Režie:
Nimród AntalKamera:
Gyula PadosHudba:
John DebneyHrají:
Adrien Brody, Topher Grace, Alice Braga, Walton Goggins, Oleg Taktarov, Laurence Fishburne, Danny Trejo, Louis Ozawa, Mahershala Ali, Carey Jones (více)VOD (4)
Obsahy(5)
V novém pokračování série Predátor se Adrien Brody představuje v roli Royce, žoldáka, jenž se neochotně ujímá vedení skupiny elitních bojovníků, kteří se nedobrovolně ocitají na planetě pokryté džunglí. Když se ale tihle chladnokrevní “predátoři” s lidskou tváří ocitnou ve válce s novým druhem skutečných vesmírných Predátorů, začíná rozhodující utkání mezi lovci a jejich kořistí. (Magic Box)
(více)Videa (4)
Recenze (1 542)
Rodriguezův vysněný projekt nezklamal a po dlouhých 20 letech (!) má nejblíže k originálnímu predátořímu feelingu od časů Hopkinsovy dvojky. Antal se opět musel hrdě popasovat se slabším scénářem a jeho jednou za čas probleskující zkratkovitostí a slaboduchostí (zběsilé seznámení úvodního osmera, neustálé osvětlování situace za asistence hlášek typu "Jak to víš?" - "Také jsem to dělal", "To samé bych udělal já" atd. atd.) a spolu s Johnem Debneym tvoří výjimečný tandem, zdatně navazující na zapuštěné kořeny původním filmem. Tajuplnost, zorientování se v situaci, všudypřítomný neklid, kráčení nekonečnou džunglí – zkrátka kus pořádné atmosféry, daný poctivou expozicí a sladěním s povědomě zneklidňujícími tóny. Díky tomu neshází zlomovým momentům vysoký faktor děsu (scény prvních dvou úmrtí) a filmu styl, než to celé s nástupem Fishburnea zamíří i s laškovným variováním motivů z původního filmu o třídu níž směrem k tuctovosti a nadutosti obou filmových crossoverů. Z nezanedbatelného, přesto stále málo šťavnatého týmu (z postav Gogginse a Taktarova šlo jistě vytěžit víc, co do individuality se ve srovnání s původním týmem bohužel nikdo nevyrovná ani Ponchovi či Hawkinsovi) vyčnívá skvostně amorální Adrien Brody a rázná Alice Braga, samotní predátoři jsou pak jediným faktorem, který se Antalovi a spol. nepodařil úspěšně oživit. I tentokrát shází aura neporazitelného, krvelačně zákeřného monstra, jež budí hrozivý respekt, s vypnutím chameleoního módu, stržením masky a vůbec vystoupením z anonymity přestává být v druhé půlce trio predátorů atraktivní a platí spíše za zaměnitelný likvidační prostředek než za soběstačnou ikonu. Snad příště, v které budu za stávajícího týmu milerád doufat. 7/10 ()
Kdo jiný by měl točit Rodriguezovo vysněné pokračování předchozích dvou Predátorů (tragické profanace AvP nemohu počítat), než režisér s křestním jménem Nimród.. Přiznávám, těšil jsem se moc, nyní však docela zklamán musím konstatovat:„Antale, Roberte, you ugly motherfuckers!“ Postupně umírající atmosféra, přiblblé hlášky, nucený humor, Fishburne dávající si už desátou sezónu pravidelně na snídani hromadu koblih z planetárního Donut Landu a vrcholem budiž odbytý finální souboj žoldáckého pianisty a vesmírného lovce (cha, že prý údajně vyššího levelu!) ve stylu Posledního mohykána (Spoiler: Broďák Čingačgúk, Predoš Magua). Zřejmě se v průběhu filmu zapomněli autoři zmínit o tom, že se jedná o revír pro nevidomé, neslyšící a intelektu prosté Predátory a já se musím přiřadit k zástupu těch, kteří si myslí, že by si Dutch kvůli nim ani neobtěžoval vyndat z huby doutník. Nicméně abych jenom nekštil síru, oprášení fenomenální Silvestriho hudby byl nápad skvělý, pomrkávající odkazy také (song u závěrečných titulků, příprava Hanza k souboji ve stylu Billyho z jedničky), ale to všechno bylo jen kopírování originálu, takže nakonec musím dát Antalovu filmu největší kredit za připomenutí toho, jak výjimečný McTiernanův snímek z roku 1987(!) vlastně je. Apropo, hned druhý den jsem se podíval do skříně s DVD a řekl si, že je čas vyndat nedostižnou.. ()
Rodriguez je z toho cítit na hony daleko, občas je skutečně mimořádně zábavné, jakým způsobem provokuje i v rámci akčního Béčka. Antal se pro změnu projevil jako velmi schopný režisér, scénář je bohužel zásadním kamenem úrazu a od začátku způsobuje, že film chtě nechtě jede na půl plynu. Prakticky ze všeho by se dalo vytěžit dvakrát tolik, některé věci pak vychází vyloženě na prázdno a i na první pohled zajímavé nečekané zvraty a mopmenty zůstanou zpravidla jen u nezaujatého "hmm", občas pak dokonce zavání těžkým WTF. Triky ovšem solidní, hudba parádní, Adrien Brody redefinuje pojem "badass motherfucker" a kdyby se vypoustila haluzní pasáž s Fishburnem (díky ní jsou Predátoři přesně o těch 20 minut delší, než by bylo potřeba) a film by skončil v JISTÝ moment, bylo by to za plný počet. Takhle mírné zklamání, ale přesto solidních 7/10 za film, který sice nestrhne, ale v podstatě ani nedokáže vyloženě nudit. Poslední hláška má šanci zkultovět... ()
Predátoři by se chtěli tvářit jako obohacující pocta originálu, ale je z nich nakonec takový slabší a podivnější remake. Bohužel to, co fungovalo před dvaceti lety jako nekompromisní nářez, působí dnes v psychologičtějším (?) pojetí občas úsměvně a občas unaveně. Zklamání je o to větší, že úvod plný zmatených drsňáků a napětí sliboval opravdu hodně. Když se ale ve finále scénář rozhodne zapojit strategickou stránku věci a začne nešikovně přidávat komplikace a zvraty u samotných lidí, jde dolů i úplně všechno. A nezachrání to ani fajn herecká dvojice Brody-Grace. 50% ()
Slušná pocta k předchozím Predátorům, sice se jim kvalitně ani nepřibližuje, ale i tak je to místy zábavná podívaná. První polovina filmu bez problémů, ale ve druhé části už mám několik menších připomínek. První menší nedostatek jsem měl k postavám, které dostali možná málo prostoru, jelikož jsem si k nim nevytvořil žádný vztah a bylo mě jedno, jaký budou mít osud (Adrianu Brodymu jsem roli drsňáka nevěřil). Další problém jsem měl při soubojích, které nebyly vůbec divácky atraktivní a nemám potřebu je zhlédnout znova, což je škoda. A napětí, nebo závěrečný drive zde taky není v takové míře jak v předchozích dílech (nepočítám AvP). I přes chyby u mě převládla nostalgie a příjemný pocit po zhlédnutí, i když mám pocit, že parádní hudba zde udělala mnohé... Mé hodnocení 3 hvězdičky... ()
Galerie (129)
Zajímavosti (49)
- Royce (Adrien Brody) při debatě s Isabellou (Alice Braga) cituje amerického spisovatele Ernesta Hemingwaye, který řekl nejúspěšnějšímu ostřelovači ve vietnamském konfliktu C.N. Hatchcockovi: "Není lovu, jako je lov na lidi. A ti, kteří dlouho loví ozbrojené muže s nadšením, už nikdy po něčem jiném nezatouží". Voják mu dal za pravdu. (Eratashi)
- Základní zápletka filmu vznikla již v roce 1994, kdy Robert Rodriguez pracoval na filmu Desperado (1995). Předložil návrh scénáře společnosti 20th Century Fox, ale ta ho odmítla, protože požadovaný rozpočet byl příliš vysoký. O patnáct let později se studio rozhodlo jeho scénář dokončit a zrealizovat. (CrypzzXD)
- Náklady na výrobu byly přibližně 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama