Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lino Ventura, Marlene Jobertová a muž, jehož jedinou nadějí je úkryt... Marceau Léonetti je policista každým coulem. Navíc policista sice tvrdý, ale čestný a poctivý. Připadá mu směšné, že by ho měl zastrašit opilý násilnický mladík jen tím, že je synem známého advokáta. Bez skrupulí pošle arogantního mladého muže na zkoušku krve. Ale případ se nafoukne do nechutné aféry. Nadřízení se svého inspektora nezastanou a Léonetti je přeložen na předměstí, kde vyšetřuje krádeže kol a holubů. Poněkud „větší“ případ už znamená honění úchyláků po okrajových kinech. K tomuto úkolu je Léonettimu přidělena mladičká policistka Jeanne. I přes rozdíly má tato nesourodá dvojice značné úspěchy. Jednou dostane zvláštní úkol: vypátrat muže, který má být korunním svědkem v procesu s gangstery a jehož poslední známá adresa byla ve XIII. okresu. Začíná dlouhá pouť za svědky, různými byty, ale především za pravdou. Tou, kterou má dosvědčit hledaný svědek u soudu, ale i pravdou, kterou o policejní práci a policii jako takové poznává mladičká absolventka policejní školy Jeanne... Film Poslední adresa vznikl podle románu Josepha Harringtona, který ve Francii vyšel ve slavné Gallimardové Černé sérii. Příběh o zákonu, cti, morálce a především svědomí natočil režisér, scenárista, spisovatel, muž v mládí odsouzený k trestu smrti José Giovanni. Do hlavní role policisty Léonettiho obsadil Lino Venturu, herce s kamennou tváří, jehož výrazovými prostředky byly především oči a síla jeho osobnosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (122)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Povedená kriminální story s tradičně dokonalým Venturou, jehož charismatickou zář příjemně tónuje přítomnost naivní postavičky Marlene Jobert v sexy kozačkách. Jejich vzájemný vztah se pak pohybuje ve francouzském erotickém oxymóronu tohoto období, platonické napětí jako hrom! Prudérní Francie pak eskaluje ve scénách z "pornokina", kde bych ony úchylky a obtěžování vážně nevymyslel. Baterkou posvítíš slečně do obličeje a už jsi v báni a ještě dostaneš přes držku. Být tohle lascivní Itálie, asi bychom se dočkali jiných rozměrů a úhlů pohledu. Ale to byl jen takový povzdech, ty Marleniny kozačky byly taky moc fajn. Vyšetřování se zdárně a pro diváka zábavně sunulo dál, hudební doprovod dokonalý a stahující se smyčka zla se stáhla i přes očekávané silou nijak neumenšenou. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Taková ta kriminálka klasického francouzského střihu s pařížskými ulicemi plnými aut, policistou tvrďákem, jemnou přecitlivělou submisivní policistkou - dítětem a kauzálním kolotočem planých i relevantních stop neodvratně směřujících ke svému cíli - usvědčení pachatele i mírné prohnilosti společnosti a systému. Klasická francouzská detektivka. Nenadchne. Neublíží. Neurazí... ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Josému Giovanni vděčí francouzská kriminální škola za mnohé, vlastně byl králem mezi francouzskými scénáristy v této žánrové oblasti. Scénář k Poslední adrese dával předpoklady k opravdu silnému snímku, jenže Giovanniho režie je mdlá, v téhle oblasti zkrátka nebyl tak pevný v kramflecích, a tak vznikl nakonec jen lehce nadprůměrný snímek, který navíc potápí postava a výkon Marlene Jobertové v roli spoluhráčky dosluhujícího policejního inspektora. Můj oblíbený uživatel nascendi napsal, že Jobertová je pouze ozdůbkou, ale nepřekáží, já si naopak myslím, že překáží, a to hodně. Její postava jako by omylem přišla z úplně jiného filmu a působí tady jako pěst na oko. Jobertová hrála i v horších filmech, ale tady výsledek zachraňuje spolehlivý Lino Ventura v roli tvrdého zkušeného kriminalisty. Celkový dojem: 60 %. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Degradovaného inšpektora Marcela Léonettiho následne presunú do oveľa kľudnejšieho okrsku, kde sa už momentálne venuje takým náležitostiam, aké si v podstate ani vonkoncom nezaslúži, keďže pátranie po ukradnutých holuboch, či povedzme aj chytanie všelijakých nadržaných úchylákoch v kinosálach, nie je predsa nič v porovnaní s tým, čo snáď „hlavný kontrolór” vykonával predtým, keď to mám mimochodom možnosť vidieť hneď v samom úvode, a to konkrétne v dobre vyzerajúcich, dynamických záberoch s pomaleným obrazom, kedy jeho špecifické vyšetrovacie metódy, trochu hraničia s policajnou brutalitou, ale zároveň k tomu ešte i podotýkam predovšetkým to, že určite nie sú samoúčelnými, ako sa na prvý pohľad môže celkom zdať. Na základe istého „INCIDENTU” sa presunie do menšieho obvodu, kde sa k nemu o chvíľu pripojí i dobre vyzerajúca, ryšavá asistentka Jana Dumasová , že sú čoskoro vyslaní do »veľkého mraveniska« , ktoré sa apropo nazýva Parížom, aby sa pokúsili vypátrať záhadného svedka, ktorý sa ukrýva na neznámom mieste, a tak sa púšťajú do ozaj mravenčej práce... Do pohybu sa onedlho začnú dávať i ďalšie súvislosti s tým vari automaticky spojené, čo znamená v laickom jazyku asi tak to, že našim ústredným postavám, budú postupne stúpať na päty aj nejaké, nové, antagonistické postavy, keď najmä jedna z nich, tá so zvláštnym uchom, vskutku naháňa nefalšovanú hrôzu, ako sa to s ňou vlastne ďalej vyvinie, pričom, máme sa teda na čo tešiť, čo všetko si prichystala pre nás potenciálnych divákov. / Nielenže ma zaujalo naprosto vynikajúce a presvedčivé stvárnenie daného filmového charakteru ➡️ Linom Venturom, ktorého som miestami poriadne ani nespoznával, zrejme nemám až tak dostatočné skúsenosti s protagonistovými filmovými rolami, ktorých očividne má dosť na rozdávanie, ale súčasne ma takmer maximálne okúzlila i jeho krásne pehavá, francúzska kolegyňa ➡️ Marlène Jobertová, ktorej dcéra "Eva Zelená", je rovnako zaujímavou herečkou, aspoň konečne viem, po kom zdedila svoj nespochybniteľný šarm a pôvab, ó áno, a jablko opäť nespadlo ďaleko od stromu ! Progresívny tvorca ➡️ "Jozef Ján", znovu trafil klinček po hlavičke, no ani tentokrát neudelím → úplne plný počet hviezdičiek, pretože mám zdania, že k plnému počtu, proste ešte niečo 'podstatné' chýba, no i napriek tomuto "handicapu", panuje všeobecne veľká spokojnosť, až by som takmer povedal, že určitá nadšenosť. Pochválim tiež i ľubozvučnú hudbu ➡️ od skladateľa Françoisa de Roubaixa. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Možná jen na silnější tři, ale takhle poctivým filmům nehodlám snižovat hodnocení. Perfektní kriminálka s mírným společensko-kritickým podtextem. Tvrdý policajt Ventura a jemná a citlivá Jobert, která se umí rozbrečet ve správnou chvíli. Hlavními půvaby tohoto filmu je bezesporu pečlivé vyšetřování, když však příjde trochu té akce - i ta stojí za to. Viz. nádherně syrové Linovo zmlácení. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Marceau Leonetti (Lino Ventura) nosí hodinky značky Tissot Seastar Sonorous, mechanické hodinky s alarmem, jejichž cena se mezi sběrateli vyšplhala až na 400 EUR. (Snorlax)
  • Marceau Leonetti (Lino Ventura) píše na psacím stroji Underwood No. 5, který se začal vyrábět v roce 1900. (Snorlax)

Reklama

Reklama