Režie:
Josh TrankScénář:
Max LandisKamera:
Matthew JensenHrají:
Dane DeHaan, Alex Russell, Michael B. Jordan, Michael Kelly, Ashley Hinshaw, Anna Wood, Ashley Peldon, Crystal-Donna Roberts, Matt Nolan, Pierre Malherbe (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Za Andrewem se do pokoje ráno dobývá opilý otec. Andrew mu říká, že si koupil kameru a odteď bude všechno natáčet. Pak jde za matkou, která je těžce nemocná a leží v posteli. Tu také natáčí. Pak jede s bratrancem Mattem do školy. Natáčí úplně všechno. Jeho kamarád filozofuje. Ve škole ho všichni šikanují. Andrew jede večer s kamarády na maturitní party. Tam se seznámí s dívkou Casey, která tady natáčí video pro svůj blog. Pak se s ním jeden mladík popere, a on jde ven. Přijde za ním Steve a chce, aby něco natočil. S Mattem se procházeli a prý našli divnou věc. Společně jdou do lesa, kde našli díru, ve které něco bublá. Steve do díry skočí a Matt jde za ním. Andrew musí také za nimi, i když se mu nechce. Dole je jakýsi sliz nebo bahno a jeskyně s modře světélkující hmotou, která najednou začne měnit barvy. Vtom se zablýskne a všechno zmizí. Je tma.... Matt, Andrew a Steve jsou na zahradě a hází po sobě míčky. Matt necítí bolest, Steve dokáže manipulovat s předměty na dálku a Andrew dokáže zastavit hozený míček v letu. I ostatní mají najednou nadpřirozené schopnosti – dokážou ovládat předměty tak, aby létaly. Snaží se přijít na to, čím to je, a jdou se podívat na místo, kde našli jeskyni. Díra je ale zasypaná a strážce parku je odtud vyhodí s tím, že uzavírají oblast kvůli sesuvům půdy. Kluci zkoušejí, co všechno jim teď jde – házet žabky do vody bez použití rukou, na dálku foukat na listí, aby zvedlo děvčatům sukně, ujíždět v obchodním centru s nákupními vozíky apod. Pak se jim to ale začne vymykat... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (948)
Pokiaľ má režisér víziu, spoľahlivých ľudí za kamerou a k tomu ako-tak prijateľných hercov, tak aj tento film je dôkazom toho, že aj z hovna sa dá upliesť bič. No, možno len taký väčší korbáč. K biču by som prirovnal pár rokov starý Cloverfield. Filmu škodí pomalý rozjazd a nie vždy dobre mierená kamera, ktorá je vo filmoch typu "found-footage" rozhodujúcim faktorom a najmä v záverečné akčné scény strácajú na atraktivite. Pomalší rozjazd je samozrejme zámerný a tvorcovia mali v úmysle poukázať na to, že vlastne všetky filmy o superhrdinoch sú scenáristická hovadina. A to tým, že ak v sebe niekto odhalí akési superschopnosti, tak nemusí byť prioritne povahovo dobrák od kosti, ktorý si hneď na druhý deň ušije kostým a zachráni autobus detí visiacich nad priepasťou. Toto sa režisérovi/scenáristovi podarilo naozaj presvedčivo a Josh Trank si týmto otvoril cestu k ďalším projektom. 70%. ()
Neotřelé zpracování superhrdinského filmu. Trank si vyhrál i s použitím found-footage, tentokrát ne jedné, ale vice kamer. Působivé jsou rotující záběry, hlavně díky Andymu procvičování telekineze. Vývoj tří hlavních hrdinů, je ukázkový (i herecky jde o dobrou práci). V podstatně žádná z postav se nechová černobíle a ke svému počínání má logické důvody. Zasazení do Seattlu dodává příjemný nádech reality. Za pár šupů se navíc dočkáme více vizuálních laskomin, než by běžný fanoušek očekával. ()
Velmi příjemný malý film. Zábavná, napínavá, nenáročná (ale současně ne hloupá) sci-fi jednohubka, která sice v konkurenci s letošními nadcházejícími sci-fi peckami typu Prometheus bude vypadat jako pouhý malý bratříček, no v porovnání s loňskými In Time a Source Code, jež patří do podobné váhové kategorie, odvedl režisér Kroniky Josh Trank nejlepší práci, neboť jeho film (ve zvoleném "vesmíru") funguje zdaleka nejhladčeji. Found footage forma je místy stejně pochybná jako ve všech ostatních found footage filmech (proč to kurva točí!?!?), divák tuhle hru holt musí akceptovat, pak se bude bavit. Závěr kulervoucí. Šel jsm si pro sedmičku, dostal jsem sedmičku, jsem spokojen. 7/10 ()
NE! Další film, ve kterém má kdejaký debil speciální schopnosti ala 564 848 variant jiných komiksových "hrdinů". Co psát, příběh stojí zase za hovno, nedá se na něj dívat a je to další fádní pohádka pro imbecily. Další shit patřící šprtům a jejich subkultuře debilních nerdů s komiksem pod postelí, kteří by místo masturbování nad Wonder Woman, měli raději vyrazit do města, sbalit zatoulaného psa a konečně si zašukat. Zde se sice tvůrci snažili zaostřit i na fanoušky sci-fi, kdy hrdinové nelítají ve vzduchu díky rozlitému odpadu z atomového odpadu, ale rovnou jim dá schopnosti svítící ripleyová v podzemí. Tím ale veškeré odlišnosti od klasického komisku končí a nastává zcela předvidatelný scénář, ve kterém chybí jen ten trapný elasťákový převlek s nápisem "Č"... 40% ()
Už když jsem si překvapeně užíval veřejně nenáviděný restart Fantastické čtyřky, tušil jsem, že mi tenhle režisér bude stát za bližší zkoumání a Kronika to potvrzuje mnohonásobně. Nejde ale jen o Trankovu zásluhu. Landisův scénář v sobě totiž snoubí idealismus a zároveň revoltující neústupnost, které člověku nikdy nejsou tak blízké, jako když je mu pozdních -náct. Když se navíc staví na hlavu i všechna obvyklá klišé hrdinova zrodu a DeHaan potvrzuje, že jeho výraz je na současné scéně opravdu nezaměnitelný, stačí doplnit právě už jen koření v podobě Trankovy dravé režie. Posledních dvacet minut mě neustále nutilo žasnout nad tím, jak se tyhle výjevy povedlo natočit za hubičku a zároveň jsem jen ztěžka krotil šíleně zrychlený tlukot srdce. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (19)
- Rozpočet filmu bol iba 12 miliónov amerických dolárov a ide o tzv. „found footage“ film. (Ownerko)
- Joshu Trankovi bylo v době uvedení filmu 27 let, což z něj dělá jednoho z nejmladších režisérů, kteří kdy dostali svůj film na vrchol víkendového žebříčku tržeb. Steven Spielberg bodoval s filmem Čelisti (1975) v osmadvaceti a Jamesi Cameronovi bylo rovných 30, když natočil snímek Terminátor (1984). (Gerret)
- Snímek měl světovou premiéru 1. 2. 2012 ve Velké Británii. V USA odstartoval do kin o dva dny později během víkendu, který je nazýván "Super Bowl weekend" kvůli mimořádně sledovanému televiznímu finále ligy amerického fotbalu. Kronika se stala filmem s historicky čtvrtým nejlepším startem ze všech snímků, které měly v tomto termínu premiéru. Během prvních dvou dnů vydělal 22 milionů amerických dolaarů, což výrazně předčilo očekávání studia, které počítalo se zhruba osmi miliony. (curfew77)
Reklama