Režie:
Carl FranklinScénář:
Walter MosleyKamera:
Tak FujimotoHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Denzel Washington, Tom Sizemore, Jennifer Beals, Don Cheadle, Maury Chaykin, Terry Kinney, Albert Hall, Lisa Nicole Carson, Beau Starr, L. Scott Caldwell (více)Obsahy(1)
Vyhodili ho z práce. Nemůže splácet hypotéku na dům. Soukromý detektiv Easy Rawlins je na dně. Začne hledat ženu, kterou nikdo neviděl. Daphne Monet je ďábel v modrém, dáma, která sice slušně platí, ale vybírá si velkou daň. V jejích patách se plíží vraždy, vydírání, lži, brutální praktiky policistů a špinavá politika. Easy naskočil do rozjetého vlaku, ze kterého není úniku. (Bonton Home Video)
(více)Recenze (20)
Natočeno podle stejnojmenné knihy, kterou napsal Walter Mosley. Scénář a režie - Carl Franklin. Příběh mladého černocha, který se po ztrátě práce stává soukromým očkem a zaplétá se do dvojnásobné vraždy. CITÁT - Jel jsem uprostřed noci bílou čtvrtí s bílou ženskou ve svým autě, ne já nejsem nervozní...ale blbej.......... Příběh je někdy doprovázen úvahami a myšlenkami hlavního hrdiny, který se tak stává i vypravěčem ve třetí osobě. Politický kriminální příběh z dob, kdy Amerika ještě měla "barevnou" bariéru a to dokonce oběma směry, kterou si nedovolil překročit ani bohatý běloch. Ve filmu hraje Denzel Washington jako Easy Rawlins nebo Jennifer Beals jako Daphne Monet. ()
Denzel Washington většinou moc nezklame a překvapivě nezklame ani v tomhle noirovém filmu, který mi přijde trochu moc strojený na to, aby měl tu správně temnou a přitom chlapskou atmosféru s výbušnými scénami. Je to moc vyumělkované, není to dostatečně špinavé. Přesto se mi líbí, že i v 90. letech se podobné filmy točily. ()
Detektivka průměrná, ale ocenil bych zde výtvarné řešení, které sice není nijak nadpozemsky skvělé, ale zaujme. Film je stylizovaný do 30./40.let, vlastně je to noir. Mezi námi: trochu je podezřívám, že ta stylizace nebyla původní záměr, anóbrž že všechny herce tak oblékli, protože chtěli, aby si kostymérka také pro jednou užila něco té filmařiny..... dodatek: Po nějaké době jsem se zase dostal na profil tohoto filmu a moc nechápu, co jsem tou větou o kostymérce myslel. Tak se mě na to neptejte. ()
Neobvyklé ve věci hlavní role afroamerické komunity a souvisejících obousměrných bariér segregace, jinak se žánrové zvyklosti nemění. Muž na stopě tajemné ženy je použit, aby byl využit a mezi kupením otázek a mrtvol postupně zjišťuje, že od začátku jde o něco jiného. O něco, co provází souložení, střelba a pár zlomených srdcí.. Franklin to rozhodně mohl podat poutavěji, ale pár jednotlivostí stojí za pozornost. Bourák Denzel, různé druhy bouráků značky Cadillac, cynický Sizemore, s ničím nesouvisející angažmá přehnaně aktivního dřevorubce ze sousedství a v neposlední řadě bláznivý texaský Myšák Cheadle, v jehož okolí není bezpečno. „If you ain't want him dead, why you leave him with me?" ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $16,140,822║Tržby Celosvetovo $-║ Z mojej strany poviem že to je nečakane odbitý film, kde je dejová línia a rovnako tak aj charaktery postáv stratené v nevýraznosti a je to škoda lebo film mal dosť slušné obsadenie. Z toho čo som videl od režiséra Carla Franklina len dodám, že ani jeden film nedotiahol do úspešného konca. Jeho štýl sa nedá označiť ani za rutinérsky, on sa proste postupne v deji stráca až tak, že na konci ani nevie čo chcel filmom vlastne povedať. /25%/ ()
Galerie (32)
Photo © TriStar Pictures
Zajímavosti (7)
- Cenu Národní společnosti kritiků USA pro nejlepšího kameramana za rok 1996 získal za svou práci na filmu Tak Fujimoto. (Terva)
- Natáčení probíhalo převážně v kalifornském Los Angeles, konkrétně také třeba na Griffithově hvězdárně ve slavném hotelu Ambassador. (Terva)
- Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné knihy Waltera Mosleyho. (Terva)
Reklama