Reklama

Reklama

Tady to musí být

  • Itálie This Must Be the Place (více)
Trailer 1

Cheyenne je bývalá rocková hvězda. Ve svých padesáti letech se stále obléká ve stylu gothic a žije v Dublinu ze svých autorských honorářů. Smrt jeho otce, se kterým dlouhých 30 let nekomunikoval, ho zavede zpět do New Yorku. Cheyenne zjišťuje, že jeho otec byl celý život posedlý jednou věcí: vyhledat postu za pokoření, které utrpěl v koncentračním táboře v Polsku. Cheyenne se rozhodne pokračovat tam, kde jeho otec skončil a vydává se na cestu napříč Amerikou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (382)

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

I když je to Sorrentino, tak to nemění fakt na tom, že ten film je prostě špatně napsaný a dramaturgicky nezvládnutý. Co mělo přijít do desíti minut, to přichází až ve čtyřicáté. Je v tom až moc cítit snaha být "divný" v každém záběru a za každou cenu, nemluvně o těch veškerých nahodilostech, který tam jsou prostě jenom proto, aby tam byly. A David Byrne je socka, která měla raději svoji hudební invenci zanechat u Windows XP, není tedy divu, že v tomhle filmu není vyloženě jediná dobrá scéna, která by strhla svým audio-vizuálem jako v Il Divo, když to prostě hudební doprovod neumožňuje. Velké zklamání. Doufám, že příští film bude točit zase doma. ()

SaNcHeZ_cz 

všechny recenze uživatele

Přestárlý rocker Cheyenne se vydává napříč Amerikou lovit ztraceného nacisty z Osvětimi. Paolo Sorrentino servíruje divákům působivý a značně originální příběh, v osobitém podání. Místy sice zavání až přílišnou absurditou a s postavou Seana Penna se poměrně těžko z počátku sympatizuje, ovšem v momentě kdy se tak stane, vás Tady to musí být strhne a nepustí. O skvělé hudbě a perfektním budování atmosféry snad ani nemluvě. [75%] ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[IFF 2011, Bratislava] Obavy z neistejšieho prechodu medzi európskym a americkým teritóriom ostali našťastie nenaplnené. Macher Sorrentino neprepadol do priepasti povrchných istôt západného kontinentu a zobral si z neho len to najlepšie. Touto cestou chcem preto opätovne zvýrazniť/vychváliť signifikantné prvky jeho fantastickej tvorby a takisto oznámiť, že slovo UDALOSŤ tu má reálne odôvodnenie. Poďme si teda objasniť z čoho som od náhleho nadšenia na riť usadol a v tvári do červena zrudol._______1. HEREC podivín v roli extrovnej. Ak si prednedávnom Sean Penn do nemenovaného plátku sťažoval a hlásal nepochopenie ohľadom svojho nevyužitia/zanedbania pri príprave "Stromu" pod vedením T. M., tak v "This must be the place" si vzniknuté resty dostačne vynahradil a kvôli dômyselnosti P.S. veru spôsobom jemu nevídaným. Dámi a páni S.P. ako vyslúžilý rocker na odpočinku s vizážou ala "Cure" nemá najmenšiu chybičku. Predvádza síce až prismelý, no nevšedne suverénny výkon v ktorom sa vkladá jak do vážnych tak komediálnych polôh, pričom každý výraz má svoju váhu. Niekomu bude liezť na nervy, niekomu bude hviezdou._______2. PRÍBEH pokúšajúci toleranciu diváka. Duálne etudy S.P. sú však logickým vyústením odvážneho kroku realizačného týmu ktorým je vkusné prekríženie dvoch lákavých, no na nenásilné zlúčenie požadovačných žánrov-a to existenciálnej drámy s "road-movie". Tento drzý "cross-over" sa sprvu môže javiť ako drsný šmirgeľ (zmaľovaný exot s tenkým hláskom sa naprieč U.S.A. vydáva hľadať/potrestať perzekútora-dôstojníka SS Aloisa Langa-svojho zosnulého otca, ktorý počas 2. sv. vojny v koncentračnom tábore trpel práve pod jeho drezúrov), ale akonáhle sa človek ponorí do kuriózneho diania, do pružných dialógov, do postupného odhaľovania skrytých tromfov rozprávania, tak nepocíti žiadne škrabanie, ale naopak pohladenie ako po zjemňujúcom balzáme. Všetko vďaka jemnému prelnutiu partov bizardných (Hitler, Batman), rozpachtených (lovec Židov, pumpa, atď.), hrejivých (bazén, gitara, indián), satirizujúcich (maklér, predajca zbraní, akcie Tesca:), vykupujúcich (…) a vďaka pedantnej súhre s podpornými prostriedkami, ktorým patria následujúce dva body._______3. ZVUK vyladený na tu správnu nôtu. Nesie v sebe akýsi "wes andersonovský" nádych v ktorom taktiež prevažujú skladby plné zronených aj dúfanlivých textov/rytmov. Tentokrát má OST na starosti David Byrne z Talking Heads, ktorý svojím pregnantným výberom robí dostatočne dobrý dojem ("Lord I'm comin' od Gavin Friday, "Passenger" by Iggy Pop, atď.) a pripája sa tak k ďalším kvalitným, Paolom v minulosti angažovaným skladateľom-k Tehovi Teardovi+Pasqualovi Catalanovi._______4. OBRAZ čo by záruka pôžitkárskeho rozptýlenia-zimomriavok po celom tele. Technika akou sa tu záberuje je fakt jedinečná (Luca Bigazzi je expert), os hlavný kameraman-režisér-postprodukcia odvádza kus poctivej práce v podobe opojných jázd/švenkov, kompozičných frajeriniek a decentných digi úprav. Povýšenie na úplne iný-vyšší level zachytenia mizanscény, je trochu utopický, je dosť zvodný-je naprosto fungujúci._______Takže to zhrniem, nech sa tu nenaparujem.:) Koprodukčná misia úspešne splnená a vypiplaný model nakrúcania obhájený. Napriek tomu si myslím, že P.S. je jednotka samostatná-tiger taliansky a hovoriť anglicky (resp. spolupracovať s Amíkmi) sa v jeho dielach bude len zriedkavo, pretože to, čo z neho robí kaliber v zahraničí je práve škola domáca, jej nech sa drží, ju nech rozvíja. Každopádne výlet za veľkú mláku mu vychádza na výbornú, zas to senzačné skĺbenie obsahu a formy, zas ten zanietený prístup k médiu a po dvoch nestárnucich pokladoch ("Il Divo", "Le Conseguenze dell'amore") ZAS iné-prvotriedne predstavenie ktoré si milerád doprajem znovu a znovu. () (méně) (více)

Renton 

všechny recenze uživatele

Paolo Sorrentino to má v malíku. S obrazem, kompozicí a náladami kouzlí, k tomu se Sean Penn ždíme na maximum (kéž by And the Oscar goes to...) a film je rozhodně potěšení sledovat. Kamera je v neustálém pohybu, záběrování rozmanité a navíc s perfektním hudebním výběrem. Trochu vázne v rovině scénáře, kdy různé vrstvy občas moc nesedí na sobě a přesah taktéž. Ale dialogy a většina audiovizuálních momentů nemá pocitově chybu. Cool trip. 75%. ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Skvělá kombinace všech filmových prvků ve jménu puntičkářství, ale v kladném slova smyslu - vybalancováno do rovnováhy. Jak tady mnozí složitě analyzují, jde o jeden komplexní prožitek, pro mě umocněný potvrzením známého - méně znamená více. Tak nějak si představuji kvalitní nezávislý film. Zralý film pro zralého diváka. ;-) ()

Galerie (60)

Zajímavosti (11)

  • Scénář k filmu napsal režisér spolu se svým italským kolegou, scénáristou Umbertem Contarellem na základě dřívější spolupráce na La partita lenta (2009). (SydneyB)
  • Paolo Sorrentino byl údajně zklamaný z přístupu, jaký Harvey Weinstein zvolil ohledně distribuce filmu v Americe. Film tam byl kvůli problematickému nasazení relativně neúspěšný. (Brousitch)

Související novinky

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

06.01.2013

Stejně jako v loňském roce, i letos vám přinášíme přehled nejlepších filmů uplynulého roku dle předních uživatelů ČSFD.cz. Uživatelé i filmy v jejich výběru jsou seřazeny abecedně. Nejoblíbenějším… (více)

Reklama

Reklama