Režie:
Richard DonnerScénář:
Brian HelgelandKamera:
John SchwartzmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Mel Gibson, Julia Roberts, Patrick Stewart, Cylk Cozart, Steve Kahan, Terry Alexander, Alex McArthur, Leonard Jackson, Troy Garity, Dean Winters (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Co je skutečnost a co mystifikace? To ví jen on sám - newyorský taxikář Jerry Fletcher. Je to podivín, který každému pasažérovi vypráví o nejrůznějších spiknutích, v jejichž pozadí stojí oni. Jde tím na nervy nejen lidem, kteří ho vidí poprvé v životě, ale také právničce Alici Suttonové, jež pracuje na ministerstvu spravedlnosti. Ta sice Jerryho důkazy shovívavě vyslechne, ale nevěří mu stejně jako nikdo z okolí. Jerry, který Alici tajně miluje, ve svém bytě zachovává dokonalou konspiraci. Přesto neunikne tajemnému doktoru Jonasovi. Je chycen, ale podaří se mu z uzavřených prostor psychiatrické kliniky utéct a konečně Alici přesvědčí, že není blázen, ale oběť podivných doktorových pokusů s lidskými mozky. Oni jsou velmi nebezpeční protivníci a dvojice na útěku se ocitá v ohrožení života. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (302)
Škoda, že většina těchhle slušnejch filmů z 90. let v dnešní době už ztrácí na své působivosti. To, čím tehdy mohly překvapit, se dnes stává okoukané a nestačí to. Proto jsem film dost dlouho nebral vážně, nebezpečně, spíš jako hru. Pod pojmem „akční“ si taky dnes představím něco víc. Ale příběh fajn, Mel předvádí svoje „komediální“ hraní (myšleno pozitivně) a po dlouhé době jsem viděl Julii zamlada. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh **** | hudba *** | humor – | akce ** | napětí ** | pustil bych si znova *** ()
║Rozpočet $75miliónov║Tržby USA $75,982,834║Tržby Celosvetovo $136,982,834║ Tak po dlhšom čase som sa k tomuto špionážnemu počinu od Richarda Donnera vrátil s musím povedať, že lepšie som spraviť nemohol. Z prvotného priemerného hodnotenia musím zmeniť svoj postoj na najvyššie, lebo takto kvalitne skonštruovaná špionážna dráma sa len tak nevidí, jedine ma napadá Scottov Verejný nepriateľ(95%). V podstate po celý čas nám príbeh ponúka strhujúce teórie a tým nám nedovolí spustiť zrak s prezentovaných obrázkov a to dej nepotrebuje ani nejakú bombastickú akciu, čo by zbytočne premrštila dej do banálnosti. Mel Gibson a Julia Roberts predvádzajú bravúrnu súhru aká sa len môže od takýchto mien očakávať, z ich vystúpenia sú cítiť emócie, napätie a nehovoriac už o strachu. "Donner keď má chuť do točenia a k tomu dobrý scenár, tak to je badateľne cítiť, čoho je dôkazom aj tento jeho počin!" ()
Od Donnera celkom nečakaná vec. Predsa len duo Gilbson-Donner evokuje niečo iné než politický triller. Pravdu povediac sa mi film na prvý krát nepáčil (možno práve pre tie mylné očakávania) zato na druhý krát to bolo celkom pošušňáníčko. Len sa treba pekelne sústrediť. Petku nedám lebo, predsa len to nieje môj štýl. ()
naposledy videne v kine, pozrene opat po 20 rokoch. stale je to slusna zabava so skvelym duom gibson a roberts, donner je profesional a i napriek viac nez dvojhodinovej dlzke to slusne odsypa (ale kludne to mohlo byt o polhodinu kratsie lebo dej nie je az prilis komplikovany), navyse to ma vynikajucu kameru. ak to vsak porovnam s konsiparcnymi thrillermi zo 70tych rokov (3 days of condor alebo i parallax view) tak sa to na ne nechyta, ale je to stale dobra jednohubka... ()
Geniálně jednoduchý a jednoduše geniální námět za milión, ze kterého šlo vytřískat tolik dobrého... Šlo, ale bohužel k tomu nedošlo. Navíc kredit sráží i délka a otřesný závěr, kdy se to rázem bere vážně a působí to spíše jako parodie sebe sama. Každopádně ze spolupráce Donnera s Gibsonem vzešel nejeden dobrý film a i Spiknutí se k nim zařadí. A to i navzdory tomu, že je tentokrát je to pouze dobré a nikoli výtečné. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (14)
- Fotografie Ezechiela Walterse v bytě Jerryho je ve skutečnosti foto Briana Helgelanda. (fannah)
- Jerryho licenci pro taxi vydal Raffi Paloulian, přítel scénáristy Briana Helgelanda. Objevil se i ve filmu jako statista. (fannah)
- V kině, ve kterém se Jerry schová před pronásledovateli, právě promítají film Jestřábí žena. Konkrétně závěr filmu, kdy Navar vjíždí na koni do katedrály. (m.xFuck)
Reklama