Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tři barvy: Bílá - tak se jmenuje druhý film z volné filmové trilogie, který natočil polský režisér Krzysztof Kieślowski. Polák Karel Karel a jeho francouzská manželka Dominique stojí před rozvodovým soudem v Paříži. Soud uzná manželčiny argumenty a rozvede je. Karel tímto okamžikem přichází o vše: o svou velkou lásku, o manželku i kadeřnický salón, do kterého vložil své celoživotní úspory, talent a řemeslnou šikovnost. Bez peněz, bez dokladů, hledaný policii pro údajné žhářství, marně hledá způsob, jak se vrátit do vlasti. Ve snaze vydělat si alespoň pár franků koncertuje v podchodu metra na hřeben a zde se také seznámí s tajemným krajanem Mikolajem, který mu nabídne práci placeného zabijáka. Jen díky němu se Karel nakonec dostává do Polska, ukrytý v obrovském cestovním kufru. Doma soustředí všechny své síly k jedinému cíli: rychlému zbohatnutí. S pomocí peněz a důmyslného plánu chce Dominique přilákat z Paříže do Varšavy, aby se jí konečně mohl pomstít? Kromě satiry na dobové poměry v Polsku je film i hořkou výpovědí o mezích komunikace mezi lidmi, o individuální samotě a stavu dnešní společnosti. Hlavní postavy ztělesnili Zbigniew Zamachowski (Ohněm a mečem) a Julie Delpyová (Evropa, Evropa, Homo Faber). Film vznikl ve francouzsko-polské koprodukci v roce 1993, byl rok později oceněn Stříbrným medvědem na Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (159)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Kieslowski a Francúzsko, Kieslowski a Poľsko. Biela, to je špirála ostrovtipu, lásky a rovnosti, zmes smútku a humoru, protipól čiernej. Zamachowského povzdychnutie "A som doma." vyjadruje kritický sociálny nadhľad lepšie, než čokoľvek ostatné. A Kieslowski premieta a premýšľa nad svojim životným dielom, ktoré sa vynára v odkazoch. Bežec s trikolórou vbieha do záverečnej rovinky. 75% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Abych to nenatahoval, Bílá mě zaujala více než Modrá. Hlavní postavou je muž, který zůstane po rozvodu s manželkou Francouzskou v Paříži, a to bez bytu, financí a ještě obviněním ze žhářství na krku. Náhoda mu přihraje do cesty muže, který ho docela svérázným a riskantním způsobem dostane do Polska, kde se oba ještě více spřátelí. Náš nešťastník se však "zvetí", vypracuje se na bohatého muže a pak se opravdu stylově své exmanželce pomstí. Avšak takovým způsobem, který by asi někdo těžko v reálu praktikoval (ale o to je mi sympatičtější ;-)... ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Bol som natoľko obrnený pred pochmúrnou atmosférou Kieslowskeho filmov, že mi ani len vo sne nenapadlo, že môj úsmev ma bude doprevádzať pri sledovaní druhej časti tejto trilógie. A asi preto bol svieži dojem z filmu u mňa dvojnásobný. Kieslowskeho chcem mať v pamäti (zatiaľ) presne takéhoto. Deprimujúce pocity obalené ľahkým inteligentným humorom. Navyše natočiť za dva roky tri takmer absolútne filmy o niečom tiež svedčí. 80%. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Poslední z trilogie, který jsem ještě neviděl, i když v pořadí vlastně druhý, aby byla dodržena návaznost. Kieślowski byl natolik jedinečným režisérem, že prostě nemohl zklamat ani tímhle filmem, který se místy tváří komicky, ale vždycky máte pocit, že zasáhne do živého. Výborné herecké výkony, ale ještě lepší scénář. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Bílá, není tak technicky propracovaná jako Modrá, to však neznamená, že je horší. Tento snímek je tako vý odlehčenější, mírně komický a cynický. Nejsinlnějším aspektem tohoto filmu je hlavní protagonista Zbigniew Zamachowski. Pro mě doposud bezejmenný herec, zde ztvárnil úžasnou postavu. Takový nepříliš sympatický ňouma který však časem získá sebevědomí a charisma, opravdu dobře zahráno. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (7)

  • Téměř každý záběr ve filmu obsahuje alespoň jeden bílý objekt. (pUnck)
  • Juliette Binoche a Florence Pernel, tedy hvězdy Kieslowského filmu Tři barvy: Modrá si oba ve filmu zahráli epizodní roli. (pUnck)

Reklama

Reklama