Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (859)

Wacoslav1 odpad!

všechny recenze uživatele

To prostě nevymyslíš. Takovej sranec opravdu ne. Za sebe musím dodat, že s projekcí tohoto filmu mám spojený jeden nový a nečekaný zážitek a sice odešel jsem předčasně z kina. Ano je tomu tak někdy v 75 minutě jsem to vzdal. To se fakt nedalo, pár odpadů jsem už letos udělil, ale žádný z nich na tolik neaspiroval na mrdku roku jako tokok. Dokonce mě každý z těch snímků tak zdravě nasral, že jsem ho okamžitě dehonestoval v komentáři, ale tady nemám sílu a chuť ani na tohle a to už je opravdu co říct...0% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40% () (méně) (více)

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

A budu zlej. Nebýt za kamerou tak uznávaný člověk jako Pfister a nepromenádovat se před kamerou početná sebranka jinak naplno zářících hereckých hvězd, snad bych hodnotil lépe. Ovšem když natolik ambiciózní a velkohubý příběh dobrovolně a opakovaně bije do mé omezené inteligence a ještě při tom říká "já tě stejně doběhnu, I'm made in Hollywood', opravdu nemám problém mu sám nastavit nohu a vymáchat mu hubu v odpadu. Není to samozřejmě tak zlé, abych v půlce otráveně odcházel, a pokud překousneme pár těžkých příběhových nesmyslů, tak první dvě třetiny se dají považovat i za celkem slušnou konverzační sci-fi s neokoukanou zápletkou. Avšak co se děje v závěru, to jest urážka všech, kteří se nedívají na film jen kvůli tomu, že Johnny i po padesátce vypadá tak švihácky. A právě Deppovi se skutečně divím, že do toho při svých zkušenostech šel - takhle ubohý charakter, který z pozice nejzáhadnější a nejdůležitější postavy ani pořádně neví, čeho chce dosáhnout, doposud neztvárnil. A takový je i celý zbytek filmu - nevypadá špatně a tváří se profesionálně, ale uvnitř je absolutně prázdný a těžce nezajímavý. Jaký to paradox, že pane Nolan? :-) 50% ()

RedAK odpad!

všechny recenze uživatele

Znáte ten pocit? Určitě ho znáte. S hlavou zabořenou do načechraného polštáře, jež voní jako čerstvě nařezané květiny, pomalu otevíráte oči a začínáte svět vnímat všemi smysly. Vrabčáci na okenní římse vytvářejí přenádherný orchestr podmanivých tónin a svěží paprsky ranního slunce proplouvají skrze žaluzie do vaší ložnice a na stěnách tvoří bujaré sluneční obrazce. Líbezná vůně kávy, jež se lne ze spodního patra až do vaší vyhřáté postele, vás definitivně probudí. Vy s úsměvem na rtech vstanete a plní energie se na špičkách prstů roztančíte uprostřed pokoje na veselou duševní árii. Dnes bude báječný den! Ovšem ještě předtím, než se zakousnete do lahodného sladkého pečiva s džemem, musíte vykonat jednu důležitou věc. Pod paži vezmete dnešní noviny a odcházíte na záchod. Začten do veskrze pozitivních zpráv začnete sveřepě tlačit a po několika pracných cvicích rektálního svěrače se ocitnete v nekonečné euforii, odlehčen, šťasten a očištěn. Vstanete, abyste spláchli, když v tom se probudíte a uvědomíte si, že ležíte pořád v posteli a jediné skutečné bylo sraní! Následující dvě hodiny se brodíte sračkama ve vlastních peřinách, z prostěradla se snažíte marně setřást všechna zaschlá hovna, když si zoufale otíráte zpocenou držku, omylem si nanesete na rty kousky hoven z podnehtů a nakonec se z toho všeho kvalitně zeblijete. Znáte ten pocit? Tak něco podobného se vám stane při sledování této poševní vulvoviny! Herecké obsazení dává tušit potenciálně vyšperkovanou zábavu a místo toho dostanete naprosté a trapné hovno. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Podle mého jde o kritický obraz nízké sociální inteligence vědců, kteří, i když dostanou neomezené prostředky na realizaci svých vizí, ztroskotávají na mizerném PR. Ale možná jsem to špatně pochopil. Každopádně už mi dlouho nedalo v kině tolik práce netranscendovat do světa spících. Wally, nedělej z nás voly. [40%] ()

Galerie (97)

Zajímavosti (20)

  • Film utržil v amerických kinech 23 miliony dolarů, celosvětově pak 103 mil. Při rozpočtu kolem 100 milionů to nebyl ideální výsledek. (NIRO)
  • Význam slova transcendencia by sa vo filozofii či teológii dal zhrnúť ako všetko to, čo presahuje zmyslovú skutočnosť, je teda mimo možného pochopenia človekom. V kresťanskej filozofii je transcendentný Boh, pretože nie je súčasťou sveta, ale jeho pôvodcom, ktorý každú skutočnosť presahuje. (Rorschach_SK)

Související novinky

Sherlock jako Deppův brácha

Sherlock jako Deppův brácha

27.05.2014

Johnny Depp se v posledních letech věnoval hlavně disneyovským blockbusterům, letos se ale všechno změní. Jeho sci-fi Transcendence už máme za sebou, v nejbližší době pak zkusí štěstí v mysteriózním… (více)

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

11.04.2014

Seriálová válka lidí a Cylonů začala už v Battlestar Galactice z roku 1978, její nejpamátnější okamžiky však přišly až po roce 2003. Stejnojmenná televizní minisérie totiž nastartovala temnou… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

19.06.2013

Co nového u pokračování (nejen) komiksových hitů? Nebudeme to zbytečně natahovat. Sin City: A Dame to Kill For mělo mít premiéru letos v říjnu. Rodriguez a Miller ale údajně pořád nedotočili a to je… (více)

Reklama

Reklama