Režie:
Eran CreevyScénář:
Eran CreevyKamera:
Ed WildHudba:
Harry EscottHrají:
James McAvoy, Mark Strong, Andrea Riseborough, Johnny Harris, Daniel Mays, David Morrissey, Peter Mullan, Natasha Little, Daniel Kaluuya, Ruth Sheen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Bývalý zločinec Jacob Sternwood je donucen opustit svůj islandský úkryt a vrátit se do Londýna, kde se jeho syn zapletl do zpackaného loupežného přepadení. Detektiv Max Lewinsky ihned ucítí šanci, jak muže, kterého dlouhá léta neúspěšně pronásledoval, konečně dopadnout. Když se ale ocitnou tváří v tvář, začnou odhalovat mohutné spiknutí, které může stát oba protivníky život. (Bontonfilm)
(více)Videa (7)
Recenze (245)
|| Scenár: Eran Creevy | Hudba: ? | Produkcia: ? | Distribúcia: Momentum Pictures | Štúdio: Worldview Entertainment | Rozpočet: 8,5 miliónov $ | Tržby: 2,640,000 $ || Chladná, zo začiatku nádejne vyzerajúca, proti bežnému prúdu idúca akcia. Chladná krv prúdiaca v žilách tohoto kusu však nechala chladným aj mňa. McAvoy sa naviac do akčného thrilleru podľa mňa vôbec nehodí. 40% | Blu-Ray, HU DTS | ()
Celkem tradiční britská kriminálka s vynikající hlavní dvojicí (McAvoy ještě nikdy nebyl drsnější) a několika zajímavými akčními scénami, ovšem scénářem tak jednoduchým a průhledným, až mě to samotného šokovalo. Ovšem i díky tak rutinní kriminálce jsem si uvědomil dvě podstatné věci:1.) Nechápu, jak můžou být hollywoodská studia tak slepá. Marně hledají několik let ideálního herce na postavu legendárního Hitmana a nakonec obsadí totálně nehodícího se Paula Walkera, když tento film jasně dokazuje, že tím pravým a jediným kandidátem je Mark Strong. Sakra, vždyť má na sobě chvilku i ty samý hadry! 2.) Čeští překladatelé jsou fakt na pěst. 60% ()
Stylova drsna akcni kriminalka celkem realisticky dej slusne to odsejpa minimalni prostor pro nudu v Anglii holt maji na podobny filmy mustr a umi je tocit to se musi nechat pravda jak uz tu nekdo zminuje zaverecne prekvapive odhaleni zase az tak prekvapive neni kdyz se clovek diva pozorne ale to je jenom detail jo a neda mi to ovsem abych se taky minimalne nepozastavil nad tim genialnim prekladem uz si zive predstavuju jak na to jdu a povidam v pokladne dobry den jeden listek do kina a na co chcete jit? Chces pesti? ne tohle fakt ne to uz je opravdu konec very nice! at zije demence po cesku... ()
Je to výborná žánrovka. Welcome to the punch ťaží zo starej školy starých poctivých krimináliek o chytrých zabijakoch a neústupných policajtoch. Film je však zabalený v modernom filmovom šate. Takže akcie stíha akciu, dejové zvraty sú primerané a výborné a vojna medzi policajtmi a padúchmi je veľmi inteligentná a diabolská. Pekné, ako v núdzi poznáš priateľa vo svojom nepriateľovi. Stopáž snímky je tiež presne akurát. Britská staronová pochúťka, ktorá ma ohromne bavila. Odporúčam pre tých, ktorí chcú vidieť po dlhej dobe výborný krimi thriller. Výborne zahrané to je. Je v tom výborná kamera. A perfektný hudobný sprievod. ()
Déšť, věčně noc, vyhaslý polda, město oděné do modrozelené. Vítejte v neo-noiru. Rozdvojení dějových linií na policajtskou a zločineckou připomíná Nelítostný souboj, oproti kterému je ale Creevyho film méně komplexní a psychologicky mnohem plytčí. Postavy by se na základě poskytnutých informací daly charakterizovat nanejvýš jedním souvětím (zamrzí třeba rychlé odstavení jediné výraznější ženské postavy, která své tělo nevyužívá k rozehrávání zbrzďujících vztahových her, ale čistě pracovně - k psaní poznámek). Více se sází na ponurou atmosféru. Korupční síť, kterou se režisér snaží během devadesáti minut utkat, není z nejpevnějších. Jednotlivé mocenské síly (policie, politika, média) se spíše jen párkrát střetnou, než aby byly neustále v klinči. Snaha definovat postavy skrze náladu prostředí a vidět mezi věcmi souvislosti, stejně bere rychle za své poté, co se přejde od slov k činům. Podstatné se řeší honičkami a přestřelkami, v nichž je dojmu akčnosti dosahováno převážně střihem a zvukem. Tupá přímočarost videoherně „bezstarostných“ akčních scén a nadreálné únikové schopnosti Marka Stronga (který by svými pohledy mohl bořit zdi) je v nesouladu s větší realističností zbytku příběhu. Proměnlivá míru realismu přitom není přesvědčivě odůvodněna obsahem vyprávění. Stejnou neodůvodněností trpí relativizace hranice mezi dobrem a zlem. Působí chtěně, bez lepší návaznosti na činy a motivace postav. Největší plus filmu nakonec patří za vytěžení noirového potenciálu Londýna. Skutečnost, že nejspolehlivějšími zdroji ambivalentních pocitů v kriminálním balení jsou filmy jihokorejských filmařů (Ajeossi, Dalkomhan insaeng), nebyla nijak ohrožena. Apendix: Punch z originálního názvu (ne náhodou s velký „P“) má ve filmu podobný metaforický význam jako Čínská čtvrť u Polanského. O přesdržku si koleduje leda ten, kdo vymyslel český distribuční název. 65% Zajímavý komentář: Terzeus ()
Galerie (18)
Zajímavosti (5)
- Některé interierové a exteriérové scény byly natáčeny v London College of Communication v Londýně. Scény z tiskových prohlášení byly natáčeny v londýnském City of Westminster College's Paddington Green Campus. (chelseaman22)
- Automobil, kterým jezdí hlavní hrdina ve filmu, je Alfa Romeo 159. (rainman93)
- Keď si Max (James McAvoy) doťahá vodu z kolena, poslednýkrát si potiahne z cigarety, ktorá je očividne dofajčená. Keď ju ale hodí do hrnca s vodou, je vyfajčená iba asi do polovice. (sWONDER)
Reklama