Svobodná umění

• USA Liberal Arts

Třicátník Jesse se kvůli rozlučkové oslavě vrací na svou bývalou univerzitu. Setkává se tu se studentkou Zibby a netrvá dlouho, než mezi začne vznikat intenzivní pouto. (Filmbox)

Recenze (122)

Estrellita

Upřímně řečeno - byla to děsná nuda. Jasně, některé filozofické myšlenky za to stály, ale opravdu to člověk chce poslouchat přes hodinu a půl? Každopádně, jelikož já sama mám knížky ráda a nečtu je jenom proto, že bych měla, ale proto, že mě baví, lehce nadhodnotím a dám tomuhle filmu tři hvězdičky - s odřenýma ušima. 45% ()

Asmodin

Po Bezvadíkyještěprosím jsem už věděla, co asi tak mám očekávat. Myslela jsem si, že díky Elizabeth Olsen bude film vypadat líp a to se zpočátku dařilo, ale její postava mi potom strašně lezla na nervy, tím jak všechno rozebírala a okecávala, navíc to závěrečný psychologické sebezhodnocení, bylo na 19-ti letou až moc. Navíc si myslím, že dali příliš velký prostor vedlejším postavám, mě rozhodně by příběh nějakýho profesora unudil k smrti. Stejně všechny zajímal vztah mezi Zibbi a Jessem. ()

dr.horrible

Reiner, Brooks, Burns... Viac režisérov už napodobňovalo Allena a zo všetkých mi Radnor vadí najmenej. Jeho Liberal Arts je veľmi podobné (a cituje) a zároveň iné, no stále príjemné a nenásilné. Stále pripomína jeho prvotinu a stále je to absolútne klasický nezávislák, ale zároveň tak nejak dospelejší; Ako keby sa od Happythankyoumoreplease posunul o desať rokov dopredu v čase a snažil sa riešiť problémy, ktoré ho časom začnú trápiť. Ako keby dospieval spolu so svojim filmom... PS: Zatmievačka sa vracia !!! ()

Johnny.ARN

Sú filmy, pri ktorých pozeraní sa chcete dopichať plastovým príborom. Sú filmy, ktoré vás vcucnú a nepustia do záverečných titulkov. A potom sú filmy, ktoré vystihujú vaše aktuálne mentálne rozpoloženie a presne tam zapasujú. Svobodná umení taký film bol. Užijete si ho len vtedy, keď si ho pustíte v tej správne chvíli a väčšinou úplne náhodne. Príjemné obsadenie, príjemný dej a situácie a dialógy, ktoré si jednoducho zapamätáte a ktoré vám ukáže, ako žiť. Lebo nič nie je stratené, len si netreba ulietávať a občas stretnúť feťáčika Efrona, aby vás vrátil späť na cestu. Treba len trafiť ten správny moment, inak vás to nebude baviť. 4 z 5 ()

korbitch22

Josh Radnor už rozdává radost pouze jako nezávislý filmový tvůrce, jelikož jeho Ted Mosblb už je zcela vyčerpaný, což naštěstí neplatí o samotném Radnorovi.Typický milý a lehký film, který si ladně pohravá jak s komedií, tak vkusně i s dramatem.Radnor má úžasný a inteligentní smysl pro humor a neuvěřitelný cit pro drama a mezilidské vztahy.Jeho scénář opět nezklamal, dialogy jsou vtipné, sarkastické, cynické, milé, tvrdé a tak neuvěřitelné, až jsou vlastně pravdivé.Radnor tu rozjíždí několik dějových linek, ale tou hlavní je samozřejmě láska, která se musí prát s otázkou jestli se řídit rozumem, nebo srdcem.Téma téměř vyčerpané dokázal Josh neuěřitelně oživit a postavit ho i na tak banálních věcech, jako je spor o kvalitu jedné nejmenované upírské knižní ságy.Herci jsou pod Radnorovým vedením naprosto přirození a hrají excelentně, nejvíc mě odbourala rolička Zaca Efrona, to sem se musel neskutečně tlemit.Celkově prostě sem tak mile šokovanej tím režisérským přístupem a opravdu obdivuju Radnorův styl vyprávění příběhu.Liberal Arts je sice o malinko slabším kusem, než jeho předchozí film BezvaJeštěDíkyProsím, ale spíš je to tím, že zatímco jeho první film byl takovu milou hříčkou všedních i nevšedních událostí s mile nahlavu postavenou zápletkou, Liberal Arts je dost tvrdým pohledem na svět z pozice jednoho citlivého romantika a je to film podstatně sofistikovanější, inteligentnější, o to ale divácky nevděčnější a místy odtažitý (hlavně pasáže, kdy se hádají o kvalitách knížky mi hrozně sebrali sympatie).To nemění nic na tom, že jsem opět neuvěřitelně bavil a ani snad netušíte jak moc jsem souhlasil s rozhodnutími hlavního hrdiny, což taky lehce příznivě ovlivnilo mé celkové hodnocení.Radnor umí a s Allenem bych ho rozhodně nesrovnával, protože Radnor umí a není to povrchní, do sebe zahledění debil.Moc se těšim na Radnorův další film a upřímně mu přeju, aby už dětem konečně našel tu matku!80%. ()

• V jednom z prvých záznamov v záverečných titulkoch chýba "s" - "First Assitant Camera". (Marek1991)
  • V prvních verzích filmu byla v závěrečných titulcích chyba, kdy u First Assistant Camera chybělo "S" ve slově Asssistant. (klingr)
  • Jessemu (Josh Radnor) je ve filmu 35 let a Zibby (Elizabeth Olsen) 19 let. V době natáčení bylo ovšem hercům přesně o tři roky více, tedy 38 a 22 let. (korbitch22)