Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádkový příběh, ve kterém nechybí humor ani napětí, začíná v městečku, kde probíhají přípravy na divadelní představení. Hra O pokladu vypráví místní pověst o obrovském bohatství skrytém hluboko v zemi. Mnozí ho touží najít, ale kdo se pro něj vypraví, už se nikdy nevrátí. V představení vystupují i dvě sestry, Kačenka a Barborka, a také muzikant Jakub, Barborčin žárlivý milý. Téma hry přiláká i lakomého zámeckého pána Bořivoje Hájka z Hájku, s ním přijíždí i jeho bratr Ignác, výstřední vynálezce a badatel. A kdesi v podzemí, u skutečného pokladu, sedí jeho tři strašidelní strážci a krátí si čas vymýšlením všelijakých kratochvílí, ze kterých Vládce podzemí nemá žádnou radost. Jeho trpělivost přeteče v okamžiku, kdy nudící se strážci zasáhnou do lidských osudů – kvůli sázce, jak dopadne láska Jakuba a Barborky. Řada nešťastných i komických nedorozumění vyvrcholí nebezpečnou výpravou tří hledačů pokladu: Barborky, Jakuba a pana Bořivoje. Každý z nich má jiný důvod, každého čekají cestou jiné zkoušky a nástrahy… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (241)

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Komentář Radka99 bohužel vypovídá spíš o tom, jaká tato pohádka mohla být, než jaká je. Mohla - kdyby výrobci produktů tohoto žánru v posledních letech nevytvářeli jen šmíru s účelem vyplnit vysílací čas pro děti. Kombinace echt pohádkových, modernizujících a komických prvků v náčrtu velmi dobrá, v provedení tragická. Efektní rychlé průjezdy kamerou, jak to tvůrci viděli v drahých velkokomediích, opravdu nenahradí kvalitní scénář nebo režijní invenci. Oba knížecí bratři trapně přepálení stejně jako jejich rodinné poměry, Heřmánkova postava zrovna tak. A jestliže trojice Liška-Budař-Polášek, která už z definice nemůže mít jinou funkci než třeskutou komičnost, je tím nejnudnějším nejen v této pohádce, ale i nejnudnějším ze všeho ve všech okolních, stejně špatných pohádkách (Liška trochu pobavil, ale ten to má vrozený), tak prosím Karase už k tomu nepouštět. Krom toho nemyslím, že všechny děti jsou tak tupé, jak asi mají autoři za to, takže např. žárlivost prvního milovníka Kuby nemusela být dokládána tak masivně, aby se tato postava od začátku do konce chovala jako zamindrákovaný chcípácký zmrd, jakýho každá ženská, která má všech pět pohromadě, musí kopnout do prdele. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Hezká moderní pohádka, která by mohla u dnešních dětí bodovat. Svižný děj, celkem povedený příběh, milé a vtipné postavy (tři víly byly skvělé!), dokonce i trikové záběry se konečně českým tvůrcům povedly. Scénář byl přímočarý a lehce předvídatelný, ale jedná se přece o pohádku. Nejvíce bych ale vyzdvihl bohatou výpravu a překrásné exteriéry - jak je ta naše země nádherná. Konec byl vskutku pohádkový a milý. Věta "Jestli toto je víla, tak jak vypadá ježibaba!" mě fakt dostala :-) ()

Reklama

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Podmanivý vizuál a docela fungující sepjetí se steampunkovou estetikou se zde sráží s problémy většiny televizních pohádek - naprosto přímočarý příběh postrádá jakoukoli inovaci a rozpadá se na řadu neoriginálních scén s chudou spojovací linkou pro níž je slovo napětí a gradace zcela cizí, postavy jsou jako vystřižené z papíru a charakterizuje je ve většině případů jen karikaturní pitvoření. Navíc herecká stylizace je značně nevyrovnaná a zcela ignoruje celek. Škoda. Ambiciozní až revoluční počin v režijní a vizuální složce silně narazil na nemohoucnost a konvenčnost slabého scénáře. Ovšem právě vzniklá disproporce je největší slabinou, jelikož kvůli ní ještě více vystupují zmíněné nedostatky. Snad Karas konečně dostane do ruky pořádnou látku a scénář a nebude omezován jen televizním rozpočtem, i přes tento počin pro mě zůstává velmi zajímavým tvůrcem (a těším se až se ČT uráčí uvést jeho sci-fi Běžci). ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nejslabší z letošních vánočních premiér. Jako Kutnohoráka mě pochopitelně zajímalo, co všechno se do filmu dostalo a kde se natáčelo. Scéna, kdy se tři strážci pokladů vsadí, je podvod, sv. Barbora a Jezuitská kolej v pozadí jsou jen na statickém obrazu, patrně se filmařům nechtělo čekat na dobré počasí... ona ta obloha je v mnoha záběrech podezřele jedovatá. A z KH klasika - pohled podél Jezuitské kolej na chrám sv. Barbory (Bídníci, Sestra spánku atd. atd), okolí sv. Jakuba (na stejných schodech zametala i Fany). Umělé kulisy, hrozní Kraus, Švehlík i Töpfer, opakované vykrádačky Čertů (Heřmánek stylizovaný opět jako vládce podzemí, včetně mnoha proslovů), Třetího prince (motiv zkamenění), snaha o moderní pojetí selhává, scénář je příšerný a nápadů je příliš, většina těžce neoriginálních. ()

rt12 

všechny recenze uživatele

Líbila se mi atmosféra (připomínala mi reklamu na Becherovku), celkem ušel i děj a nevadily mi ani postavy. Třeba Kačenka při obdržení brýlí byla kouzelná. Ovšem celé to hatil Kraus (nevím kolikátý, protože jsou jak přes kopírák), kterého nehraní mě vyloženě štvalo, jeho výraz by spíš pasoval na toho zlouna chamtivého (jako Švehlík by to ovšem nezahrál). Že je milý, zamilovaný mládenec, mu věřila snad jen Barborka (musela, měla to ve scénáři). ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Vojtěch Dyk, představitel Ignáce, a Markéta Frösslová, která ztvárnila Kačenku, byli v minulosti skutečnými partnery. (Stupet)
  • Natáčení začalo 25. září 2011 v Kutné Hoře, pokračovalo ve skalách v okolí Hrubé Skály a v okolí Mumlavského vodopádu. Dále se filmovalo v Doksanech a v Praze, kde bylo natáčeno například v Arcibiskupském paláci. Poté štáb zamířil na Moravu na zámky Valtice, Lysice, Boskovice a na Sychrov. Dále se filmovalo v Koněpruských jeskyních v okrese Beroun, v zámeckých parcích na Konopišti, v Lednickovaltickém areálu a objeví se také paláce arcibiskupa pražského a šlechtického rodu Colloredo-Mansfeld u Karlova mostu. (SedmikraskaL)
  • Scéna je dílem architekta Martina Kurela, který měl zkušenosti s natáčením v Doksanech a lokaci režisérovi (Vít Karas) doporučil. (SONY_)

Reklama

Reklama