Česká filmová komedie o obyčejných dnech jedné obyčejné rodiny Novákových, o zmatcích kolem shánění a klikaté cestě zmoudření... (oficiální text distributora)

Recenze (104)

GIK

Komedie u které jsem se moc nezasmál. Možná pár uchechtnutí, několik shovívavých úsměvů. Začíná to hezky a originálně sprintem Kostky za zvuků znělky BBS do třetího patra. Rovněž originální úvodní titulky potěší a slibují kvalitní podívanou. Obsazení studentů bije do očí. Reifová je evidentně o dost mladší než Hálová (o 4,5 roku!). Netradiční pro komedii je rovněž nepříjemná hádka rodičů Novákových v přítomnosti jejich mladší dcery, která začne plakat a rodiče nenapadne nic lepšího, než v hádce pokračovat tentokrát na téma, kdo za to může. Toto je nejsmutnější část filmu. A co ten Kodet slintající na fotkou patnáctileté holky v plavkách. Podivný nápadník Reifové Kabíček dostal roli pouze ze známosti. Jinak se to celkem dá. 50 % ()

ostravak30

Pátek není svátek nepředstavuje zrovna typ komedie, u které se budete buchat od začátku do konce. Ovšem třeba u scény, kdy do kadeřnictví přijde pan Novák a přemlouvá paní Hadrbolcovou, aby s ním čekala děťátko a zároveň na to zírá Luděk Kopřiva s otevřenou pusou a do toho přijde Jiří Krampol...tak u toho jsem se řehtal. Petra Kostku jsme měl vždycky rád jako herce i člověka. Přišel mi strašně sympatický. Jorga Kotrbová zase krásná a přitom docela málo hrající. A pak ta hudba. Dělal ji Petr Hapka, ale přesto, že je v lehce průměrné komedii, stala se doslova legendární. Už mi kolikrát běžela hlavou, jen jsem nevěděl odkud ji znám. Tak už jsem si vzpomněl. Na druhý díl si nevzpomínám, ale tohle mám rád. ()

rakovnik

Komedie, která je místy (bohužel dost často) velmi nevtipná. Zajímavé je, že od doby vzniku uplynulo tolik let, přesto lidé řeší stále stejné pracovní problémy - jak v pátek v práci skončit co nejdřív a dostat se co nejrychleji z Prahy :-) Za několik zdařilých scén (především jako obvykle vynikající Jiří Kodet) alespoň tři hvězdičky za slušný průměr. ()

janek85

Vynikající český film. Celý děj plynul svižně a zábavně. Atmosféra byla humorná a zajímavá. Nejlepší scénka byla úpně na začátku s hudbou Branek bodů vteřin i celková hudba byla kvalitní. Výkony herců, obzvláště Kostky, jež doopravdy umí hrát, jsou dobré. Film se mi líbil a zasmál se u něho. Je to jeden z povedenějších českých filmů 4*. 77% ()

dr.fish

Film sice není na dnešní poměry celkem vzato komedie, ale zato velmi vzorně ilustruje atmosféru socialismu let osmdesátých. Zoufalé pinožení za věcmi, které jsou luxusní, chaty, auta, vyšší příjem atd. Neuspokojené ambice, touha vyčnívat a být lepší než ostatní, systém tomu ale bránil, tak se kradlo, šulilo a podvádělo. Nikomu to už ani nepřišlo divné a tak se o tom začaly točit komedie. Když bylo něco potřeba na chatu, už vlastně nezáleželo na tom, kde to člověk vzal. Tohle je dobré si občas připomenout, abychom věděli, na jaké startovní čáře jsme vlastně v roce 1989 stáli. 70% ()

• Eva (Jorga Kotrbová) řídila na konci filmu motocykl československé výroby Jawa 20 tzv. „pionýr“. Karel (Petr Kostka) pak jezdí vozem Škoda 100, vyráběný československu automobilkou AZNP v letech 1969–1977. (JARDAHONDA)
  • Novák (Petr Kostka) sa vracia z chalupy do podniku na poradu. Vrátnička (Nataša Gollová) mu "pichne", pričom hodiny na vrátnici ukazujú 16:00. Keď Novák dorazí k direktorovi, jeho hodiny ukazujú 16:02. Keď sa dozvie, že sa porada nekoná a odchádza s direktorom (Zdeněk Dítě) z podniku cez vrátnicu von, za vrátničkou hodiny stále ukazujú 16:00. (J.J.1972)
  • Název filmu vyplývá z tehdejší kampaně proti pracovníkům, kteří v pátek práci lajdali nebo dokonce z ní mizeli dříve, než měli. (sator)