman)
- Ve scéně, kdy se Pavel Liška rozhlíží po Oskarově pokoji, můžeme na jednom z plakátů vidět Jacka Nicholsona coby Jacka Torrance z Osvícení. (D3VIL)
Reklama