Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

standsiller 

všechny recenze uživatele

Spájací motív rozprávok mi pripadal slabý, nedotiahnutý a možno by bol na mieste aj termín zbytočný. Neviem ako to celé funguje v predlohe , tu som však od začiatku mal podozrenie že išlo o snahu priniesť niečo málo z Fimfára. Tam je ale spojný bod práve Jan Werich tu autíčko s minimálnou pozornosťou. Spisovateľovi chcú zobrať auto čo pre neho znamená najvyšší trest. Prečo by ma ale malo zaujímať jeho auto a on ako taký, keď sa autorstvo utieka viac k poviedkam ? ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Večerníčkovská dětinskost hrané spojovačky i první autopohádky mě zaskočila, ale dál už to bylo jen lepší. Především hned ta druhá, „Účetní a víla“, nadchla svou praktickou poetičností („Říká si víla a stojí peníze jako každá ženská.“ :-)), třetí pak originální ploškovou animací v reálném prostředí (okna na hřbetech knih), počítačová čtvrtá zase ušla díky moderní energičnosti. Nakonec i to pojíždění Ondřeje Vetchého za odpovědí na otázku „mají auta duši?“ se ukázalo jako poměrně roztomilé. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Spojující příběh s Ondřejem Vetchým stojí za starou bačkoru, ústřední píseň je nezajímavá, první animovaný příběh nekvalitní.. kvalita a originalita příběhů se naštěstí stupňuje a především ten o rybáři je naprosto dokonalý. Je však třeba brát zřetel, že tento film je určen především dětem, tak proč ne. :) ()

Jakubisko 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2011 ... No, Autopohádkami jsem byl upřímně řečeno lehce zklamaný. Ačkoli byla každá poměrně jiná, jejich celkové pojetí mi přišlo až moc primitivní a zaměřené opravdu na ty nejmenší (což není nutně mínus, ale kvalitní pohádka pro malé by měla umět zaujmout i dospělé diváky) a hrající tak trochu na klišé. Většina pohádek ničím neurazí a nenadchne, opravdu vyčnívá akorát ta třetí (rybář), která má ohromně roztomilou a originální animaci a plno vtipných momentů (dýchající rybičky, chňachňach :)) ). Příběhem se zase trochu odlišuje druhá (víla), i když nevím co přesně si z ní máme vzít za ponaučení. Asi nebrat si ženský do baráku. :) Hrané předěly s Vetchým jsou těžký podprůměr, upřímně nevím proč si do této role vybrali právě jeho. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

No tak ten spojující příběh s Ondřejem Vetchý stojí opravdu za nic. Avšak svojí debilitou u mě vyvolal 1 - 2 lehkých pousmátí. Z těch animovaných epizod byly dvě naprosto debilní a tak nějak mi znechutily průběh filmu. Jedna byla snesitelná( Vincent). A jedna se mi velmi líbila (Rybář), která mě ohromila hlavně a především výbornou netradiční animací. Jako celek mě to kdoví jak nenadchlo a troufnu si tvrdit, že děti by to nebavilo o nic víc. Velmi slabé * *. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Povídka “O Vincentovi” je realizována klasickou 3D animační technologií, zvláštností je však režijní pojetí. Zkušený 3D autor Libor Pixa dobře ví, jaké jsou kapacity a možnosti českých 3D animátorů, a proto napsal scénář tak, aby dynamizoval hru střihem. Kromě toho může mít tato povídka přívlastek kosmopolitní, protože některé její části vznikaly v Británii, jiné v Argentině nebo Rumunsku. (LEGACY)
  • Hrané epizody se natáčely na přelomu října a listopadu 2010 na různých lokacích v Praze, Poříčanech a hlavně v Mladé Boleslavi, kde generální partner filmu Škoda auto umožnilo natáčení v prostorách, kde se nesmí ani fotit, natož filmovat. Natáčet za plného provozu byl adrenalinový zážitek jak pro štáb, tak pro ochranku a možná i zaměstnance Škody. (LEGACY)
  • Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)

Reklama

Reklama