Režie:
Brad BirdKamera:
Robert ElswitHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Tom Cruise, Paula Patton, Simon Pegg, Jeremy Renner, Michael Nyqvist, Vladimir Maškov, Samuli Edelmann, Ivan Shvedoff, Anil Kapoor, Léa Seydoux, Josh Holloway (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Oscarový režisér Brad Bird (Ratatouille) natočil svůj hraný debut v podobě čtvrtého pokračování mimořádně úspěšné série Mission Impossible. Bombový útok v Kremlu vrhne na IMF podezření z mezinárodního terorismu. Prezident následkem toho vyhlásil tzv. Ghost Protocol a obvinil Ethana Hunta (Tom Cruise) a jeho tým ze spiknutí s cílem rozpoutat jadernou válku. Ve snaze očistit jméno agentury se Ethan rozhodne sestavit nový tým, aby za využití všech kouzel moderní technologie, která mají v zásobě, odhalili pravdu. Tentokrát jsou v tom ale sami a pokud budou zajati, celý svět se ocitne v děsivé noční můře, z níž se nelze probudit. (Cinemax)
(více)Videa (43)
Recenze (1 203)
Proti Bradu Birdovi nemám ani to nejmenší, Michael Giacchino se také snaží, ale co z toho, když lehkou nudu střídají scény, které nejsou ani poctou, ani citací, jen starým zbožím (až na výjímky, třeba telefonní budku). Ale ve kterém filmu máte zase možnost vidět, jak Josh Holloway zneškodní Pavla Kříže. 70%. ()
Klaus musí tenhle film milovat. Tajní agenti v něm dostávají jako odměnu za splněnou misi iPhone 4S, komunikační oddělení BMW dokáže svý cílovce vklínit, že se s jejich autem můžete klidně rozstřelit pádem z šestýho patra a finále vypadá jak 2D plošinkovka inspirovaná Epizodou III (ale to není moje myšlenka). Nevím, co mě na tom nudí víc, jestli ta absolutní ztráta něčeho skutečně fyzickýho (Abrams je bůh), nebo ta vycizelovaná bezradnost vytvořit něco, co bych si pamatoval i dvě hodiny po projekci a dal to k dobru v hospodě. PS: Epilogy by měly být trestné. ()
Brad Bird ako ostrieľaný tvorca veľkolepých animákov dostal neľahkú úlohu neostať v tieni skvelej Abramsovej trojky a tento cieľ sa mu podarilo dosiahnuť, čo mi pripomenulo šťastný rozprávkový happyend. Štvrtá misia dostala úplne nový nádych, má to šmrnc, šťavu, jednoduchú, no údernú akciu, skvelých hercov, pár dobrých zvratov a trefný humor. Nyqvistov záporák, nápaditá akcia a záver filmu, to všetko má u mňa veľké plus, no stále to však nebolo dotiahnuté na perfektnú. Hlavne nereálnosť a naivnosť niektorých scén a záverečné minúty stiahli absolútnu spokojnosť. Latka je však pred (možnými) ďalšími dielmi nastavená skoro tak vysoko ako Dubaiská Burj Khalifa, mission impossible to ale nieje. 85%. ()
Co do vizuálu spolu v současné kinematografii soupeří čtyři tendence: film, digitál, 3D a Imax. Film i digitál tvoří párovou dvojici, protože mají přes četné odlišnosti společný dvourozměrný základ, kdežto párová dvojice 3D a Imax je třírozměrná (i klasický Imax bez 3D vytváří výrazný dojem prostorovosti) - rozdíl je akorát v tom, že ve 3D vystupuje obraz vně z plátna k nám, zatímco Imax vynikajícím rozlišením a detaily ponouká diváky spíše ke vstupu dovnitř. Celkem příznačný je i fakt, že tak jako se vedly v posledních několika letech vášnivé spory mezi zastánci filmu a digitálu, vede se dnes obdobný spor mezi zastánci 3D a Imaxu. Tento spor se dá ovšem velmi snadno rozseknout konkrétními čísly: jestliže před nás ve 3D vystupuje obraz maximálně o pár metrů, velkoformátové imaxové záběry v MI-4 z věže v Dubaji nabízejí více než 800 metrů velmi intenzivního pohledu směrem dolů. To dává až stonásobnou účinnost Imaxu oproti 3D. Čísla jsou zde tedy jasná. Zajímavé je také to, že každé z těchto čtyř vizuálních tendencí v soudobé kinematografii - filmu, digitálu, 3D a Imaxu - odpovídá svým pojetím a koncepcí jedna ze čtyř velkých akčních scén v MI-4: filmu honička v písečné bouři (paralela mezi zrnky písku a filmovým zrnem je zjevná), digitálu útěk z vězení (systém bezpečnostních HD kamer), 3D závěrečné zápolení (pohyby objektů, aut či postav, v prostoru továrny) a Imaxu potyčka v Dubaji (hitchcockovské pády do nekonečných hloubek). P.S. Nevím přesně, jakou gáži a kolik procent z tržeb/zisku Cruise za roli vyinkasoval, ovšem za to „mám ocelový koule“ poletování stovky metrů nad zemí na ocelovým lanku bez dubléra si zaslouží i ten poslední cent. Je to bourák. ()
Poctivá práce s nevýrazným záporákem a matným finále, které naštěstí nedokáže zkazit dojem z dobře odvedené práce. A Hunt je pořád klíčová postava, i když Rennerovi nelze upřít snahu. Kdyby to v téhle týmové rovině mělo pokračovat dál, vůbec by mi nevadilo, kdyby se MI vrátilo do kin každé dva roky. Sympatická žánrovka. ()
Galerie (90)
Zajímavosti (54)
- Zvláštní záliba producenta J.J.Abramse v čísle 47 je patrná i v tomto filmu, a to konkrétně na speciálně upraveném voze, který hledají agenti Hunt (Tom Cruise) a Brandt (Jeremy Renner) poté, co naskakují na jedoucí vlak. (=woody=)
- Benji (Simon Pegg) používá notebook od firmy Apple. (AngelusCZ)
- Exploze Kremlu a Rudého náměstí v Moskvě vznikla ve studiu s pomocí záběrů skutečného náměstí. Scénu natočil oscarový specialista na vizuální efekty John Knoll: “Naplánovali jsme polohu, kde a kdy kdo je, a potom natočili panorama a běžný život náměstí.” (Zdroj: Bontonfilm)
Reklama